Alla inlägg den 24 maj 2015

Av Jenny-Blue - 24 maj 2015 17:01


Tänk så olika dagarna kan se ut..?!

Förra söndagen gjorde vi ingenting.. mer än bara precis det nödvändiga, som att äta och gå på toa..?! Idag dock.. har vi kört race sedan klockan 11:30, då det hela började med att jag och barnen gick på husvisning.. Sen skulle jag egentligen ha kört Jonathan till en kompis i Trelleborg, då planen var att de skulle åka och fiska tillsammans.. Men planen sprack och vi åkte till Bjärred istället för att äta glass och leka på lekplatsen..

- En riktigt mysig stund tilsammans.. Jag.. och för ovanlighetens skull.. ALLA mina tre barn.. Till och med hunden var med.. *smile*


Efter en stund under parasollet, med glass, både i och utanför munnen.. drog vi oss ner mot vattnet och lekplatsen, där barnen fick leka av sig innan vi gick ner till strandkanten och letade efter fina stenar och snäckor.. (Nästa gång, skippar vi att ta med oss hunden, så jag också kan gå och leta, vid strandkanten.. Kände att det blev lite mycket där med henne dragandes åt alla håll och kanter, samtidigt som jag skulle ha koll på barnen..?! Det gick, men som sagt, nästa gång vill jag nog kunna ännu mer..?!)


Vi lämnade havet och körde hemåt.. Stannade till vid Burlöv C. för att köpa cigaretter och en kaffe till mig.. och vars en dricka till barnen.. Charlie ville inom leksaksaffären.. (såklart) och visa vilket Lego han önskar sig, men eftersom Bella var kvar i bilen, fick det bli ett snabbt in och ett snabbt ut..


Nästa stopp blev hos kusinerna, där vi släppte av Jonathan, som hoppades på att kanske få åka och fiska tillsammans med kusinen och farfar istället.. (Men som senare visade sig att inte heller bli av då farfar inte hade tid..) Ingen nöd på Jonathan dock, som verkade ha full rulle, tillsammans med kusinen i alla fall, fast med något annat, då Tomas hade ringt honom för att diskutera kvällen..


Så blev det Charlies tur.. Honom släppte jag av hemma hos en kompis, som han hade pratat och bestämt med, redan igår.. och det var total lycka, när jag lämnade honom tillsammans med kompisen, hans lillebror och kompisens pappa i trädgården.. *älskade trollunge*


Nu är vi hemma igen.. Jag, Jasmine och hunden, men bara en liten stund till, då det snart är dags för att åka och hämta Charlie igen.. Sen ska vi hem till Tomas och äta pizza.. och då har Tomas förhoppningsvis hunnit att hämtat Jonathan hos kusinerna.. och fått med sig pizzorna på vägen..


Fullt ös medvetslös.. med andra ord.. till skillnad från förra söndagen, som stod helt still, jämförelsevis med denna.. Känns bra!!


Nästa vecka, är barnen hos Tomas.. och jag hoppas på att få lite gjort av allt det där "jordiska".. Skulle verkligen behöva ta en runda i tvättstugan, då tvättkorgen snart svämmar över.. Ett tag med dammsugaren hade inte heller skadat.. Och torka av lite golv och väggar, här hemma, hade bara gjort sig gott.. En bra plan, men vi får väl se hur den fungerar i praktiken..?! *smile*


- Nej.. Nu är "pausen" slut och det är dags att åka och hämta Charlie-mannen..

På återseende, med lite bilder från dagens bravader.. om jag hinner.. Beroende på hur sent det blir hemma hos Tomas..?!


Ärtor & Kärlek!


Ett kollage på ÄnglaTrollen, i full action på lekplatsen nära havet i Bjärred..



LITE MER OM MIG...

KALENDER

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5
6 7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18 19 20 21 22 23 24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Maj 2015 >>>

   

 

      Privat konto: 

     jenny78blue 

 

    Konst konto:

     jenny78blue_art

 

      MaryKay konto:

     jennyblue_mk

 

 

LETAR DU EFTER NÅGOT SPECIELLT? SÖK HÄR:

SIDOMENYN UPPDATERAD

    16 augusti 2023

 

BLOGGFÄRG UPPDATERAD

    15 augusti 2023 

 

MIN KONST - HEMSIDA

www.jennyblueart.com

 

Följer du länken ovan, hittar du info om bokade utställningar, mig och mina verk, presenttips, mm..     

 

      

     

     

         

            - Välkommen!

 

 

LÄNKAR TILL ANNAT VIKTIGT

     

         

     

        

     

 

     

 

     

 

 

KATEGORiER

BELLA i mitt minne

   7 sep 2005 - 15 jun 2016

PitaPata Dog tickers

ARKiV

   

 

 

 

       

 

 

 

       

 

 

 

      

 

 

 

       

 

 

 

      

 

 

 

       


Ovido - Quiz & Flashcards