Alla inlägg den 12 januari 2015

Av Jenny-Blue - 12 januari 2015 22:02


Vilken kanondag, det blev idag.. trots besvikelsen över disken..?! *hahaha*
Skämt å sido.. Det HAR varit en bra dag idag!!

Uppe med tuppen i morse.. och trots att Charlie var aningen svår att få ur sängen, så hann vi alla bli färdiga i tid! Lite mer nervös inför morgondagen dock, då jag börjar två timmar tidigare, än vad jag gjorde idag.. men det ska nog gå..?! Har planerat och plockat fram kläder, mm.. Allt för att underlätta för mig själv.. så innerst inne har jag ändå gott hopp om att vi ska lyckas imorgon också..

Dagens eftermiddag, blev kortare än kortast..?! Jag är ju van vid att sluta klockan 16, som senast.. Och då brukar jag inte vara längre bort än Arlöv.. Nu helt plötsligt (?!) är mina längsta dagar inte slut förrän klockan 16:30.. och jag är aningen något längre hemifrån.. vilket gör sig väldigt tydligt på tiden som nästan är redan läggdags, när vi väl kommer hem..?!

En runda med hunden.. Hämta Charlie hemma hos en klasskompis.. Och disken.. Ja, så var den dagen slut..?! Förmodar att jag få ta igen allt det där jag inte hinner under mina långa dagar på jobb.. de dagar då jag slutar lite tidigare..?! Sen är det lite si och så, med att ha tre nattugglor till "kinder"..?! Kanske en sak att få dem i säng.. Men en helt annan, att få dem att komma till ro och somna..?!!

Antar att det kommer att bli en "sådär" eftermiddag och kväll med barnen imorgon, eftersom de var sena med att komma till ro ikväll och eftersom de ska upp en hel timme tidigare än vanligt imorgon.. Men som sagt.. Jag har hopp! *smile*

Jag tittar på klockan och ser att den alldeles strax slår över till 22..
En runda till med hunden, sen är det läggdags även för min del. Det har varit en lång dag och imorgon kommer att bli ännu längre, så jag känner att jag får ta mitt vuxna förnuft till fånga.. om jag hittar det.. *hihihi* .. och göra det som är bäst.. Att nanna kudden! Eller ja, i alla fall försöka..

Av Jenny-Blue - 12 januari 2015 08:29


Varje morgon är en ny chans till en ännu bättre dag.. Och jag måste säga, att det här med att komma ifrån fabrikers inrutade klockslag, som gäller varenda dag.. är som en kick, rakt in i hjärnan.. Att ha varierande arbetstider, är kanske inte omtyckt av alla..?! Kan ju tänka mig att det finns de som gillar inramade rutiner.. Men mig passar det alldeles utmärkt! Det är liksom som om jag varje kväll.. och varje morgon.. måste ha koll på när jag egentligen börjar, då det inte är taget föregivet..

- And I like it!!

Ha en underbar måndag, mina vänner.. Så ses vi förmodligen (?!) ikväll..
Puss & Kram

LITE MER OM MIG...

KALENDER

Ti On To Fr
     
1
2
3 4
5 6 7 8 9
10
11
12 13 14
15
16
17
18
19 20 21 22 23 24 25
26
27
28 29 30 31
<<< Januari 2015 >>>

   

 

      Privat konto: 

     jenny78blue 

 

    Konst konto:

     jenny78blue_art

 

      MaryKay konto:

     jennyblue_mk

 

 

LETAR DU EFTER NÅGOT SPECIELLT? SÖK HÄR:

SIDOMENYN UPPDATERAD

    16 augusti 2023

 

BLOGGFÄRG UPPDATERAD

    15 augusti 2023 

 

MIN KONST - HEMSIDA

www.jennyblueart.com

 

Följer du länken ovan, hittar du info om bokade utställningar, mig och mina verk, presenttips, mm..     

 

      

     

     

         

            - Välkommen!

 

 

LÄNKAR TILL ANNAT VIKTIGT

     

         

     

        

     

 

     

 

     

 

 

KATEGORiER

BELLA i mitt minne

   7 sep 2005 - 15 jun 2016

PitaPata Dog tickers

ARKiV

   

 

 

 

       

 

 

 

       

 

 

 

      

 

 

 

       

 

 

 

      

 

 

 

       


Ovido - Quiz & Flashcards