Alla inlägg den 7 januari 2015

Av Jenny-Blue - 7 januari 2015 20:30


Har du någonsin haft den där känslan.. som kan ligga lite som i en skugga, men som ändå finns där på något sätt, när du är iväg någonstans..?! Du tror att allt är okej.. Du till och med intalar dig själv om att allt är bra.. Men ändå känns det som om något saknas..?! Och på något konstigt, nästan omedvetet sätt, ligger det en längtan efter något..?! Lite som att längta hem, men utan att veta om det.. förrän man kommer hem..?!


PRECIS så har det varit för mig.. Fram tills idag..!! För idag mina vänner.. kom jag hem!!! Ja, jag kan inte beskriva det på något annat sätt.. för "Åh, villken toppendag jag har haft, på mitt nya jobb, idag!!"


Det är som om jag kan se färger igen..?! Det bubblar i kroppen av glädje.. och det fullkomligt stormar av ide'er i mitt huvud, som trängs om att få komma ut först.. och bli verklighet..

- Såhär inspirerad har jag inte varit på flera år! Helt galet! .. på ett bra sätt alltså.!!


Att få känna sig så välkommen, som jag har fått göra idag.. är helt och hållet.. bara underbart!! Inte för att det var något större ståhej, runt min ankomst.. men känslan från mina nya, allra närmaste arbetskamrater har verkligen boostat mitt ego..! Bara som en sådan sak, som att få höra, att dem har sett fram emot denna dag.. (min första dag) .. lika mycket som jag har.. känns helt fantastiskt!

Att kunna göra succe' med udda strumpor, trots mitt behov av svart kaffe och nikotin.. är som en välsignelse sänd från ovan.. Att kunna.. och få lov att vara sig själv.. in good and in bad..

- LOVELY!!


För det är ju faktiskt så.. att varje arbetsplats har sin unika jargong.. och som nykomling är det näst intill omöjligt att veta precis vad som gäller.. Det är egentligen inte förrän man själv står där, som man kan veta om det känns bra eller inte..?! Så klart att man måste vara beredd på förändringar.. Nytt är alltid nytt.. men det förändrar ju inte läget om att allt blir väldigt mycket lättare.. om man inte är totalt ensam om att.. dricka kaffe..!! *smile* Ja ja, ni fattar.. *hahaha*


I alla fall..

En sjutusan till bra start.. med planeringsdag för alla, då jag fick träffat alla, utom en, av personalen.. Lite gnutta besviken, till en början, då det visade sig att jag inte skulle få träffa några barn, eftersom alla fortfarande var lediga.. men super-duper-bra ändå.. då jag fick hela dagen till personalen och genomgång av lokalerna istället.. Och tack vare detta.. kan jag längta lite till.. tills imorgon då jag får träffa de små..!!


Ja.. Det var lite om min första, fantastiska dag.. på mitt nya, fantastiska jobb.. Kan ju tilläggas också att resan till och från jobbet känns betydligt mycket smidigare nu än tidigare, då det inte alls är samma galna trafikstockningar, som jag annars alldeles för ofta, brukar fastna i.. Hipp hipp hurra! Som en sten fallen från mitt hjärta..?!


Riktigt roligt också.. att så många har ringt mig ikväll, för att höra om min dag! Och tack för alla fina "Lycka till" hälsningar som jag har fått via facebook..!! Och sist, men absolut störst.. Ett stort TACK, till mina nya, fina arbetskamrater, som får mig att passa in.. som handen i hansken.. på min nya "plats"..!!


Innan jag avslutar dagens inlägg, måste jag också.. bara säga det.. att eftersom mitt nya jobb är inom barnomsorgen, finns det tusen.. (om inte fler?) bestämmelser och regler, gällande sekretess.. vilket jag har full respekt för..(!!) Så därav kommer jag inte skriva så mycket mer ingående om just mitt jobb.. Absolut inga namn, eller specifika fall.. Men precis som tidigare.. kan och kommer jag att skriva om sånt som rör mina egna reflektioner, känslor och tankar.. Men som sagt.. förvänta er inte för mycket vad gällande just mitt arbete..


Och med det sagt.. tackar jag för ordet.. för idag.


Tiden tickar iväg och det är alldeles strax dags för att krypa till korgs igen.. Men istället för att tänka på allt som jag inte har hunnit göra idag.. tänker jag på det jag faktiskt har gjort istället.. För att ta några exempel, så har jag ju faktiskt varit ute på en något längre runda, än vanligt, med Bella. Jag har postat brev. Ätit. Diskat. Pratat i telefon. Spelat en stund på plattan. Kollat en stund på Tv. Lite pyssel. Lite choklad. Och ja.. there you have it.. tre och en halv timme, efter jobb.. *smile*


Nu snart, alldeles strax faktiskt.. en sista runda med Bellis, sen..

- Sova, sova, säng, säng, säng.. Kudden kallar, med andra ord..


Ha det bäst! God Natt & Sov Gott..!!



Av Jenny-Blue - 7 januari 2015 08:19


Klockan är kvart över 08.. och jag sitter i bilen, utanför min nya arbetsplats.. Redo för att gå in!

Ha en super-duper-bra onsdag mina vänner.. Så ses vi sen..!!

Puss & Kram

LITE MER OM MIG...

KALENDER

Ti On To Fr
     
1
2
3 4
5 6 7 8 9
10
11
12 13 14
15
16
17
18
19 20 21 22 23 24 25
26
27
28 29 30 31
<<< Januari 2015 >>>

   

 

      Privat konto: 

     jenny78blue 

 

    Konst konto:

     jenny78blue_art

 

      MaryKay konto:

     jennyblue_mk

 

 

LETAR DU EFTER NÅGOT SPECIELLT? SÖK HÄR:

SIDOMENYN UPPDATERAD

    16 augusti 2023

 

BLOGGFÄRG UPPDATERAD

    15 augusti 2023 

 

MIN KONST - HEMSIDA

www.jennyblueart.com

 

Följer du länken ovan, hittar du info om bokade utställningar, mig och mina verk, presenttips, mm..     

 

      

     

     

         

            - Välkommen!

 

 

LÄNKAR TILL ANNAT VIKTIGT

     

         

     

        

     

 

     

 

     

 

 

KATEGORiER

BELLA i mitt minne

   7 sep 2005 - 15 jun 2016

PitaPata Dog tickers

ARKiV

   

 

 

 

       

 

 

 

       

 

 

 

      

 

 

 

       

 

 

 

      

 

 

 

       


Ovido - Quiz & Flashcards