Alla inlägg den 30 maj 2015

Av Jenny-Blue - 30 maj 2015 16:08


Har nu tagit mig ur soffan.. och landat hemma hos Tomas. Det tog sin lilla tid, men.. "Den som väntar på något gott.." *smile* Skönt att inte stressa, det är ju trots allt lördag..?!!

Sitter på balkongen, med hunden liggandes bredvid.. En kopp med rykande kaffe står på bordet framför mig och jag har en filt om benen..
- Känns som om hösten redan är på väg..?! Det blåser och regnet kommer i skurar, till och från.. och det är allmänt jädra kallt?! Inte alls okej, men det känns som om det bara är att gilla läget..?!

Har slängt min jacka i tvättmaskinen, i hopp om att den ska bli vit igen..?! Såg att den var smutsigare än väntat och eftersom jag har en stark känsla av att jag kommer att behöva den ikväll, så fick den stå sitt kast..?! Håll tummarna att den hinner bli färdig innan det är dags att gå..

Tänkte jag skulle ta ett bloss till, innan jag går in och ställer mig i duschen.. Jag liksom min jacka, behöver en bra omgång vatten..?! Vi ska i och för sig inte vara borta förrän klockan 18.. men eftersom jag har planer på att fixa håret också.. (något jag brukar slarva med) får jag nog börja i god tid..?!
- Ah?! Kom precis på att jag förmodligen har glömt mitt saltvatten, mm som jag skulle behöva till håret.. ?! Så det kan bli att det skiter sig i alla fall..?! Så jädra typiskt, nu när jag asat med mig hårfön och plattång..!! Men ja, varför inte..?! Hej och välkommen till mitt liv!! *suck*

Nej! Nu är ciggen fimpad och jag drar mig in mot duschen.. så får det bli som det blir..!!

Ärtor och Kärlek!
- På återseende..

Av Jenny-Blue - 30 maj 2015 10:19


Slutade tidigt igår.. Kom hem.. Gick ut med hunden.. Slängde mig på sängen.. Och somnade..
Vaknade efter nio timmar.. Gick ut med hunden.. Tittade på en film.. Somnade i soffan.. Och sov sex timmar till..?!

Är inte jättestolt över att ha missat hela fredagen, med allt vad den hade att erbjuda.. Men vill ändå tro att jag verkligen behövde sova..?! (Har varit mer än ganska så trött, de senaste tre veckorna..?!) Lite jobbigt att komma igång efter ett sovmaraton, men det är smällar man får ta.. En kopp kaffe kanske piggar upp, om inte rundan med hunden, i den "friska" vädret hinner före..?!

Ikväll är det festligheter, tillsammans med familjen som gäller.. En klar kontrast till det stilla lugn och ensamheten jag sitter i just nu, med båda benen upp i soffan, som stöd för plattan som jag bloggar på.. Mina känslor bråkar.. Jag trivs i mitt lugn, samtidigt som jag störs av ensamheten.. Jag får dåligt samvete för att jag inte är tillsammans med mina barn, som jag ändå vet, är trygga där de är, hemma hos sin pappa.. Har en stark vilja av att åka hem till dem, samtidigt som jag drar mig för allt som måste göras innan jag kan komma dit..?!

Nåväl.. Det är som det är..?! (Tankarna snurrar redan i hundranittio, trots att huvud och kropp inte har vaknat riktigt än..)
- Underbart att var jag..?! Nej, men jo.. så fort kaffet är klart kanske..?! Och när jag sen äntligen står där i hallen, hemma hos Tomas.. med våra tre barn i famnen, som alla kommit rusande mot mig, skrikandes "mammaaaa".. DÅ är det underbart att vara jag! *smile*

Men som sagt.. Jag får nog börja med kaffet.. *gäsp*
- Det kanske inte var så bra att sova maraton ändå..?!

LITE MER OM MIG...

KALENDER

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5
6 7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18 19 20 21 22 23 24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Maj 2015 >>>

   

 

      Privat konto: 

     jenny78blue 

 

    Konst konto:

     jenny78blue_art

 

      MaryKay konto:

     jennyblue_mk

 

 

LETAR DU EFTER NÅGOT SPECIELLT? SÖK HÄR:

SIDOMENYN UPPDATERAD

    16 augusti 2023

 

BLOGGFÄRG UPPDATERAD

    15 augusti 2023 

 

MIN KONST - HEMSIDA

www.jennyblueart.com

 

Följer du länken ovan, hittar du info om bokade utställningar, mig och mina verk, presenttips, mm..     

 

      

     

     

         

            - Välkommen!

 

 

LÄNKAR TILL ANNAT VIKTIGT

     

         

     

        

     

 

     

 

     

 

 

KATEGORiER

BELLA i mitt minne

   7 sep 2005 - 15 jun 2016

PitaPata Dog tickers

ARKiV

   

 

 

 

       

 

 

 

       

 

 

 

      

 

 

 

       

 

 

 

      

 

 

 

       


Ovido - Quiz & Flashcards