Alla inlägg under februari 2015

Av Jenny-Blue - 2 februari 2015 01:19


Känns inte helt hundra, att vara ensam idag.. men det får väl gå..?!
Jag är stark.. Jag vet vad jag vill.. Och jag ska ta mig dit en dag..?!

Även om jag egentligen bara ville skrika rakt ut..
- Hur jävla svårt kan det vara?! Bara kasta dig ut, över kanten.. och lita på att allting kommer att bli bra..!!

Jag vill måla den sötaste tavlan, som går att måla.. Samtidigt som jag skulle vilja slå den i huvudet, på någon som inte fattar dess innebörd..?! Jag vill med de mjukaste orden, linda in den hårda verkligheten.. samtidigt som jag skulle vilja skära sönder varenda jävla dröm..

Nu undrar du om jag verkligen mår bra..?!
- Nja, det kan diskuteras..?! Just nu är det inte jättebra, men jag håller ihop.. Jag är starkare än vad jag själv är medveten om..?! Det svåra just nu, är bara att hålla "god min".. även om jag aldrig har skrivit något annat, än just det jag känner..

För ja.. precis sån är jag.. Bra eller dåligt, men jag är rak..! Är jag glad, så ÄR jag det.. Är jag inte glad, så är jag verkligen inte glad.. Jag njuter av ord som kan beskriva känslan.. och jag har förmågan att omformulera mig.. Men jag kan aldrig vara något som jag inte är.. Däremot, kan jag efter livets erfarenheter, passa mig för de kända faror som lurar runt hörnet.. Skulle egentligen vilja var sådär "putte-nutte-gulle-söt", men känner mig tryggast i rollen som avig, kall och ointresserad.. Om jag inte släpper min guard, kan inte heller någon ta sig in och såra mig.. (Tycker jag har fått lite mer än vad jag behöver, gällande den punkten, redan..??) Sen vad priset av detta blir, kan bara stjärnorna svara på..?! Kanske är det meningen att jag ska leva.. och dö.. som ensam..?! Inte fasiken vet jag..?! And I don't give a f* just nu..?!

Jag är som jag är.. En känslomänniska, som tycker och tänker.. Jag är en sjuhelvetes jävla ragga, som kan köra över vem som helst.. (som förtjänar det).. Men jag är också en fantastiskt människa, med många, galet bra egenskaper.. Det enda kruxet är att det ena kommer med det andra.. Allt i ett paket, med utseende - Jag.

- Mmh.. Jo, jag ska bespara er från detta nu.. om du inte redan har slutat läsa..?! (Skatta dig lycklig, du som kan välja..)
Inte en av de bästa kvällar, men den kom och den försvann.. Ännu en dag.. borta.. för alltid..

Oroa er inte för mig.. jag är bara frustrerad.. Ska gå in i sovrummet och bädda (läs banka) rent sängen nu.. Sen tänker jag göra något som alla förstår.. - "putte-nutte-gulle" nanna kudden.. See you.. Over and out!

Av Jenny-Blue - 2 februari 2015 00:29


Tvätten är klar och så även jag..?!
Nu ska jag bara precis rengbedda sängen, sen ska denna lilla sockerbit gå och nanna kudden.. Känner att drömmarna behöver tid for att frodas.. och jag tror bestämt att jag ska låta dem få göra det..

Jag är alldeles ensam.. Barnen är hos Tomas.. och Bella, the one and only dog, sover som en gris, redan ihopkurad på golvet intill min säng.. Det känns bra i själen.. men samtidigt ovanligt ensamt idag..?! Jag brukar inte tycka att det är så jobbigt, när inte barnen är här, men idag känns det tomt att inte ha dem sovandes i sina sängar..?!

Innerst inne vet jag att jag har någon som är min.. Men det börjar kännas på riktigt, att mina nya "hårda" regler/rutiner, eller vad vi nu ska kalla de för..?! ..verkligen gäller..?! Fick nästan ett litet återfall av saknad av det gamla..?!

Inte det som var före jag bytte jobb.. utan det som var innan jag och Tomas separerade.. Jag saknar det jag hade..
- Där. Jag sa det.. Jag släpper guarden.. och erkänner att jag saknar mitt liv tillsammans med Tomas vid min sida.. 24 timmar om dygnet, sju dagar i veckan, 365 dagar om året.. Det här vi håller på med är piss.. Förlåt, men det är sant..! Känns så bortkastat med tid och jag önskar ända in i själen att jag hade ork till att göra något åt det..?! Men jag kan inte..?! Mitt hjärta skriker på mig dagligen.. Liksom mitt huvud som skriker minst lika mycket, fast med helt andra ord..?!

Ändå, innerst inne, känner jag att jag verkligen har gjort vad jag kunnat..?!
- Eller skulle jag kunna göra mer..?! Känner mig hård och kall.. och totalt ointresserad.. men så är det egentligen inte..

- Jag vill ju bara vara älskad, som alla andra..
Det var liksom okej, att jag aldrig skulle bli gift.. Det var väl okej, att vänta ett år till på huset som vi skulle bygga vårt liv i.. Det var till och med okej, att inte få det där tredje barnet som jag alltid önskat.. (även om stjärnorna ville något annat.. *smile*) Men nu känns ingenting okej..?! Varför ska inte jag få det som alla andra får.. Varför kan inte jag bli älskad, på ett sätt, som alla andra..?!

Jag vill så mycket.. Jag har så fruktansvärt mycket att ge.. Varför får jag inte som jag vill..?!
Utan att anklaga någon, lägger jag skulden på stjärnorna.. "Det som är menat, det sker" .. som det så vackert heter..?! Så varför sker det aldrig då..?! Vad mer ska jag behöva göra för att komma dit jag vill..?! Vad måste jag ta tag i..?! Vad måste jag släppa..?! Och varför måste jag släppa det som jag så innerst inne så gärna vill ha..?! Vad är meningen med allt..?!

- JAG FÅR SPEL !!

Känner att det är dags att bädda sängen nu.. Har väl redan sagt för mycket..?!
Kärlek till er alla!

Av Jenny-Blue - 1 februari 2015 18:08


Fullt ös.. medvetslös!

Står i köket, hemma hos Tomas och lagar pizza.. Har musik i öronen och dansar så att grannarna spyr..?! *hahaha*

Snart färdig med maten, sen käka..
Sen blir det hem och fixa med tvätten.. *suck* ..då mitt nya jobb kräver sitt i klädväg..?! Inte riktigt som tidigare, med ett par arbetsbyxor som kunde hållas relativt mycket längre..?!

Sen är det ju betydligt mycket roligare, med "piff" inför varje arbetsdag, men som sagt.. allting har sitt pris och tvättkorgen fylls väldigt mycket fortare..?!

- Nu är det mat!
See you!! ?

LITE MER OM MIG...

KALENDER

Ti On To Fr
            1
2 3 4
5
6 7
8
9 10
11
12
13
14
15
16
17 18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2015 >>>

   

 

      Privat konto: 

     jenny78blue 

 

    Konst konto:

     jenny78blue_art

 

      MaryKay konto:

     jennyblue_mk

 

 

LETAR DU EFTER NÅGOT SPECIELLT? SÖK HÄR:

SIDOMENYN UPPDATERAD

    16 augusti 2023

 

BLOGGFÄRG UPPDATERAD

    15 augusti 2023 

 

MIN KONST - HEMSIDA

www.jennyblueart.com

 

Följer du länken ovan, hittar du info om bokade utställningar, mig och mina verk, presenttips, mm..     

 

      

     

     

         

            - Välkommen!

 

 

LÄNKAR TILL ANNAT VIKTIGT

     

         

     

        

     

 

     

 

     

 

 

KATEGORiER

BELLA i mitt minne

   7 sep 2005 - 15 jun 2016

PitaPata Dog tickers

ARKiV

   

 

 

 

       

 

 

 

       

 

 

 

      

 

 

 

       

 

 

 

      

 

 

 

       


Ovido - Quiz & Flashcards