Alla inlägg den 19 mars 2015

Av Jenny-Blue - 19 mars 2015 17:35


Jag träffade en vän idag, som jag inte har träffat på länge.. Så det

blev att vi hade en hel del att prata om i vårt spontana möte, där vi

stod rakt upp och ner, mitt på golvet inne på köpcentrat..


Vårt samtal fick mig senare att tänka på hur lustigt livet kan vara..?!

- Inte för att vår uppdatering av varandras liv bestod av high-life, jättekul

saker som hänt.. då det visade sig att min vän gått igenom en hel del sörja

på sistonde.. Men lustigt för att livet kan te sig så olika.. för oss människor..

(Olika, men ändå lika, vill jag nog tillägga där..?!) 


Samtidigt som den ena tar sig upp, trillar den andra ner..?!

Och jag farsineras av det faktum att somliga av oss ens överlever..


Vad är det som driver oss människor framåt..?! Uppåt igen, efter att ha legat

och krälat på botten..?! Fullt medveten om att alldeles för många INTE klarar

sig ur gyttjan de tycks ha hamnat i.. Rådlösa, ensamma själar, som tror sig

ha förlorat kampen och som ger hopplöst upp..


- Usch.. Det tynger mitt hjärta.

Alla dessa vilsna själar som inte får den hjälp som de så innerligt förtjänar..


Det inger dock en hel del respekt till de, som faktiskt lyckas att vända på sin

situation och "komma tillbaka" till ett ändå bra liv..!! För det är ju precis så,

som klyschan säger: "Det vi inte dör av, gör oss starkare"..


Såren läks med tiden.. och ja, det kan jag hålla med om.. men ärren finns

alltid kvar.. Vi lär oss att acceptera dem, men de försvinner aldrig.. och på så

sätt är dem en ständigt återkommande, påminnelse om hur sårad man faktiskt

var.. Men detta innebär samtidigt inte, att vi ska behöva skämmas för våra så

kallade ärr.. Tvärtom, tycker jag personligen, att vi borde bära dem med stolthet!

För samtidigt som dessa visar på en trasigt historia, är de bevis på att vi vågat

leva..?! Ett bevis på att vi vågat släppa in någon i hjärtat.. Ett bevis på att vi 

gjorde ett val, ändock om det kanske var ett felaktigt sådant..?! 

- Ett bevis på erfarenhet och lärdom, med andra ord..

(Oavsett vilken typ av sår det handlar om..)


Och om man dessutom klarar att ta sig ur djupet, tillbaka upp till ytan och upp

på toppen igen, är man ett levande bevis på att vi människor faktiskt kan,

känslomässigt mot alla odds, "överleva" det som vi trodde skulle bli vår död..?!


Kan det vara så att vi hamnar i livets olika skeden, med hjärtesorg, svek,

depression, mm.. kontra lyckliga förhållanden, fantasktiska jobb och underbara

stunder, helt olika i blandad kompott, för att vi ska kunna stötta varandra..?!

Precis som i "Att ge och få".. så kan den på toppen kasta ut repstegen till den

i hålet och hjälpa denne upp, så att säga..?! Men det är ju klart.. För att det ska

fungera.. gäller det ju så klart att man vågar blotta sina sår.. eller visa sina ärr..


Jag är absolut ingen expert.. men jag vill ändå tro att jag har en viss kunskap,

då jag liksom många andra, också har ärr som pryder min själ..

Dessa ärr, blandade med självkännedom och mitt sunda förnufft, *tack mamma*

.. och mitt öppna, ärliga jag.. med ett stort intresse av människor och deras inre,

gör att jag har en viss "fallenhet" för att säga det som andra tänker och kanske

känner?! En förmåga jag är glad över att jag har, eftersom den genom små medel, 

kan ge så otroligt mycket till den som kanske har något den vill berätta, men som

inte kan förklara, då de inte kan sätta ord på vad den känner..?!

Viktiga saker.. Så som trygghet, uppskattning, bekräftelse.. sånt som vi behöver

allihop.. oavsett ålder, kön, ras, eller tro..


Somliga behöver mer än andra.. Andra behöver kanske något annat..?!

Men fakta är att vi alla behöver något..!! 


- - - - - - - - - - - - - - -


Nej.. Nu ser jag att tiden fullständigt rusat ifrån mig.. och jag känner

behovet av mat i min "lilla" mage.. Så nu, mina vänner.. tänker jag stänga av

mina vilt spinnande tankar och avsluta detta otvingade inlägg, för att fixa lite

käk och sedan slänga benen över soffbordet i riktning mot dumburken..


- Må gott!

Ta hand om dig själv och var rädda om varandra!

Ärtor och Kärlek till Er Alla..



LITE MER OM MIG...

KALENDER

Ti On To Fr
           
1
2 3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2015 >>>

   

 

      Privat konto: 

     jenny78blue 

 

    Konst konto:

     jenny78blue_art

 

      MaryKay konto:

     jennyblue_mk

 

 

LETAR DU EFTER NÅGOT SPECIELLT? SÖK HÄR:

SIDOMENYN UPPDATERAD

    16 augusti 2023

 

BLOGGFÄRG UPPDATERAD

    15 augusti 2023 

 

MIN KONST - HEMSIDA

www.jennyblueart.com

 

Följer du länken ovan, hittar du info om bokade utställningar, mig och mina verk, presenttips, mm..     

 

      

     

     

         

            - Välkommen!

 

 

LÄNKAR TILL ANNAT VIKTIGT

     

         

     

        

     

 

     

 

     

 

 

KATEGORiER

BELLA i mitt minne

   7 sep 2005 - 15 jun 2016

PitaPata Dog tickers

ARKiV

   

 

 

 

       

 

 

 

       

 

 

 

      

 

 

 

       

 

 

 

      

 

 

 

       


Skapa flashcards