Alla inlägg den 19 juni 2014

Av Jenny-Blue - 19 juni 2014 16:14


Dofter.. av smultron och sommarregn på asfalt.. blandas.. och fyller mina sinnen.. Likaså ljudet av porlande vatten och fågelkvitter..

Jag sitter rätt upp och ner, på en parkbänk, mitt i "city".. och njuter av varje andetag, som fyller mina lungor..

Regnet, som för bara några minuter sedan, föll från skyn, har ersatts av strålande solsken som värmer gott.. Överallt rör det sig människor, med olika mål.. Barn som skrattar, någon skriker.. Människor som pratar.. och så vattnet som porlar i fontänen vid min sida.. Ljudet av bilarna som kör ute på vägen, en bit bort.. bakom min rygg, hörs.. men låter så mycket tystare än vanligt, på något konstigt vis..?!

Faktum är att allt är så mycket tystare..?! Kanske är det pga. att tempot här, är så mycket långsammare än vad jag är van vid..?! Eller så har det kanske att göra med, att jag är tillbaka på mina "rötters mark"..?! Skogen, träden, bergen.. Luften, dofterna, ljuden..

Total harmoni, full kontroll..
Helt i balans.. känner jag min skaparglädje kittla min lust.. och jag vill måla.. Fylla blanka dukar med färger som speglar mitt inre.. Glada färger.. sköna färger..

Jag ser mig omkring, på torget där jag just nu sitter.. och kommer fram till att jag ska skämma bort mig själv med en glass.. (Ett måste, när man är här..) Regnet smyger sig på igen, men det berör mig inte.. Det är bara så härligt att sitta här.. oavsett..

"Sommarlukten" kommer tillbaka och jag drar mig bort mot kiosken, för att köpa den största glassen på stället..?! Underbart! Ska äta min glass och njuta en stund till.. innan jag sätter mig i bilen igen och kör tillbaka till stugan i skogen, där resten av min familj väntar på mig..

Om vi inte hörs innan, så GLAD MIDSOMMAR på er!! Jag hoppas den blir lika sagolik som min kommer att bli.. Med ängsblommor, midsommarstång, dans och glada människor.. Kanske med lite mindre troll och älvor, än vad jag kommer att uppleva..?! Jag har ju de flesta runt husknuten.. men ändå.. Glad Midsommar!

Sköt om dig. Ta hand om varandra.
Puss & Kram

Torget i "city"..

Mina "rötters mark".. (och himmel *smile*)

LITE MER OM MIG...

KALENDER

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5 6 7 8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
<<< Juni 2014 >>>

   

 

      Privat konto: 

     jenny78blue 

 

    Konst konto:

     jenny78blue_art

 

      MaryKay konto:

     jennyblue_mk

 

 

LETAR DU EFTER NÅGOT SPECIELLT? SÖK HÄR:

SIDOMENYN UPPDATERAD

    16 augusti 2023

 

BLOGGFÄRG UPPDATERAD

    15 augusti 2023 

 

MIN KONST - HEMSIDA

www.jennyblueart.com

 

Följer du länken ovan, hittar du info om bokade utställningar, mig och mina verk, presenttips, mm..     

 

      

     

     

         

            - Välkommen!

 

 

LÄNKAR TILL ANNAT VIKTIGT

     

         

     

        

     

 

     

 

     

 

 

KATEGORiER

BELLA i mitt minne

   7 sep 2005 - 15 jun 2016

PitaPata Dog tickers

ARKiV

   

 

 

 

       

 

 

 

       

 

 

 

      

 

 

 

       

 

 

 

      

 

 

 

       


Skapa flashcards