Alla inlägg den 14 januari 2015

Av Jenny-Blue - 14 januari 2015 19:38


Jag vill ju inte tjata.. men jag kom otroligt nog i tid till jobb idag igen?!

- Klockan 07:28 steg jag in genom dörren.. som en segrare!!! *smile* Och då hade jag hunnit vara ute med hunden också.. (Något som jag fick be Jonathan om hjälp med igår..)

Dagens eftermiddag, blev något av det skönaste jag varit med om på länge.. Då jag, tack vare mitt nya schema, kunde hämta Charlie och hans bästa klasskompis, redan klockan 13:15.. Tillsammans åkte vi och hämtade Jasmine på dagis (förskolan, som det egentligen heter) och när klockan var 14.. var vi hemma!

Pojkarna gick in på rummet och började leka direkt, medan Jasmine ville sätta sig i soffan och koppla av en stund till en film. Själv tog jag en runda "plock", med sällskapet av en kopp kaffe.. Jonathan kom hem och strax därpå serverade jag pannkakor med alternativet sylt eller nutella på..

Det blev en kul stund tillsammans i köket, som varade ungefär till kl 17..?! Bästa klasskompisens pappa ringde, för att berätta att han var på ingång.. och efter tjugo minuter av fortsatt lek inne på rummet blev det dags för kompisarna att säga "hej då"..

Jag tittar på uret och ser att hon precis har passerat 18.. och jag myser i tanken om att alla egentliga "måsten" (alltså de för dagen prioriterade, bortsett från nattning..) är avklarade och att kvällens fortsättning kan gå i lugnets tecken.

Roligt att se hur stor skillnad det gör på allting, när man hämtar barnen tidigare. När man kommer hem tidigare. Och när man äter tidigare..

Utan flams och trams, bråk och tjiv, faller liksom allting på plats.. och leken kommer naturligt. Och ja, det är väl egentligen inte så konstigt eftersom jag, som förälder.. och tiden framför allt.. inte tvingar barnen till något annat..?!

Vanligtvis brukar ju allt bara gå i ett enda kör.. Hämta. Hem. Hunden. Äta. Tvätta. Tänder. Läggdags..
- Och det SUGER! kan jag säga nu när jag vet bättre!

Vi har våra barn till låns.. Vi vårdar och älskar dem fördärvade (alltså med väldigt, väldigt mycket kärlek.. positivt då alltså) men allt är uppbyggt på dagens tempo.. Och hela tiden stressar vi för att komma framåt..?! Men sanningen är ju faktiskt den, att våra barn växer snabbare än vad vi tror och vips så är de stora och behöver inte vår omvårdnad på samma sätt längre.. Kompisar och självständighet blir mer viktigt.. och så flyttar de hemifrån..?!!
- Krasst kanske, men egentligen.. Jo!

Så varje minut, tillsammans med våra barn.. Och då menar jag TILLSAMMANS, inte bredvid.. är GULD! Och guld är precis vad jag har fått idag!!

Bara en sådan sak som att plötsligt upptäcka att vi alla sitter.. i hallen, av alla ställen, tillsammans.. Ja det går inte att beskriva i ord helt enkelt!

Här några bilder på dagens/ mitt "guld"..

- UNDERBART!!



LITE MER OM MIG...

KALENDER

Ti On To Fr
     
1
2
3 4
5 6 7 8 9
10
11
12 13 14
15
16
17
18
19 20 21 22 23 24 25
26
27
28 29 30 31
<<< Januari 2015 >>>

   

 

      Privat konto: 

     jenny78blue 

 

    Konst konto:

     jenny78blue_art

 

      MaryKay konto:

     jennyblue_mk

 

 

LETAR DU EFTER NÅGOT SPECIELLT? SÖK HÄR:

SIDOMENYN UPPDATERAD

    16 augusti 2023

 

BLOGGFÄRG UPPDATERAD

    15 augusti 2023 

 

MIN KONST - HEMSIDA

www.jennyblueart.com

 

Följer du länken ovan, hittar du info om bokade utställningar, mig och mina verk, presenttips, mm..     

 

      

     

     

         

            - Välkommen!

 

 

LÄNKAR TILL ANNAT VIKTIGT

     

         

     

        

     

 

     

 

     

 

 

KATEGORiER

BELLA i mitt minne

   7 sep 2005 - 15 jun 2016

PitaPata Dog tickers

ARKiV

   

 

 

 

       

 

 

 

       

 

 

 

      

 

 

 

       

 

 

 

      

 

 

 

       


Skapa flashcards