Alla inlägg den 5 januari 2015

Av Jenny-Blue - 5 januari 2015 10:52


Imorse fick jag ett uppvaknande som hette duga, när charlie kom in i sovrummet med orden: "Mamma hjälp.. Jag har näseblo.." (Näseblo - skånska för näsblod.. mest så att alla förstår.. *smile) 


Gissa om jag kom upp ur sängen.. och gissa om det tog mer eller mindre, än två sekunder..?! Galet! Men när vi väl kom in till handfatet på toaletten, kunde jag konstatera att det redan hade slutat rinna.. och att det "bara" var att tvätta av det blod som nästan torkat.. i ansikte.. på armar.. händer.. och ben..?!!!


Jasmine, som oroligt följt efter sin bror, stod och tittade på under tiden..

Aningen förskräckt i synen av allt blod, men ändå lugn i frågan om vad som hade hänt..


Till skillnad från de gånger som Jonathan fått näsblod, hade det inte hunnit komma något blod i sängen, vilket kändes som en befrielse.. I Jonathans fall, brukar det innebära total sanering, av i stort sett allt som kommit i hans väg, mellan kudde och handfat..?!


Nåväl.. Lite kaffe på det, så var dagen igång.. *smile*


Jag ska packa ihop mina grejer, som jag har haft med mig hit inför julledigheten, som vi spenderat mestadels här hemma hos Tomas.. Dator, platta, sminkväska, hårgrejer, kläder och pyssel.. Mmh, många saker blir det..?! 


Just nu är Tomas iväg.. Ett ärende inom jobb och ett besök i affären.. men så fort han kommer hem, är min tanke att jag ska dra mig hemåt.. Har en massa plock, som jag skulle vilja få undan.. En del telefonsamtal att ringa.. Och en tvätt-tid hade inte skadat..?! Det har varit en behaglig ledighet, tillsammans med familjen.. men nu är det dags för verkligheten igen.. och det ska faktiskt bli riktigt skönt att få komma hem igen!


- Japp! Så är det..

Nu.. MER kaffe.. och som sagt, packa..


På återseende!


       

Några bilder i kollageform, från juldagen 2014, på mig och Charlie.

(Klicka på bildrna för större format)



LITE MER OM MIG...

KALENDER

Ti On To Fr
     
1
2
3 4
5 6 7 8 9
10
11
12 13 14
15
16
17
18
19 20 21 22 23 24 25
26
27
28 29 30 31
<<< Januari 2015 >>>

   

 

      Privat konto: 

     jenny78blue 

 

    Konst konto:

     jenny78blue_art

 

      MaryKay konto:

     jennyblue_mk

 

 

LETAR DU EFTER NÅGOT SPECIELLT? SÖK HÄR:

SIDOMENYN UPPDATERAD

    16 augusti 2023

 

BLOGGFÄRG UPPDATERAD

    15 augusti 2023 

 

MIN KONST - HEMSIDA

www.jennyblueart.com

 

Följer du länken ovan, hittar du info om bokade utställningar, mig och mina verk, presenttips, mm..     

 

      

     

     

         

            - Välkommen!

 

 

LÄNKAR TILL ANNAT VIKTIGT

     

         

     

        

     

 

     

 

     

 

 

KATEGORiER

BELLA i mitt minne

   7 sep 2005 - 15 jun 2016

PitaPata Dog tickers

ARKiV

   

 

 

 

       

 

 

 

       

 

 

 

      

 

 

 

       

 

 

 

      

 

 

 

       


Skapa flashcards