Alla inlägg den 9 april 2015

Av Jenny-Blue - 9 april 2015 11:05


Tro det eller ej, men idag sitter jag vid min lilla, söta dator och bloggar..

- Dottern har (äntligen) fått vattenkoppor.. och vi är hemma och kurerar oss.. (henne).. därav att jag sitter vid datorn och kan skriva i lugn och ro, än som annars, skriva mini-inlägg via telefonen, som jag oftast gör numera när jag får några minuter över.. OM jag får några minuter över.. *smille*


Så idag kan du se fram mot alla de där bilderna, som jag tänkte jag skulle visa er, men som jag inte haft tid med att lägga upp.. En hel massa foto från påskhelgen hemma hos mamma och pappa, i skogen.. Och ja.. vi startar direkt..


   

Mammas trädgård.. som fullständigt sprakar av vårens alla knoppar och blommor.


     

Underbart att gå runt i vårsolen och lulla, till synen av nytt liv i mark och mossa..


 

.. från vildvuxet till planteringar i krukor.


Vi var inne i Örkelljunga, jag och mamma, för att handla det sista som

behövdes inför helgen.. och jag passade på att prova lyckan i en trisslott..

- Vilket inte blev så lyckat, mer än den sköna stunden i solen, som jag fick 

när jag väl satte mig ner för att skrapa lotten, tillbaka hemma i trädgården.


     

Bella, min lilla hårtuss, till hund.. älskar att vara hos mamma i skogen..

Och jag njuter av varje minut, som hon kan agera "fri hund"..

- En sann glädje som förgyller själen med ren lycka!


 

Och som "fri hund".. sover man som godast..


       

Något av det skönaste hos mamma, bortsett från allt annat.. är skogspromenaderna..

Räknat över helgen, blev det fyra rundor, på totalt ca 12,5 km..


Och så kom resten av familjen till skogen och påskfirandet kunde börja..


    

..med vikta "kaninservetter", handmålade ägg och Janssons frestelse.



Efter maten, var det dags för äggjakt, utomhus..

      


..något som Charlie och Jasmine tyckte var kul..


 

..men som Jonathan, helst hade sluppit, då det blev

mer trassel på tråden, än vad det var godis i ägget.. *smile*


 

Väl inne igen, efter mitt och Mormors påhitt ute i skogen,

gjorde jag klart mitt påbörjade projekt "Chokladskålar" med

glass och hallonsås.. och det blev återigen dags för samling runt

middagsbordet för att avnjuta.. Efterrätt á lá facebook-inspirerat..


Dagen efter all mat.. sista dagen i skogen för den här gången, bjöd på underbart

väder som vi verkligen tog tillvara på.. Men först skulle vi såklart äta ägg till frukost..


   

Jasmine skulle skala sina själv.. och Bella hoppades på

att något gott skulle trilla på golvet..


Jag och Bella hade redan gått promenaden i skogen, på morgonen, innan frukost..

Men det blev en runda till, tillsammans med mamma och resten av familen..

Inte riktigt i samma tempo, som under morgonrundan, men väldigt behagligt!


       


- Här en selfie på mig och Jasmine, när vi tog en fikapaus, efter halva sträckan ungefär..


Eftersom det var så underbart väder ute, blev det att vi tog en fika till, i solens varma strålar,

när vi kom tillbaka "hem" igen.. Jasmine, som hade somnat (gåendes i uppförsbacke) hade

burits in av Tomas, så att hon kunde få sova middag.. men pojkarna var med i trädgården

och leken fortsatte.. Här en bild på vår våghals till grabb, Charlie, som klättrar i träd..


- - - - - - - - - - -


Ja.. och där var bilderna slut.. och så även påsken..

- Tack för en underbar helg, mamma! Det gjorde du bra!


Och med detta säger jag over and out, för den här gången..  


Ps.. Ett tips till nästa år, som jag vill ge er läsare.. då jag nästan glömde..

"Om du inte vill köpa tråkiga påskägg och känner dig lite pysslig, kan du alltid göra

en egen godissamlig i form av en pet-flaska och lite fantasi.."

(Här är två, som jag har gjort, i inspiration från nätet..)

En något överjobbad (?!) kanin-flaska och en lite enklare modell med en blomma på..

- Väl bekommen!



LITE MER OM MIG...

KALENDER

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6 7 8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2015 >>>

   

 

      Privat konto: 

     jenny78blue 

 

    Konst konto:

     jenny78blue_art

 

      MaryKay konto:

     jennyblue_mk

 

 

LETAR DU EFTER NÅGOT SPECIELLT? SÖK HÄR:

SIDOMENYN UPPDATERAD

    16 augusti 2023

 

BLOGGFÄRG UPPDATERAD

    15 augusti 2023 

 

MIN KONST - HEMSIDA

www.jennyblueart.com

 

Följer du länken ovan, hittar du info om bokade utställningar, mig och mina verk, presenttips, mm..     

 

      

     

     

         

            - Välkommen!

 

 

LÄNKAR TILL ANNAT VIKTIGT

     

         

     

        

     

 

     

 

     

 

 

KATEGORiER

BELLA i mitt minne

   7 sep 2005 - 15 jun 2016

PitaPata Dog tickers

ARKiV

   

 

 

 

       

 

 

 

       

 

 

 

      

 

 

 

       

 

 

 

      

 

 

 

       


Ovido - Quiz & Flashcards