Alla inlägg under december 2014

Av Jenny-Blue - 23 december 2014 13:29


Bara en dag kvar till julafton.. och ikväll börjar firandet.. i alla fall för vår del.. Det finns de som redan har börjat.. och det finns säkert de som väntar ett tag till..?! Oavsett så vill jag passa på att önska alla mina läsare.. vänner och bekanta.. främlingar och fiender.. "En riktigt god jul"..


Som jag sagt i tidigare inlägg, så har jag inte haft jättemycket tid över för uppdateringar av bloggen.. men sånt är livet.. när man, på ett gammalt hederligt vis, prioriterar annat.. Min sista dag i fabriken har kommit, varat.. och passerat.. Och jag kan säga att jag mår toppen!! Visst kommer jag att sakna många av mina arbetskarater.. men nya äventyr väntar.. och det är med spänning, som jag exalterat ser fram mot dagen då jag börjar på min nya arbetsplats i Staffanstorp..


Men först! Julledighet tillsammans med barnen.. och Tomas i den mån han kan..?! Ikväll ska vi hem till Tomas syster och fira lillejulafton tillsammans med Tomas sida av familjen.. Imorgo åker vi hem till min mamma och pappa och firar julafton.. med övernattning.. På juldagen drar vi vidare till min morster, för att äta den traditionella julmiddagen, tillsammans med mina kusiner, deras barn och respektive..


Mellandagarna är planerade med största försiktighet.. då det känns som om "att göra ingenting" är det ultimata.. innan verkligheten sätter igång igen.. och mitt förnyade liv börjar..


Jag hoppas att jag kommer att finna tid över till i alla fall en uppdatering till, innan nyår.. men jag lovar inget.. *smile* Sen å andra sidan kan det ju också bli det att jag kanske bloggar mer under årets sista dagar, än vad jag har gjort under tidigare december..?! (Man kan ju aldrig så noga veta, när det gäller mig.. *hihihi*


Nåväl.. Allt gott till er Alla!

Puss och Kram !!


Av Jenny-Blue - 17 december 2014 21:21


.. bortsett från att barnens farmor kom på besök.. är den impulsiva tvättiden jag lyckades komma över..?!
- Jättebra!

Av Jenny-Blue - 17 december 2014 09:16


Här vaknar man på morgonen och säger till barnen, som inte vill gå upp.. "Att det är bara två dagar kvar, sen är vi lediga.."
- Och så kommer man på att det är onsdag.. och nte torsdag, som jag har fått för mig..?!!

- Sorry barnen! Jag menar TRE dagar kvar.. SEN är det jullov. *smile*

Av Jenny-Blue - 16 december 2014 22:00


Ja.. Nä.. Det gick ju inte riktigt som jag hade tänkt..?! Men det visste jag i och för sig redan igår, när tanken om att ungarna skulle komma i säng tidigt på grund av utmattning efter julavslutning på fotbollen, slog mig..


Det blev nog precis tvärtom faktiskt..?! Barnen var så uppspelta när vi kom hem, strax innan klockan 20.. så de två största fick lov att sätta sig ner vid köksbordet och bygga pärlplatta. för att varva ner, medan jag fick minstingen iordning inför sängen.. När hon var nattad.. och kramad och pussad några tusen gånger, var det pojkarnas tur för tandborstning och till slut, efter en del om och men.. så kom även dem i säng.


Sen var det Bellas tur.. och doggi dogg fick komma ut på en liten kvällspromenad.. Inte världens skönaste, med bitande vind upp i näsan.. men det gick.. och vi överlevde båda två.


Klockan är förvisso inte 23 ännu.. det jag så gärna ville undvika.. men hon har hunnit slå 22 och jag är helt jädra slut i huvudet..!! Så även om jag har en timme tillgodo, vet jag inte riktigt hur jag ska formulera mig idag.. Känner mig seg och skulle nog helst bara vilja gå och nanna kudden.. vilket är precis vad jag tänker göra.. inom kort.. men först måste jag ge er den stora nyheten.. Det som kommer att förändra mitt liv dramatiskt.. och allt börjar efter jul..


- Jag har fått nytt jobb!! En sann powerboost för självkänslan.. och jag känner att jag är tillbaka i spelet igen.. Jag ser ljust på 2015.. och min spontana känsla låter "Nu jädrar händer det grejer..!!" Det känns som om jag har bestämt mig..?! Som om jag är redo för nya utmaningar.. och att det är hög tid för att förverkliga några av mina drömmar..?!


Jag har inte tid att vänta längre.. Och inte tålamod heller om jag ska vara ärlig..

Denna veckan också, på golvet i fabriken.. sen är det jullov tillsammans med barnen som gäller.. Men sen.. Poj oj oj.. Sen kör vi så att det ryker!!



Av Jenny-Blue - 15 december 2014 23:38

Vi kan nog vara helt eniga om att detta inte är en av mina mest aktiva bloggperioder, under året som har gått..?! *hihihi* Men jag kan lova er att jag är desto mer aktiv utanför skärmen..!! För poj oj oj, här händer det grejer..?! *smile*

Klockan är övermycket.. redan.. Och även om jag har tusentals saker att berätta.. (och har haft det ett bra tag) ..så måste jag ändå låta bli.. Inte för att det är hemligt på något sätt, men för att det finns en väldigt stor risk, (eller chans.. beroende på hur man vill se det..?!) ..att jag fastnar i mitt skrivande och att klockan rusar iväg.. Hipp happ hopp, så är klockan två på natten.. och så är vi där igen..?!

Det är mycket därför, som jag inte har skrivit på länge.. tyvärr.. Jag har helt enkelt tvingat mig själv att låta bli, helt pga. klockan.

Det är min vecka med barnen.. och imorgon ska vi, hela familjen, på Jonathans julavslutning med fotbollen.. Tanken (just nu) är att barnen ska vara så trötta imorgon, när vi kommer hem, att när det är läggdags så går det lite smidigare och lite fortare än vanligt.. och att jag pga. detta kommer att finns ro till att sätta mig ner och blogga lite tidigare än klockan 23..?! Men som sagt.. Detta är bara i tanken, än så länge. Själva resultatet lär vi inte få se förrän imorgon..

- Åh.. Jag har sååå mycket att berätta.. men har redan förbrukat 27 minuter på detta lilla inlägg..?! Och nu är tiden ute!! Och jag MÅSTE gå och lägga mig!!

- Tappa inte hoppet.. Jag kommer att komma tillbaka, men nu säger jag god natt!!

Av Jenny-Blue - 8 december 2014 00:09


Fredagen kom.. Helgen varade.. Och så var det måndag igen.. imorgon.. *smile*

Jag skulle ju ha återkommit i fredags, men så blev inte fallet, då jag prioriterade min familj framför bloggen..?! Vilket naturligtvis är "helt crazy", med tanke på hur det sociala nätverket egentligen fungerar i dagens samhälle..?! Tänker på "Det som inte står på facebook, har inte hänt-" uttrycket.. Men ja.. sån är jag.. och det får ni tåla..?! (Om inte, så nähä.. Då får det vara.. *blink blink*)

Det som hände i fredags, var att jag var på en jobbintervju i Staffanstorp.. Har kommit så pass långt.. att jag har insett att jag måste komma ifrån fabriksmiljön.. Det har varit tre (fyra om man räknar året som mammaledig) lärorika år.. vilka jag är fantastiskt tacksam över..!! Men som sagt.. Det är dags för mig att dra vidare.. Ut i den stora världen igen.. (Och då menar jag Staffanstorp, om det vill sig väl..?! *hahaha*)

Intervjun kändes bra, men mycket mer än så kan jag inte ge er, då jag ännu inte fått något besked om tjänsten blir min eller inte.. Men någon gång under kommande vecka, har jag fått lovat att få besked.. och tro mig.. Ni kommer att få höra hur det går!

Ja, mycket mer än så tänker jag inte berätta om det hela idag.. Klockan slår snart "god natt" och det är hög tid för mig att göra mig redo för bingen.. (sängen alltså..) Imorgon är det som sagt måndag igen och livet rullar på som vanligt.. Klockan sju ska jag vara på min plats i fabriken.. och jag ser faktiskt fram mot att få träffa arbetskamraterna igen..?!

Det är Tomas vecka, som kommer, med barnen.. och jag hoppas på att få lite tid för städning av min lägenhet.. då det ser ut som om vi flytt i panik..?! Disk i diskhon, popcorn på soffbordet, leksaker och barnkläder överallt.. Stökiga sängar.. och dammtussar som leker "ta fatt" på golvet..?! Dessutom är hela köket belamrat med pysselgrejer, som jag sprätt ut likt ett organiserat kaos över bord, stolar, golv och bänkar..?! Men ja.. Vi får väl se hur det går med den saken.. Man kan ju aldrig så noga veta vad som händer i mitt lilla "särbo-liv"..?! Det kan faktiskt bli så att jag och Tomas bakar lussebullar hemma hos honom istället, efter barnen har blivit nattade.. men som sagt.. Vi får väl se..?!

Nej.. Fem över "god natt".. Nu måste jag verkligen gå och borsta tänderna.. Vi ses..
- God natt.. Sov gott.. Och dröm så sött..!!

Av Jenny-Blue - 5 december 2014 12:01


Idag ska jag göra något som jag inte har gjort på väldigt länge..
Något som är lite pirrigt, men samtidigt väldigt roligt.. och förhoppningsvis också givande..?!

- Idag tar jag steg två, inför mitt nya liv.. Något jag borde ha gjort för länge sedan, men som jag dragit mig för, då jag inte ansett mig vara riktigt redo för nya äventyr..?! Men nu, mina vänner är jag redo.. Så redo jag bara kan bli faktiskt..!

Fullt medveten dock.. att det inte finns några som helst garantier på något.. Men möjligheten finns och det är ju faktiskt en avgörande faktor..?! Nyfiken..?! *smile* Titta in igen, lite senare.. så lovar jag att jag ska berätta om dagens stora äventyr, då jag också förhoppningsvis har lite mer att berätta om det hela..

- Trevlig fredag på er Alla!

Av Jenny-Blue - 2 december 2014 19:24


Jaha.. Så har vi fått det bekräftat..?!


Det räcker alltså att missa sin antidepressiva medicin, två dagar i rad, för

att få en total breakdown.. Mitt tips är alltså, att INTE missa att ta sin medicin

om man inte är intresserad av att trilla ner på ruta ett igen.. *suck*

(Det må hända att man kanske inte känner sig uppåt, när man tar

den som man ska, men tro mig.. den håller kroppen i balans..!!)



LITE MER OM MIG...

KALENDER

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16 17
18
19
20
21
22
23 24 25
26
27 28
29
30
31
<<< December 2014 >>>

   

 

      Privat konto: 

     jenny78blue 

 

    Konst konto:

     jenny78blue_art

 

      MaryKay konto:

     jennyblue_mk

 

 

LETAR DU EFTER NÅGOT SPECIELLT? SÖK HÄR:

SIDOMENYN UPPDATERAD

    16 augusti 2023

 

BLOGGFÄRG UPPDATERAD

    15 augusti 2023 

 

MIN KONST - HEMSIDA

www.jennyblueart.com

 

Följer du länken ovan, hittar du info om bokade utställningar, mig och mina verk, presenttips, mm..     

 

      

     

     

         

            - Välkommen!

 

 

LÄNKAR TILL ANNAT VIKTIGT

     

         

     

        

     

 

     

 

     

 

 

KATEGORiER

BELLA i mitt minne

   7 sep 2005 - 15 jun 2016

PitaPata Dog tickers

ARKiV

   

 

 

 

       

 

 

 

       

 

 

 

      

 

 

 

       

 

 

 

      

 

 

 

       


Ovido - Quiz & Flashcards