Alla inlägg den 19 september 2014

Av Jenny-Blue - 19 september 2014 19:24


Inte nog med att det är fredag.. det har varit.. och är fortfarande härligt varmt ute.. Och som om detta inte skulle vara nog.. så har jag fått en bonus-eftermiddag/kväll/natt tillsammans med mina änglatroll Charlie och Jasmine också..!!

Tomas kom och lämnade dem, vid 16-tiden, innan han och Jonathan åkte till först träning, sen match.. Strax efter att de stora pågarna lämnat min enkla boning, ställde jag, Charlie och Jasmine oss i köket för att laga pizza.. "Mumsigt värre" tyckte Charlie, som åt två stora bitar.. Jasmine ville mest bara ha dricka och försökte komma undan maten med sina stora krokodiltårar.. Men eftersom jag är så envis som jag är, fick jag henne till slut att ge med sig.. och hon åt i alla fall halva sin lilla bit pizza..

Tyck vad ni vill, om mina stränga principer.. så tycker jag vad jag vill om de som ger efter.. Provocerande sagt kanske - inte meningen, men det "jobbiga" går över snabbare om man är konsekvent OCH principfast.. Jag vet.. jag har tre.. (och med det barnuppfostringstipset, lämnar vi den saken bakom oss.. *smile)

Klockan är snart dags för "mini" att gå och lägga sig, så jag ska inte vara här mycket längre.. Tänkte bara titta in och berätta lite snabbt om min trevliga eftermiddag och kväll med mina små, medan jag tar ett bloss efter köksplikten efter maten.. Om bara en liten stund, sitter jag tillsammans med älsklingarna i soffan och gör dem sällskap till filmen, som de sitter och tittar på.. Jasmine's senaste favvofilm, här hemma - Trassel, eller som hon kallar den: "Kungen"..

Kanske tittar jag in igen senare, när trollen somnat..? Kanske målar jag en ny tavla..? Och kanske.. bara kanske.. (ytterst liten chans, men den finns..) myser jag med Tomas.. om han kommer hit, med Jonathan igen, efter den sena matchen.. (De har match igen tidigt imorgon, så det kan vara så att de tar en grabbkväll, hemma hos Tomas istället.. istället för att komma hit..??)

Må gott vänner och ha en fortsatt nice fredagskväll..!!
- See you.. *blink blink..

En bild på vår goda pizza, med skinka, ost, bacon och krossad ananas..

Av Jenny-Blue - 19 september 2014 06:11


Det har varit en tuff vecka, men nu är den snart slut..
Inte för att det har varit enormt mycket att göra på jobb, men tufft pga. att jag inte mår så bra..
- Ja, svårt att förklara såhär lite snabbt på morgonkvisten, innan jag gör mig klar för att åka till jobb.. Inte speciellt roligt heller, att kanske läsa nu, innan dagen ens har vaknat till liv.. Men just nu är det riktigt illa..

MEN..! Det är en ny dag idag och jag går in i den med öppet sinne.. Och hoppas på att jag kanske kan lyckas att hålla demonerna borta lite bättre idag, än i går.. och i förrgår.. och dagen innan det.. och dagen innan det..?! Någon gång måste det ju vända, eller hur..?!

I alla fall.. Jag hoppas, oavsett hur jag mår, att du mår bra och att din dag blir fenomenalt underbar..!! Och att din start på helgen blir ännu bättre!!

Puss & Kram

[Bild]

LITE MER OM MIG...

KALENDER

Ti On To Fr
1
2
3
4 5 6 7
8
9
10 11 12
13
14
15
16
17
18 19 20
21
22 23 24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2014 >>>

   

 

      Privat konto: 

     jenny78blue 

 

    Konst konto:

     jenny78blue_art

 

      MaryKay konto:

     jennyblue_mk

 

 

LETAR DU EFTER NÅGOT SPECIELLT? SÖK HÄR:

SIDOMENYN UPPDATERAD

    16 augusti 2023

 

BLOGGFÄRG UPPDATERAD

    15 augusti 2023 

 

MIN KONST - HEMSIDA

www.jennyblueart.com

 

Följer du länken ovan, hittar du info om bokade utställningar, mig och mina verk, presenttips, mm..     

 

      

     

     

         

            - Välkommen!

 

 

LÄNKAR TILL ANNAT VIKTIGT

     

         

     

        

     

 

     

 

     

 

 

KATEGORiER

BELLA i mitt minne

   7 sep 2005 - 15 jun 2016

PitaPata Dog tickers

ARKiV

   

 

 

 

       

 

 

 

       

 

 

 

      

 

 

 

       

 

 

 

      

 

 

 

       


Ovido - Quiz & Flashcards