Alla inlägg den 18 februari 2015

Av Jenny-Blue - 18 februari 2015 07:14


Nej.. Man kan väl inte påstå att jag har varit direkt aktiv med mitt bloggande, på ett tag..?!
(Ett tecken på att det finns annat att göra, än att sitta med näsan i skärmen.. *smile)

Som vanligt.. om man nu kan säga så..?! Så har mitt huvud haft fullt upp med annat.. Inte för att jag inte har haft något att skriva om, men för att de gånger jag fått en "skrivtanke" så har klockan oftast varit alldeles för mycket, eller så har jag inte kunnat få rätt på orden..?!

Psykiskt har jag, i det stora hela, mått bra.. Men det har ju hänt, vid några tillfällen, att jag känt som om jag står och stampar på samma ställe.. utan att riktigt veta var jag ska ta vägen.. Vilken riktning jag ska gå..
- Med andra ord, har jag känt mig fast.. och vilsen i vad jag vill..?! Men nu tror jag att jag är på G igen..?!

Det svåra är.. att jag egentligen vet precis vad jag vill, men att jag innerst inne vet, att jag förmodligen aldrig kommer att komma dit..?! Och den stora frågan, som alltid.. är om det verkligen är värt min tid.. Hur många år till, ska jag ge..?! De så kallade varningsklockorna, har klämtat ett bra tag redan.. och det stör mig lite att mitt huvud inte kan se det som mitt hjärta känner.. Att ständigt kämpa med de inre konflikter, mellan hjärna och hjärta, tar mycket av min energi.. och jag undrar hur länge till jag ska orka..

Har funderat starkt på att lägga upp en tidsram.. För även om jag innerst inne vill vägra vara bunden till en "tid".. så är det kanske det ända sättet, att komma ur detta hamsterhjul som jag fastnat i..?! En deadline, så att säga..?! Men så är jag en hopplös optimist ända ut i fingerspetsarna..?!

Jag skulle vilja gå in på detaljer, men det känns ändå inte riktigt rättvist, då det inte bara är mig det rör.. Och även om det är jag som står och stampar, vill jag inte trampa någon på tårna..!! Så jag håller det till att vara osagt (oskrivet).. och fortsätter att skriva "luddigt" om mina inre demoner..

För att lämna det mest energikrävande, för en stund.. kan jag berätta att jag mår som fisken i vattnet, vad gällande jobb!! Det har redan gått lite mer än en månad, på min nya arbetsplats.. och jag känner att jag har börjat göra mig "hemmastadd".. - En underbar känsla!

Att varje morgon, oavsett hur det har sett ut hemma, komma in genom dörren.. och mötas av en massa små ÄnglaTroll, som bokstavligen skriker "Hej Jenny".. får mig att le minst en gång om dagen.. Varje dag, måndag till fredag..!! Och som om detta inte skulle vara nog, har jag arbetskollegor som värnar om mitt välmående.. Allt ifrån roligt snack, till välbehövliga kramar!

Ett villigt erkännande: Det är tur att jag tog steget.. och tog mig ut ur fabrikens hårda betongväggar! För jag kan med all säkerhet säga, att om jag inte hade haft mina underbara dagar på jobb, som jag så lyckligtvis har idag.. så hade jag aldrig pallat med "energifällan" under fritiden! Mina dagar på jobb, ger mig sååååå mycket mer än "bara" lönen på bankkontot.. och jag känner mig sannerligen välsignad..!! (Om man får lov att säga så, trots att man inte går i kyrkan varje söndag..?! *smile*)

Nu har det blivit dags att göra ännu en härlig dag på jobb.. och jag måste därför avsluta detta tidiga inlägg.. Näsan ur skärmen och ut i verkligheten!!

Jag hoppas att du får en riktigt bra onsdag!
Ärtor och Kärlek till er alla!!

LITE MER OM MIG...

KALENDER

Ti On To Fr
            1
2 3 4
5
6 7
8
9 10
11
12
13
14
15
16
17 18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2015 >>>

   

 

      Privat konto: 

     jenny78blue 

 

    Konst konto:

     jenny78blue_art

 

      MaryKay konto:

     jennyblue_mk

 

 

LETAR DU EFTER NÅGOT SPECIELLT? SÖK HÄR:

SIDOMENYN UPPDATERAD

    16 augusti 2023

 

BLOGGFÄRG UPPDATERAD

    15 augusti 2023 

 

MIN KONST - HEMSIDA

www.jennyblueart.com

 

Följer du länken ovan, hittar du info om bokade utställningar, mig och mina verk, presenttips, mm..     

 

      

     

     

         

            - Välkommen!

 

 

LÄNKAR TILL ANNAT VIKTIGT

     

         

     

        

     

 

     

 

     

 

 

KATEGORiER

BELLA i mitt minne

   7 sep 2005 - 15 jun 2016

PitaPata Dog tickers

ARKiV

   

 

 

 

       

 

 

 

       

 

 

 

      

 

 

 

       

 

 

 

      

 

 

 

       


Ovido - Quiz & Flashcards