Alla inlägg den 4 juni 2015

Av Jenny-Blue - 4 juni 2015 12:17


Det är onsdag och jag sitter här, i skrivande stund, rakt under solen på en trädgårdsbänk i Gnesta.. och njuter av tystnaden.. Då och då passerar det tåg, en bit bort, strax utanför tomtgränsen.. men det är ingenting som stör, då bruset från trädkronorna, som vajar i vinden, fyller själen med lugn..

- Min nuvarande utsikt, åt höger..

Snart står frukosten på bordet.. (?!) Ja, du läste rätt! *smile* Firade min kusins student igår, därav att jag inte är hemma i vardagen.. och eftersom det blev sent i säng, blir det automatiskt ett senare frukostbord..
- Så enkelt är det!

- Min nuvarande utsikt rakt fram.. Med trädet, källan till "trädbruset" jag nämnde tidigare..

Tänker på de där hemma.. Familjen, arbetskamraterna på jobb.. och samvetet säger att jag borde vara där i stället för här.. samtidigt som tanken trotsar och hjärtat instämmer, med att detta är jag värd..!
En typisk "kvinnogrej" vill jag tro.. att få dåligt samvete för att jag har det så fantastiskt bra, när jag vet hur de andra, som jag "lämnat i sticket" får kämpa vidare, med saker som egentligen, vanligtvis är mina strider att ta hand om..?!


Nåväl.. Nu är frukosten serverad och jag tar en paus ifrån solen..

LITE MER OM MIG...

KALENDER

Ti On To Fr
1
2
3
4 5
6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26 27
28
29
30
<<< Juni 2015 >>>

   

 

      Privat konto: 

     jenny78blue 

 

    Konst konto:

     jenny78blue_art

 

      MaryKay konto:

     jennyblue_mk

 

 

LETAR DU EFTER NÅGOT SPECIELLT? SÖK HÄR:

SIDOMENYN UPPDATERAD

    16 augusti 2023

 

BLOGGFÄRG UPPDATERAD

    15 augusti 2023 

 

MIN KONST - HEMSIDA

www.jennyblueart.com

 

Följer du länken ovan, hittar du info om bokade utställningar, mig och mina verk, presenttips, mm..     

 

      

     

     

         

            - Välkommen!

 

 

LÄNKAR TILL ANNAT VIKTIGT

     

         

     

        

     

 

     

 

     

 

 

KATEGORiER

BELLA i mitt minne

   7 sep 2005 - 15 jun 2016

PitaPata Dog tickers

ARKiV

   

 

 

 

       

 

 

 

       

 

 

 

      

 

 

 

       

 

 

 

      

 

 

 

       


Ovido - Quiz & Flashcards