Alla inlägg den 28 september 2014

Av Jenny-Blue - 28 september 2014 21:17


Tidigare idag, följde Charlie med mig ut med hunden.. När vi hade kommit en bit, satte sig Bella ner för att göra "nummer två".. Charlie stannade alldeles bredvid och tittade..

- Man ser inte.. började han, men avbröt sig själv.. "Jo, nu ser jag mamma.." Bella blev klar och samtidigt som jag tog upp påsen ur fickan, för att plocka upp, började Bella att sprätta i gräset med bakbenen, som hon oftast gör.. Charlie, som fortfarande stod ganska nära fick "gräs-sprätt" på sig, varpå han säger:
- Eeh Bella! Jag är för ung för att bli gräslig..

*hahaha* Denna go'a unge, alltså..?!!!

Jag plockade upp efter Bella och vi gick vidare, för att en stund senare vara hemma hos Tomas igen..
Eftersom jag inte kunde sluta le i tanken på vad Charlie hade sagt, kunde jag inte heller låta bli att dela med mig av det hela här..

Av Jenny-Blue - 28 september 2014 12:00


Det är ändå något speciellt, att vakna upp, bakfull, i bästa vännens soffa, dagen efter.. *smile*

"Puffig" i ansiktet, med håret åt alla håll och kanter.. och med ett starkt begär efter kaffe.. reser man sig upp från nattens varma bädd, med kuddar och filtar.. och tar sig bort till kaffekokaren för att så småningom kunna stilla sitt starka behov med en balja rykande kaffe..

Kanske är det så speciellt, för att det inte händer så ofta..?! Kanske är det speciellt för att det är just här, som det händer..?! Oavsett så känns det bra..

Ibland behöver man något sånt här.. så ja, det var kanske för det bättre som jag inte lyckades hitta någon som kunde köra mig hem igår..?! *smile*


Av Jenny-Blue - 28 september 2014 01:53


Ren kärlek.. ????

Klockan är tjugo i två.. nattetid.. och jag är lagom rund under fötterna för att åka hem..?!

Har firat min älskade Stina.. En av de närmaste, mest älskade.. ärligaste vänner jag har här i världen.

Problemet just nu, är att jag inte har någon som kan köra mig hem, men tror att det ska gå bra åndå..?!
- I will find a way..?!

LITE MER OM MIG...

KALENDER

Ti On To Fr
1
2
3
4 5 6 7
8
9
10 11 12
13
14
15
16
17
18 19 20
21
22 23 24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2014 >>>

   

 

      Privat konto: 

     jenny78blue 

 

    Konst konto:

     jenny78blue_art

 

      MaryKay konto:

     jennyblue_mk

 

 

LETAR DU EFTER NÅGOT SPECIELLT? SÖK HÄR:

SIDOMENYN UPPDATERAD

    16 augusti 2023

 

BLOGGFÄRG UPPDATERAD

    15 augusti 2023 

 

MIN KONST - HEMSIDA

www.jennyblueart.com

 

Följer du länken ovan, hittar du info om bokade utställningar, mig och mina verk, presenttips, mm..     

 

      

     

     

         

            - Välkommen!

 

 

LÄNKAR TILL ANNAT VIKTIGT

     

         

     

        

     

 

     

 

     

 

 

KATEGORiER

BELLA i mitt minne

   7 sep 2005 - 15 jun 2016

PitaPata Dog tickers

ARKiV

   

 

 

 

       

 

 

 

       

 

 

 

      

 

 

 

       

 

 

 

      

 

 

 

       


Ovido - Quiz & Flashcards