Direktlänk till inlägg 23 november 2014

- Galet bra.. Ja, det gick verkligen galet bra..!!

Av Jenny-Blue - 23 november 2014 13:07


igår var det släktkalas för vår allas underbara Charlie.. och jag måste säga att jag hade sjukt koll på läget.. Ja, om man bortser från den lilla missen jag gjorde i början på mitt kakbak.. då marängsmeten, av någon konstig anledning inte ville bli lika fluffig som den ska..?! Det kostade mig ett gratis telefonsamtal till Tomas, som fick fixa två ägg, med sig hem ifrån rundan bortom svärmor.. men det är sånt man får ta..?! *smile*

Det var första gången jag gjorde en sådan kaka.. så jag hade egentligen ingen aning om vad jag gav mig in i.. Men jag hade vaknat utvilad och jag hade hunnit dricka mitt morgonkaffe (som Tomas hade lagat) i lugn och ro, med plattan och en cigg på balkongen, så det kändes inte jättejobbigt att det blev lite trassel i köket precis där i början..

Kakan sattes i ugnen och jag hade tid att fixa och dona lite runt om, innan jag gjorde mig iordning, med både kläder och smink.. Ja, kan ni tänka er..?! Jag hann min själ till och med att sminka mig innan gästerna kom, vilket kändes helt fantastiskt då jag vanligtvis brukar stå i köket, iklädd mjukisbyxor, med håret på trekvart och utan smink, när gästerna kommer..?! Men inte igår.. Till och med kakan i ungen hann bli färdig..?! Helt fantastiskt, om jag får säga det själv..!!

Tyvärr glömde jag att fotografera min kladdiga chokladkaka med maräng och kakao på.. men jag kan berätta att den var riktig god ändå..! Den skulle egentligen ha varit liiiiiite kladdigare inuti och marängen upptill skulle ha varit frasig (?!) men eftersom det var första gången.. och smaken faktiskt var super, blev den högt uppskattad av gästerna ändå..

Såhär såg den ut på bilden.. och förhoppningsvis också i verkligheten.. nästa gång.. *smile*

Kalaset gick för övrigt bra.. Charlie hade en av bästisarna på besök samtidigt, då jag lovat honom det, eftersom ingen av kusinerna kunde närvara på kalaset, då alla var iväg på annat.. Inte ens storebror Jonathan, var hemma, då han hade turnering med fotbollen.. så jag tyckte lite synd om Charlie.. Mycket roligare för Charlie att ha någon att leka med, även om kompisen inte var släkt.. *smile*

Pizza på kvällen, när gästerna hade lämnat, köket var städat och de stora pojkarna hade kommit hem.. Allt lagom uppätet och undanplockat till Carola's dag i "Så mycket bättre".. klockan åtta. Och några timmar senare somnade jag i soffan..?!

Fick en liten "uppenbarelse", när jag var inne och nattade Jasmine.. (Charlie hann somna innan jag kom in i sovrummet..) Jasmine ville att jag skulle ligga bredvid henne i sängen en stund, vilket jag också gjorde.. Och när jag hade lagt mig ner bredvid henne och vi låg där, vända mot varandra.. tittandes in i varandras ögon, upptäckte jag att vi låg precis likadant.. Det var som om jag tittade på mig själv i en spegel, fast med en spegelbild av en väldigt mycket yngre mig..?! *hihihi* Ja, det var lite festligt..

Idag är det söndag..
Jonathan och Tomas har varit iväg på match, även idag, men har precis kommit hem.. Och om en stund ska vi iväg, hela familjen, för att åka till Staffanstorp och träffa ett par goda vänner.. Kan väl ses som en trevlig avslutning på denna helgen..?!

Puss & Kram på er så länge..

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jenny-Blue - 25 september 2023 19:31

  Jag har tagit bort mitt förra inlägg. Ber om ursäkt och yrkar på sinnesförvirring..  - Kärlek & Ärtor till alla!      ...

Av Jenny-Blue - 7 september 2023 23:09

  Idag har jag haft en hel rad av tänkbara rubriker att blogga om.. fram tills nu..?! Så jag skriver bara några rader om hur tacksam jag är för att jag har så fina barn. Jag är så stolt över alla tre, att jag skulle kunna spricka emellanåt.. Känner...

Av Jenny-Blue - 27 augusti 2023 13:08

  Igår var jag i Åkarp med uppdrag aniktsmålning för barn. En givande uppgift en solig lördag, för mig som pedagog och konstnär..    Man skulle kunna säga att det är den perfekta kombon..?! Även om ansiktsmålning är något helt annat än akryl ...

Av Jenny-Blue - 22 augusti 2023 22:08

  För ett halvår sedan kunde jag knappt hantera frågan. "Vad ska vi äta idag mamma?"   Idag kör jag och handlar efter jobb.. åker hem och packar in matvarorna i kylen, för att sätta mig i bilen igen och köra bort till fotbollsträningen som jag ...

Av Jenny-Blue - 16 augusti 2023 23:35

  Jag har ändrat runt lite i menyn och uppdaterat några texter.. Och jag firar att jag varit driftig som attan under dagen..    Först jobb, med start 7:30.. som jag överlevde.. ?! (Bara det är en bedrift..) Sedan lyckades jag hitta ett spec...

LITE MER OM MIG...

KALENDER

Ti On To Fr
          1 2
3 4
5
6
7
8 9
10
11 12
13
14 15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2014 >>>

   

 

      Privat konto: 

     jenny78blue 

 

    Konst konto:

     jenny78blue_art

 

      MaryKay konto:

     jennyblue_mk

 

 

LETAR DU EFTER NÅGOT SPECIELLT? SÖK HÄR:

SIDOMENYN UPPDATERAD

    16 augusti 2023

 

BLOGGFÄRG UPPDATERAD

    15 augusti 2023 

 

MIN KONST - HEMSIDA

www.jennyblueart.com

 

Följer du länken ovan, hittar du info om bokade utställningar, mig och mina verk, presenttips, mm..     

 

      

     

     

         

            - Välkommen!

 

 

LÄNKAR TILL ANNAT VIKTIGT

     

         

     

        

     

 

     

 

     

 

 

KATEGORiER

BELLA i mitt minne

   7 sep 2005 - 15 jun 2016

PitaPata Dog tickers

ARKiV

   

 

 

 

       

 

 

 

       

 

 

 

      

 

 

 

       

 

 

 

      

 

 

 

       


Ovido - Quiz & Flashcards