Alla inlägg den 18 januari 2015

Av Jenny-Blue - 18 januari 2015 17:22


Håller på att laga mat, som snart är färdigt. Jasmine hjälper mig. Charlie spelar platta. Jonathan är ute med kompisar. Och Tomas, som varit iväg i stort sett hela dagen, ligger och sover i soffan..?!

En timme till hemma hos Tomas, sen åker jag hem till mitt.. Måste sortera tvätten, eftersom jag inte hunner det imorgon, då det är möte efter jobb..

Nu är maten klar..
See you..

Av Jenny-Blue - 18 januari 2015 01:00


Det blev, om än något försenat, fredagsmys igår.. (Fortfarande lördag för mig, eftersom jag inte sovit än..*smile*)

Jonathan hade sen fotbollsträning och när han väl kom hem hade han Tomas med sig.. Så innan film och "grejer" tillsammans med Jonathan och Charlie, blev det först en kopp kaffe med Tomas ute på balkongen. Sen skulle "Mina Jasmine" nattas, eftersom jag låtit henne vara vaken lite längre, för att hon skulle få träffa sin pappa, som hon inte gjort på flera dagar.. Och så klart, säkert bara pga att vi redan var sena med vår myskväll, satte Dvd-spelaren sig på tvären.. och det tig ytterligare cirkus tjugo minuter innan jag äntligen fick igång möget (skitet, på ren skånska..)

Charlie lyckades hålla sig vaken de första tio minuterna, men sen däckade han.. (Trots att han sagt att han skulle kunna vara uppe HELA NATTEN.. *hahaha* Söte!)

Så det blev bara jag och Jonathan.. som såg film och åt choklad tillslut..?! Vi såg "De fem legenderna" som jag fått låna av en av mina nya arbetskamrater.. och den var jättebra!!

- En film jag kan starkt rekommendera till alla "vuxna tradballar", ursäkta min ärlighet.. då det är en film som handlar om hur viktigt det är att tro!!

Pirum Parum.. Hur som helst..
Sängen kallar så jag tänkte inte bli långvarig.. Kom bara på att jag sagt att jag skulle återkomma idag.. om jag inte hann igår. Och även om det blev ett något försenat återseende, så känner i alla fall jag, att det var bättre än inget!!

Kärlek och Ärtor till Alla!
- Över och ut!!

Bjuder på ett kollage av bilder från idag.. på barn, lek.. och en herrans röra.. Allt i ett virrvarr av glädje!

Och passar även på att dela med mig av dagens lilla pyssel..

Fick en vänskapsgroda härom dagen från en av mina nya arbetskamrater.. Något skavd (1).. Lagad med gips (2).. Målad (3).. och klädd i krona (4)..

Och från att ha varit en vänskapsgroda i grå betong.. blev det istället en liten, färgglad, prins i grodformat.. (Dock fortfarande ansedd som en underbar vänskapsgroda!!) *smile*

Nästa projekt blir mer "operation" än projekt faktiskt.. En, näst intill, livsviktig sådan..?!

Jasmine's docka har nämligen gått och tappat huvudet..?! *hahaha* Och det är ju inte så kul..?! *hahaha*
- Förlåt, men liiite kul är det ändå..?!

- Men lugn.. Bara lugn! "Ingen ko på taket!" Mamma fixar!!

Så. Nu får det räcka för idag..
- God Natt. Sov gott. Dröm sött.

Puss & Kram

LITE MER OM MIG...

KALENDER

Ti On To Fr
     
1
2
3 4
5 6 7 8 9
10
11
12 13 14
15
16
17
18
19 20 21 22 23 24 25
26
27
28 29 30 31
<<< Januari 2015 >>>

   

 

      Privat konto: 

     jenny78blue 

 

    Konst konto:

     jenny78blue_art

 

      MaryKay konto:

     jennyblue_mk

 

 

LETAR DU EFTER NÅGOT SPECIELLT? SÖK HÄR:

SIDOMENYN UPPDATERAD

    16 augusti 2023

 

BLOGGFÄRG UPPDATERAD

    15 augusti 2023 

 

MIN KONST - HEMSIDA

www.jennyblueart.com

 

Följer du länken ovan, hittar du info om bokade utställningar, mig och mina verk, presenttips, mm..     

 

      

     

     

         

            - Välkommen!

 

 

LÄNKAR TILL ANNAT VIKTIGT

     

         

     

        

     

 

     

 

     

 

 

KATEGORiER

BELLA i mitt minne

   7 sep 2005 - 15 jun 2016

PitaPata Dog tickers

ARKiV

   

 

 

 

       

 

 

 

       

 

 

 

      

 

 

 

       

 

 

 

      

 

 

 

       


Ovido - Quiz & Flashcards