Alla inlägg den 27 juni 2014

Av Jenny-Blue - 27 juni 2014 12:45


De elva minuterna efter tolv.. innan telefonen ringde..?!
-Usch, säger jag bara..!!

När vi var inne och lämnade Bella imorse, fick jag höra att veterinären skulle återkomma,
runt lunchtid, ang. behandling och kostnad.. Och du kan tro, att jag har gått och väntat på
att klockan skulle bli "lunchtid"..

Men nu har jag i alla fall fått pratat med veterinären.. och fått besked om vad som gäller..
Det kom lite som en chock, att Bellas tänder var såå dåliga.. Men tur i oturen, då jag förmodligen fortfarande gått och trott att allt var okej, om hon inte tjongat ihop med sin kompis, för några dagar sedan..?!

Det rör sig om tandlossning..?! Vilket inte ingår i några försäkringar.. Tre tänder.. vilket kommer att kosta ytterligare 4500kr.. utöver de 2254 kronorna jag redan betalt, för gårdagens besök.. Visst tråkiga pengar.. men vad fasiken gör man..?! Inget att diskutera egentligen.. Det bara måste göras!!

Det jag inte, för mitt liv kan förstå.. är att Bella inte visat några som helst tecken på detta tidigare?!! Tre tänder.. och en fjärde på väg..?! Och hunden har käkat sitt hårda torrfoder precis som vanligt..?! Ja, jag begriper det inte.. Vi snackar envis och tuff som en terrier.. Verkligen!!

Förra gången vi var inne på Djursjukhuset, för att få Bellas analsäckar tömda, (hon har haft detta problem, näst intill alltid..) så tittade veterinären henne i munnen, men då kom det inte upp att hennes tänder var dåliga..?! Lite tandsten ja, men inte mycket mer än så..?! Dålig andedräkt.. som är ganska vanligt vid besvär med analsäckarna, kan alltså även vara början på tandlossning! Vilket borde vara känt av en veterinär, eller det är kanske bara jag som tycker det..?! Kanske tittade hon inte ordentligt..?! Kanske visste hon inte bättre..?! Men nu är det som det är.. och min lilla tulla får betala priset.. Stackars liten.. *lider med henne*

Känns jobbigt att ha lämnat henne, så bara om det gäller för några timmar.. Men det är bra att hennes problem kommer att åtgärdas.. Och klockan tre, idag.. ska vi åka och hämta hem henne igen, då hon enligt veterinären i telefonen, ska ha vaknat helt från sin narkos.. fyra tänder fattigare..?! Måste hinna inom Apoteket, innan dess.. och hämta ut smärtstillande, som jag fick på recept igår.. så det blir till att samla ihop barnen igen och komma iväg..

-Tjingeling.. så länge..

Av Jenny-Blue - 27 juni 2014 09:11


Jaha.. Så sitter barnen i bilen igen.. Jag står utanför och tar ett bloss och svarar på frågan: "Var är Bella?"
- Lämnad på Djursjukhuset, för att bli omhändertagen.. och bli bra i munnen..

Jobbigt, men jag vet ju att det blir bra.. Eller ja.. Det kan inte bli värre i alla fall..?! Men ändå jobbigt att komma ut, utan hund.. med bara ett koppel i handen.. *suck*

Tur att jag har barnen som håller mig sysselsatt.. annars hade jag nog hunnit tänka en hel del..?!

Nu är det frukost som gäller!
Stackars mina barn, blev uppdragna ur sina sängar och på 20 minuter var vi här.. Ingen frukost, inget morgonmys.. allt gick förvånansvärt smidigt.. Men nu så kurrar det i deras små magar..

Av Jenny-Blue - 27 juni 2014 08:04


Sitter just nu, med luren i örat.. och väntar på svar om akut tid till Bella.. Tydligen ingenting man kan boka per telefon, men ändå sa veterinären igår, att det var just vad jag skulle göra..?!

Jo.. Se där..?!! 8:20.. Nu blev det bråttom!
- Barnen.. Dags att gå upp!!

See you..

Av Jenny-Blue - 27 juni 2014 00:06


Tulle lilla.. rakad med en dålig trimmer, dränerad på blod.. (två rör..) *jag överdriver alltid..* och ihoplappad med ett bandageplåster i "pojkfärg".. (Blir väl hängd för det ordvalet, då det inte finns varken pojk- eller flickfärger i dagens läge, 2014..?!)

LITE MER OM MIG...

KALENDER

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5 6 7 8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
<<< Juni 2014 >>>

   

 

      Privat konto: 

     jenny78blue 

 

    Konst konto:

     jenny78blue_art

 

      MaryKay konto:

     jennyblue_mk

 

 

LETAR DU EFTER NÅGOT SPECIELLT? SÖK HÄR:

SIDOMENYN UPPDATERAD

    16 augusti 2023

 

BLOGGFÄRG UPPDATERAD

    15 augusti 2023 

 

MIN KONST - HEMSIDA

www.jennyblueart.com

 

Följer du länken ovan, hittar du info om bokade utställningar, mig och mina verk, presenttips, mm..     

 

      

     

     

         

            - Välkommen!

 

 

LÄNKAR TILL ANNAT VIKTIGT

     

         

     

        

     

 

     

 

     

 

 

KATEGORiER

BELLA i mitt minne

   7 sep 2005 - 15 jun 2016

PitaPata Dog tickers

ARKiV

   

 

 

 

       

 

 

 

       

 

 

 

      

 

 

 

       

 

 

 

      

 

 

 

       


Ovido - Quiz & Flashcards