Alla inlägg den 2 mars 2015

Av Jenny-Blue - 2 mars 2015 18:52


När en dag börjar, som i mitt senaste inlägg (lördags morse).. så kan det bara bli bättre..?! För det var precis så det blev.. Bättre!!

Tomas och Jonathan, som sovit hemma hos Tomas.. kom med färska frukostbullar, pålägg, mm, runt 09-tiden.. och vi åt frukost tillsammans hela familjen. Sen blev det en stunds "soff-och sänghäng" innan Tomas körde mig, Jasmine och Charlie in till konserthuset, där vi skulle gå på Nallekonsert klockan 13.. Timmen senare kom Tomas och hämtade oss igen, för att släppa av oss hemma hos mig, där jag och "de små" packade ihop våra saker vi skulle ha med hem till Tomas, efter vi varit hos en av mina arbetskamrater på middag och "Mello".. Klockan 18 skulle vi vara där.. och vi var inte hemma (hos Tomas).. igen, förrän klockan var närmare 23..
- En trevlig kväll hos arbetskamraten med andra ord.. *smile*

Jonathan sov över hos en kompis och Tomas var iväg hos sin bror, så det blev en behaglig stund för mig själv i soffan, när "de små" hade kommit i säng, innan Tomas kom hem..

Igår blev det ett spontant biobesök, för mig, Tomas och pojkarna.. "Big hero 6".. i 3D såklart. Jasmine fick en stund tillsammans med farmor alldeles för sig själv.. Och efter vi var klara i stan, körde vi inom pizzerian och fixade käk, som vi hade med oss hem och åt tillsammans med Jasmine och farmor, innan jag körde farmor hem.. Jag passade på att gå upp om mig, för att göra världens tråkigaste, nämligen räkningarna.. tätt följt av att jobba en stund på min senaste tavla.. vilket var betydligt mer givande än att registrera räkningarna..!!

Timmen senare, cirkus klockan 21, åkte jag hem till Tomas igen, som hade börjat titta på en film på tv.. Jag gjorde honom sällskap i soffan, men jag erkänner att jag inte tittade helhjärtat på filmen, då jag satt och spelade på plattan samtidigt..

Efter filmen, blev det dock desto mer intressant att se på tv, då Tomas hittade den fulla versionen av "The nothing box" .. ett underbart klipp som cirkulerar på facebook.. Jag skulle kunna berätta hur mycket som helst om detta, men det blir både lättare och roligare om du själv kollar upp det på Youtube.. Sök på "The nothing box".. eller bara "nothing box".. Den fulla versionen är cirkus två timmar lång, så det gäller att du har en stund över.. *smile* Men jag lovar dig.. Det är helt klart värt det!! Och nästan ett måste, om du är i ett förhållande.. då det handlar om hur mäns, respektive kvinnors hjärnor fungerar..
- Det är verkligen klockrent imellanåt.. och som sagt, riktigt roligt!

Nåväl..
Den nya veckan har redan börjat och vår måndag är närmare tisdag än måndagmorgon.. alltså, med andra ord, börjar månDAG närma sig månKVÄLL.. om ni fattar..?! *smile* Jonathan och Tomas är på träning.. Jag och "de små" är hemma hos Tomas och alldeles strax tänkte jag se om jag kan fixa frillan på Charlie gemom att klippa han hår.. Men först blir det blöjbyte på Jasmine.. då det har börjat lukta mer motsats till hallon är just hallon, här hemma..?!

God kväll på er alla!
Tills vi ses igen: "Hej på dig!!"

LITE MER OM MIG...

KALENDER

Ti On To Fr
           
1
2 3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2015 >>>

   

 

      Privat konto: 

     jenny78blue 

 

    Konst konto:

     jenny78blue_art

 

      MaryKay konto:

     jennyblue_mk

 

 

LETAR DU EFTER NÅGOT SPECIELLT? SÖK HÄR:

SIDOMENYN UPPDATERAD

    16 augusti 2023

 

BLOGGFÄRG UPPDATERAD

    15 augusti 2023 

 

MIN KONST - HEMSIDA

www.jennyblueart.com

 

Följer du länken ovan, hittar du info om bokade utställningar, mig och mina verk, presenttips, mm..     

 

      

     

     

         

            - Välkommen!

 

 

LÄNKAR TILL ANNAT VIKTIGT

     

         

     

        

     

 

     

 

     

 

 

KATEGORiER

BELLA i mitt minne

   7 sep 2005 - 15 jun 2016

PitaPata Dog tickers

ARKiV

   

 

 

 

       

 

 

 

       

 

 

 

      

 

 

 

       

 

 

 

      

 

 

 

       


Skapa flashcards