Direktlänk till inlägg 22 juni 2015

"Det var en kyckling som hette Gullefjun, han skulle ut och gå på promenad.."

Av Jenny-Blue - 22 juni 2015 00:00


Att det sällan blir som man tänkt, är väl ganska så vanligt och händer väl de flesta, vill jag tro..?! Så det var nog inte så unikt för oss, när vi tog oss in till Möllan, för att pojkarna skulle klippa sig.. och det visade sig vara stängt..?! Så det fick bli en korv på pölsemannen istället, som plåster på såren.. Och jag fick fyndat på Jysk, där jag köpte kuddar för 45kr styck (tidigare pris 130kr) och påslakan för 75kr (istället för 129kr och 139kr styck)
- Jag älskar att fynda!! *smile*

Sen åkte vi hem till Tomas igen. Några minuter senare, satt Tomas och tittade på formel 1, medan jag och Jasmine följde Charlie, hem till en av hans klasskamrater, där han skulle leka en stund.. Jag och Jasmine passade på att köra ett "tjejrace".. och tog bilen till Burlöv C. för att shoppa lite kläder till Jasmine, smink och nagellack till mig och sedan avsluta med glass och kaffe, tätt följt av lek på "regnbågen".. (Den lilla inomhus-lekplatsen intill Espresso House)

Sen åkte vi och hämtade Charlie, körde hem till Tomas.. och åt middag, som Tomas näst intill var klar med när vi steg in genom dörren.

När barnen hade kommit i säng.. strax efter klockan 20, typ 20:30.. (?! ) packade jag ihop de sista grejerna, kopplade hunden och körde hem till mig. Jobbigt att lämna, men väldigt skönt att komma hem..!! Väl hemma, satte jag på tv:n direkt, för att se "Red riding Hood", en film jag planerat att titta på, hela veckan som gått.. Och nu har jag sett den.. *smile* (bortsett från de första fem minuterna, som jag missade, eftersom jag stod i hissen på väg upp när filmen började..

Nåväl.. Imorgon är det måndag igen och eftersom jag ser på klockan, att det börjar dra ihop sig till sovdags, får jag nog ta och avsluta detta inlägg. Hade varit skönt med semester redan nu, men jag får allt vackert ta och vänta till det blir min tur.. (Men det gör ingenting, eftersom det verkar som om sommarvärmen också verkar vara sen..?!)

Nej. Nu ska jag gå och göra mig klar för sängen..
- God Natt och Sov så Gott!! Vi ses..

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jenny-Blue - 25 september 2023 19:31

  Jag har tagit bort mitt förra inlägg. Ber om ursäkt och yrkar på sinnesförvirring..  - Kärlek & Ärtor till alla!      ...

Av Jenny-Blue - 7 september 2023 23:09

  Idag har jag haft en hel rad av tänkbara rubriker att blogga om.. fram tills nu..?! Så jag skriver bara några rader om hur tacksam jag är för att jag har så fina barn. Jag är så stolt över alla tre, att jag skulle kunna spricka emellanåt.. Känner...

Av Jenny-Blue - 27 augusti 2023 13:08

  Igår var jag i Åkarp med uppdrag aniktsmålning för barn. En givande uppgift en solig lördag, för mig som pedagog och konstnär..    Man skulle kunna säga att det är den perfekta kombon..?! Även om ansiktsmålning är något helt annat än akryl ...

Av Jenny-Blue - 22 augusti 2023 22:08

  För ett halvår sedan kunde jag knappt hantera frågan. "Vad ska vi äta idag mamma?"   Idag kör jag och handlar efter jobb.. åker hem och packar in matvarorna i kylen, för att sätta mig i bilen igen och köra bort till fotbollsträningen som jag ...

Av Jenny-Blue - 16 augusti 2023 23:35

  Jag har ändrat runt lite i menyn och uppdaterat några texter.. Och jag firar att jag varit driftig som attan under dagen..    Först jobb, med start 7:30.. som jag överlevde.. ?! (Bara det är en bedrift..) Sedan lyckades jag hitta ett spec...

LITE MER OM MIG...

KALENDER

Ti On To Fr
1
2
3
4 5
6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26 27
28
29
30
<<< Juni 2015 >>>

   

 

      Privat konto: 

     jenny78blue 

 

    Konst konto:

     jenny78blue_art

 

      MaryKay konto:

     jennyblue_mk

 

 

LETAR DU EFTER NÅGOT SPECIELLT? SÖK HÄR:

SIDOMENYN UPPDATERAD

    16 augusti 2023

 

BLOGGFÄRG UPPDATERAD

    15 augusti 2023 

 

MIN KONST - HEMSIDA

www.jennyblueart.com

 

Följer du länken ovan, hittar du info om bokade utställningar, mig och mina verk, presenttips, mm..     

 

      

     

     

         

            - Välkommen!

 

 

LÄNKAR TILL ANNAT VIKTIGT

     

         

     

        

     

 

     

 

     

 

 

KATEGORiER

BELLA i mitt minne

   7 sep 2005 - 15 jun 2016

PitaPata Dog tickers

ARKiV

   

 

 

 

       

 

 

 

       

 

 

 

      

 

 

 

       

 

 

 

      

 

 

 

       


Ovido - Quiz & Flashcards