Alla inlägg den 25 juni 2015

Av Jenny-Blue - 25 juni 2015 22:19


- Det är fan inte lätt att vara förälder till tre.. 

Eller rättare sagt.. det är näst intill en lögn, att hitta tid och

tillfälle för oss föräldrar, att kunna umgås på tu man hand..?!


Några timmar.. En kväll.. Kanske ett dygn, går väl att fixa.. Men en hel helg?! Svårt.


Helt ärligt, så förstår jag det nya "familjeförhållandet", där man skaffar barn med den ena, men separerar och skaffar sig en ny partner, för att ha ett kärleksförhållande med någon annan.. För på så vis har du möjlighet till båda delarna.. (Gäller inte alla, jag vet, men fatta vad jag menar..) En vecka tillsammans med barnen, där man kan gå in i sin föräldraroll till hundra procent.. Följt av en vecka, utan barn, där man kan vara partner, med hundra procent fokus på sina egna och partnerns behov..?!

- Ja.. Det låter liksom vettigt.. på ett kusligt, konstigt vis..?!


Mitt liv ser inte riktigt ut sådär, trots att jag och barnens pappa separerade, eftersom vi blev tillsammans igen.. (Vilket i sig är kärlek på hög nivå).. Som särbo, håller vi fortfarande "varannan vecka med barnen", men eftersom vi är tillsammans med varandra.. spelar det ingen roll om det är hans vecka med barnen, eller om det är min vecka med barnen.. tidsbrist för "kärleken" är ett faktum.. *suck*


Ja.. Jag vet att det aldrig var några problem med detta förr..?! (Vill det påstås i alla fall..?!) Att dagens behov av sk. egentid är ett relativt nytt påfund.. och att det kan reta gallfeber på de som levt tillsammans med en och samma man, eller kvinna, i tjugo, trettio, fyrtio år.. med barn och allt vad de innebär.. och som ändå lyckats hålla gnistan vid liv.. (?!) Men ärligt?! Hade de levt som unga föräldrar nu, hade de haft precis samma behov..?! Och dessutom så är jag inte hundra på, att den där gnistan verkligen finns, utan att "den formen av kärlek" är mer på ren rutin..?! (Jag spånar fritt nu alltså.. Håll det inte emot mig är du snäll!)


Lite lustigt att alla (oavsett vilken typ av familjeförhållande de lever i) .. tycks vara fullt medvetna om hur viktigt det är för kvalitetstid tillsammans med sin partner.. men det verkar inte finnas några svar på hur det ska gå till..?! Själv stod jag som ett fån, vid frysdisken i affären, med matkorgen i ena handen och telefonen i den andra och insåg fakta, när Tomas säger på andra sidan luren, att det hade varit mysigt om han fick bjuda ut mig på middag på fredag.. och jag måste berätta, att barnvakten kunde först lördag till söndag.. och inte hela helgen som vi hade hoppats på..


Och därav att jag bortser från den stora världen och tycker synd om mig själv..


Jag förmodar, att det blir till att hålla tummarna för att kärleken överlever i sin rutin.. och att hoppet inte överger oss, så att den omtalade gnistan fortfarande sprakar när alla barnen har flyttat hemifrån.. om typ, en sådär femton, arton år eller nått..?!


- Inte för att det kanske har med detta inlägget att göra, men ordspråket "Sova kan jag göra när jag är död".. (typ..) hoppade just upp i mitt huvud..?! Och ja.. Mmmmh.. lite så känns det nu faktiskt..


Men nu får det vara nog med deppandet!! 

Nu ska jag gå och sova, om man nu kan säga så efter

ett sådant ordspråk..?! Hur som helst så är det så det är..

- Kudden! Här kommer jag!!

LITE MER OM MIG...

KALENDER

Ti On To Fr
1
2
3
4 5
6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26 27
28
29
30
<<< Juni 2015 >>>

   

 

      Privat konto: 

     jenny78blue 

 

    Konst konto:

     jenny78blue_art

 

      MaryKay konto:

     jennyblue_mk

 

 

LETAR DU EFTER NÅGOT SPECIELLT? SÖK HÄR:

SIDOMENYN UPPDATERAD

    16 augusti 2023

 

BLOGGFÄRG UPPDATERAD

    15 augusti 2023 

 

MIN KONST - HEMSIDA

www.jennyblueart.com

 

Följer du länken ovan, hittar du info om bokade utställningar, mig och mina verk, presenttips, mm..     

 

      

     

     

         

            - Välkommen!

 

 

LÄNKAR TILL ANNAT VIKTIGT

     

         

     

        

     

 

     

 

     

 

 

KATEGORiER

BELLA i mitt minne

   7 sep 2005 - 15 jun 2016

PitaPata Dog tickers

ARKiV

   

 

 

 

       

 

 

 

       

 

 

 

      

 

 

 

       

 

 

 

      

 

 

 

       


Skapa flashcards