Alla inlägg den 11 augusti 2014

Av Jenny-Blue - 11 augusti 2014 23:49


.. och jag sitter nu, på balkongen, fortfarande blöt i håret efter en, enligt mig själv, välförtjänt dusch..

Jag är inte ett dugg trött längre, men har lovat mig själv att gå och lägga mig, så fort jag har fimpat dagens sista cigg.. Eller ja..?! Snarare att jag inte ska göra något annat än att gå och lägga mig.. även om jag skulle kunna hitta på hur mycket som helst nu. *smile*

Imorgon är det redan tisdag.. och det är dags för mig att gå tillbaka till gamla rutiner, i form av lämning av barn, både på fritids/skola och på dagis.. (Det var ett tag sedan sist, då Jonathan klarar sig själv till skolan, sedan en tid tillbaka..)

- Spännande..?!!

Ja ja, vi får väl se om mitt "något tidigare god natt" idag, ger några resultat imorgon bitti..?! Det är ju trots allt ändå tisdag.. Dagen jag fasar för allra mest, då den enligt min statistik alltid är den mest hopplösa dagen under hela veckan..

Önska mig lycka till.. för jag lär förmodligen behöva det..?! *smile*

God Natt !!

Av Jenny-Blue - 11 augusti 2014 19:56


Så..
Nu har jag och Jasmine varit på Almåsa och hjälpt Lena med att plocka fram allting inför säsongsavslutningen på bingon imorgon.. Kom nästan precis tillbaka hem till Tomas.. Hade varit nice att bara gå in och ställa sig i duschen, borsta tänderna och gå och nanna kudden.. men det går ju inte..?!

Denna svensken måste ju först åka hem till sig och hämta kläder, mm inför sin veckas första arbetsdag imorgon.. *suck* (Har ju vab:at idag.. som du vet, om du läste mitt förra inlägg..?!) Ja ja.. klockan tickar.. och mitt magsår med det.. Dags att dra..!!

- Fullt ös medvetslös..?!

Av Jenny-Blue - 11 augusti 2014 01:58


Det har varit en härlig söndag.. med kalas för vår lilla 2-åriga Jasmine.. och allt vad det innebär.. Städning, matlagning, förberedelser (som smygstartade redan i fredags..) Det har varit gäster, god mat, dricka, presenter, glass med hemmagjorda minimaränger, glada barn och vuxna.. och en hel dröse kärlek utomhus..

Det har blivit en del barnkalas här hemma, under de senaste tio åren.. (16 stycken, tror jag bestämt att det blir om jag räknat rätt..?!) Men idag hade vi vårt allra första utomhus-kalas..!! Mycket pga. att vi lyckats bryta "trenden" och fått oss ett sommarbarn, efter våra två första vinterbarn.. men också för att vi borde ha haft vårt hus nu..?! Låter kanske knäppt, men Jasmine's kalas har varit planerat sedan hennes förra födelsedag.. och då tänkt att hållas i vår trädgård.. Men eftersom vi fortfarande inte hittat vårt hus.. med vår trädgård.. fick det bli ute på gården istället..!! (Jag har aldrig riktigt gillat att vara ute på gården, då jag alltid har känt mig iakttagen..?! Alla fönster i husen som omringar mig, ger mig en smått paranoid känsla av att alla tittar.. även om det kanske inte är så..?!

Hur som helst.. Idag blev det ett helt annat tänk! "Outside the box" som jag sa till Tomas, när vi var något velande inför huruvida vädrets makter skulle stå på vår sida eller inte..?!
- Det kan ju inte bli värre än att vi får gå in om det börjar regna?! Sa jag. Vi tänker outside the box idag.. och "hoppar"..!!

Och så blev det.. Jag och Tomas tillsammans.. Med varandra.. och med hjälp av gästerna.. fick vi ihop ett bra tvåårskalas, ute i solen..!!

Ett kollage på blandade foton.. Från middag på gården, till "over and out" i Tomas säng.. *smile*

Och ett kollage med foton, som jag tog efter jag fått lagt Jasmine i sin egen säng.. på alla hennes fina presenter som hon fått.. (Härligt att få uppleva ett barn som verkligen blir glad över att få kläder..! Har inte upplevt det tidigare, då varken Jonathan eller Charlie någonsin varit speciellt förtjusta i "mjuka paket".. *smile*)

Imorgon.. (om några timmar, efter jag har sovit..) är det måndag igen.. och det borde ju kännas tungt.. (?!) Men det gör det inte, då jag pga. att fritids, för Charlie, är stängt och jag måste stanna hemma..

- Verkligen jättejobbigt..? Eller INTE?!! *hahaha* Tycker lite synd om Tomas som måste jobba. Men men, någon måste ju tjäna pengar..?! Och det lär ju inte vara jag med 80% av lönen pga. vab..!!

Oj! Nu åskar det också..?!
Ligger på balkongen och känner mig aningen frusen nu faktiskt.. Det har regnat en stund.. och jag har sett hur det blixtrat långt bort, men det blåser mer och mer och åskan tycks komma allt närmare..?!
- Dags att krypa ner i sängen och mysa till ljudet nu då..?! Regnet mot fönsterrutan och dånet och mullret från åskan.. 1001.. 1002.. 1003.. Mmmh, det kanske får runt om, för nu slutade det nästan att regna helt..?!

Ja ja.. Det är väl dags för sängen, oavsett. Det kommer ju trots allt en dag imorgon också.. Så natti natti, på er! Vi ses!

LITE MER OM MIG...

KALENDER

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16 17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29 30
31
<<< Augusti 2014 >>>

   

 

      Privat konto: 

     jenny78blue 

 

    Konst konto:

     jenny78blue_art

 

      MaryKay konto:

     jennyblue_mk

 

 

LETAR DU EFTER NÅGOT SPECIELLT? SÖK HÄR:

SIDOMENYN UPPDATERAD

    16 augusti 2023

 

BLOGGFÄRG UPPDATERAD

    15 augusti 2023 

 

MIN KONST - HEMSIDA

www.jennyblueart.com

 

Följer du länken ovan, hittar du info om bokade utställningar, mig och mina verk, presenttips, mm..     

 

      

     

     

         

            - Välkommen!

 

 

LÄNKAR TILL ANNAT VIKTIGT

     

         

     

        

     

 

     

 

     

 

 

KATEGORiER

BELLA i mitt minne

   7 sep 2005 - 15 jun 2016

PitaPata Dog tickers

ARKiV

   

 

 

 

       

 

 

 

       

 

 

 

      

 

 

 

       

 

 

 

      

 

 

 

       


Ovido - Quiz & Flashcards