Alla inlägg den 2 maj 2015

Av Jenny-Blue - 2 maj 2015 22:09


Gardinerna blev färdiga, med mammas hjälp..
- Ja det fick bli så, eftersom jag skulle koppla in den där tv-boxen till pappa.. och för att jag skulle hinna med allt, innan jag åkte hem, hoppade mamma in och avslutade mitt gardinprojekt..

Nu är jag hemma igen..
Kom lagom för att hinna med att borsta tänderna på de små, som nu ligger i sina sängar.. och jag tänkte att jag skulle ta en dusch innan jag också går och knyter mig.. Imorgon blir det en ybertidig söndagsmorgon, då vi ska träffas på Almåsa redan klockan 07, för att därifrån ta oss till Ullared för att shoppa vinster inför bingosäsongen 2015..

Och med detta sagt, önskar jag eder alla en riktigt skön kväll!
Puss & Kram

Av Jenny-Blue - 2 maj 2015 17:22


Jag började på gardinerna igår kväll, som jag sa att jag skulle.. men jag avbröt mig själv efter tre stycken..
- Kortspel med mamma kändes mer lockande.. *smile*

Befriande känsla, när man umgås med personer som är av samma virke och som också kan glömma bort vad klockan är.. Vi spelade ett parti på cirkus en timme, sen satt vi och pratade och skrattade om vart annat, fram till klockan var halv två på natten, då vi sa god natt och gick och lade oss..

Idag har vi gått en långrunda med hunden i skogen.. Fikat länge i solen på baksidan av huset, med kaffe och kanelbullar.. Och planterat jordgubbar och smultron i små krukor som jag ska ha med mig hem till min balkong.. I skrivande stund håller mamma på med maten och jag ska till att avsluta mitt syprojekt.. (Kommer att bli så fint, när de kommer upp..)

Efter maten, innan jag åker hem till stan igen, har jag lovat mamma att se om jag kan koppla in den nya boxen till tv:n, som mamma var och köpte för två veckor sedan, men som fortfarande inte kommit längre än till matbordet inne i vardagsrummet.. (Vi får väl se hur bra, alternativ inte så bra, det kommer att gå med det.. *smile*


Jag är inte jättesugen på att åka hem redan, men jag måste.. Planerad resa till Ullared imorgon, för att göra det årliga inköpet av vinster inför kommande bingosäsong, är anledningen.. Vet inte om det är pga. den vackra naturen, eller om det är pga. mammas mat.. *smile* som gör att jag redan längtar hit igen.. Men det kan ju kvitta..?! Trivs som fisken i vattnet, när jag är här! Eller borde jag kanske säga: "..som myran i skogen"..?!


Älskar att kunna släppa ut hunden.. utan koppel..
- Att se hur hon kan röra sig fritt.. gå där hon vill.. stå och snusa så länge hon vill.. Och känna tilliten i att hon faktiskt stannar i min närhet.. trots att hon skulle kunna rymma om hon ville.. (Kanske kan det vara tanken på att jag snart ska stänga in henne i en liten lägenhet igen, som gör att jag inte vill hem..?!)

Nåväl.. Nu är maten alldeles strax klar.. så det är dags att logga ut..
- På återseende..!!

LITE MER OM MIG...

KALENDER

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5
6 7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18 19 20 21 22 23 24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Maj 2015 >>>

   

 

      Privat konto: 

     jenny78blue 

 

    Konst konto:

     jenny78blue_art

 

      MaryKay konto:

     jennyblue_mk

 

 

LETAR DU EFTER NÅGOT SPECIELLT? SÖK HÄR:

SIDOMENYN UPPDATERAD

    16 augusti 2023

 

BLOGGFÄRG UPPDATERAD

    15 augusti 2023 

 

MIN KONST - HEMSIDA

www.jennyblueart.com

 

Följer du länken ovan, hittar du info om bokade utställningar, mig och mina verk, presenttips, mm..     

 

      

     

     

         

            - Välkommen!

 

 

LÄNKAR TILL ANNAT VIKTIGT

     

         

     

        

     

 

     

 

     

 

 

KATEGORiER

BELLA i mitt minne

   7 sep 2005 - 15 jun 2016

PitaPata Dog tickers

ARKiV

   

 

 

 

       

 

 

 

       

 

 

 

      

 

 

 

       

 

 

 

      

 

 

 

       


Skapa flashcards