Direktlänk till inlägg 30 oktober 2014

Man är bara den man är.. varken mer eller mindre.. Alla har vi våra fel och brister.. och så även jag..

Av Jenny-Blue - 30 oktober 2014 17:54


Jag förväntar mig inte att folk ska förstå..

Även om det är fruktansvärt smärtsamt för själen, när det visar sig att de som man trodde stod nära.. inte vill, kan eller ens försöker.. Så är det något jag måste acceptera.. Jag är annorlunda helt enkelt.

Jag har nog alltid vetat om att jag inte är som alla andra, men det är först nu som det har påverkat mig.. Jag vet inte riktigt vad det är, som gör.. att jag "helt plötsligt" har börjat bry mig om vad andra tycker och tänker.. för innerst inne, gör jag ju faktiskt inte det..?! Jag har vid ett flertal tillfället hävdat att jag vet vem jag är.. och om det inte passar.. så kan det vara.. Men nu så ändå.. mår jag råtta, i tron på vad andra tycker och tänker om mig..?!

- Och jag kan inte förstå varför, jag låter det hända..?!

Kanske är det för att jag har varit omringad av alldeles för många ramar, normer och "normala" människor, som fått mig att tappa tron på mig själv.. Mitt unika jag.. som i mitt eget tycke.. egentligen är så mycket större än alla dessa trångsynta, stackars inramade människor..?! Jag vet att man aldrig kan få någon som inte är öppen för det större, att se längre än till kanten av det de redan vet.. Man kan inte tvinga någon till att förstå..

Min tröst i min "galenskap".. är vetskapen om de stora personerna som idag anses vara kända.. Erkända idoler, högt aktade människor.. men som då ansågs vara mer knäppa än förståndiga.. Da Vinci, Albert Einstein.. ja, där finns hur många som helst..
Inte för att jag kan jämföra mig själv med äkta konstnärer, eller vetenskapsmän.. men om man tittar på historien, så är det "knäppgökarna" som faktiskt fått mänskligheten att gå framåt.. De som ingen trodde på, men som vågade lyssna på sitt kall och fick det att hända.. De lyckades få förståelse tillslut.. och det har de min fulla respekt för..! Något jag skulle önska jag kunde ge många i min omgivning också.. men som tyvärr bara får ett okej, då de i mina ögon, har slutat tro på mig som individ..?! (Kan vara så att det hänt utan deras vetskap..?!)

Min personlighet är allt annat än lätt att ha att göra med.. jag vet det.. Men jag vet också att jag alltid har kunnat se personer till vad de är, utan att dömma.. så varför skulle det vara svårare för de att acceptera mig..?! Precis som att jag är annorlunda för dem i tankar, agerande, tycke och känsla.. är alla dessa människor annorlunda för mig.. Det kanske låter som om jag dömmer, men jag har alltid gett alla en ärlig chans.. Tyck vad ni vill..?!

Nu hade det varit riktigt inspirerande att kunna diskutera detta med någon.. Någon med ett annat sätt att se.. Känns lite ensamt just nu, här i min blogg, att jag maler på om hur jag ser på saker och ting.. Jag kan ju tuffa på hur mycket som helst, i textform, om hur öppen jag är inför andra.. men det är svårt att bevisa, då det bara är min mening som går att läsas här..?! Kanske finns det dem som känner mig, som vågar erkänna att jag faktiskt är större än andra.. men jag är fullt medveten om att de som inte känner mig, kan tro något helt annat..?! Vilket då är helt okej.. *smile*

Hur man än vrider och vänder på det.. så är jag fullt medveten om att man står sig själv närmast.. och att det beror helt och hållet på hur man är och på hur man mår som person, som avgör vad man ser.. Allt handlar om individens egna tolkning.. och så länge man inte diskuterar, pratar om det med varandra, kan det bli hur fel som helst..

Eftersom jag har haft en hel del knäppa tankar gällande andras tankar om mig, kan jag tipsa om att man ska intala sig själv motsatsen.. Om man till exempel får för sig att någon tycker illa om en och att de undviker en bara för att de inte tycker om dig, brukar jag istället försöka tänka på att de är alldeles för upptagna med sig själva.. Att det inte alls handlar om mig utan om dem.. Alltså något som jag inte kan påverka.. (Man kan bara förändra sig själv, inte andra..) Många gånger tror jag att folk är rädda för mig, då de inte vet hur de ska kunna hantera mig.. Jag vet inte om det är så i verkligheten, eller om det bara är som jag hittar på, men jag vill tro det, då det känns som lättast, att hantera för mig..?! Visst är det tråkigt att "skrämma" folk.. men om de inte vågar komma till mig, kan jag ingenting göra..?!

-Ah.. Ja, det är klyddigt.. jag vet.. Motsägelsefullt..?! Dömande..?! Litet..?!
Men ingen kan i alla fall säga att jag inte är öppen.. då jag faktiskt berättar om mina inre demoner..
Bristande kanske, men ärligt..

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jenny-Blue - 25 september 2023 19:31

  Jag har tagit bort mitt förra inlägg. Ber om ursäkt och yrkar på sinnesförvirring..  - Kärlek & Ärtor till alla!      ...

Av Jenny-Blue - 7 september 2023 23:09

  Idag har jag haft en hel rad av tänkbara rubriker att blogga om.. fram tills nu..?! Så jag skriver bara några rader om hur tacksam jag är för att jag har så fina barn. Jag är så stolt över alla tre, att jag skulle kunna spricka emellanåt.. Känner...

Av Jenny-Blue - 27 augusti 2023 13:08

  Igår var jag i Åkarp med uppdrag aniktsmålning för barn. En givande uppgift en solig lördag, för mig som pedagog och konstnär..    Man skulle kunna säga att det är den perfekta kombon..?! Även om ansiktsmålning är något helt annat än akryl ...

Av Jenny-Blue - 22 augusti 2023 22:08

  För ett halvår sedan kunde jag knappt hantera frågan. "Vad ska vi äta idag mamma?"   Idag kör jag och handlar efter jobb.. åker hem och packar in matvarorna i kylen, för att sätta mig i bilen igen och köra bort till fotbollsträningen som jag ...

Av Jenny-Blue - 16 augusti 2023 23:35

  Jag har ändrat runt lite i menyn och uppdaterat några texter.. Och jag firar att jag varit driftig som attan under dagen..    Först jobb, med start 7:30.. som jag överlevde.. ?! (Bara det är en bedrift..) Sedan lyckades jag hitta ett spec...

LITE MER OM MIG...

KALENDER

Ti On To Fr
   
1
2 3 4
5
6
7
8 9 10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
31
<<< Oktober 2014 >>>

   

 

      Privat konto: 

     jenny78blue 

 

    Konst konto:

     jenny78blue_art

 

      MaryKay konto:

     jennyblue_mk

 

 

LETAR DU EFTER NÅGOT SPECIELLT? SÖK HÄR:

SIDOMENYN UPPDATERAD

    16 augusti 2023

 

BLOGGFÄRG UPPDATERAD

    15 augusti 2023 

 

MIN KONST - HEMSIDA

www.jennyblueart.com

 

Följer du länken ovan, hittar du info om bokade utställningar, mig och mina verk, presenttips, mm..     

 

      

     

     

         

            - Välkommen!

 

 

LÄNKAR TILL ANNAT VIKTIGT

     

         

     

        

     

 

     

 

     

 

 

KATEGORiER

BELLA i mitt minne

   7 sep 2005 - 15 jun 2016

PitaPata Dog tickers

ARKiV

   

 

 

 

       

 

 

 

       

 

 

 

      

 

 

 

       

 

 

 

      

 

 

 

       


Ovido - Quiz & Flashcards