Alla inlägg den 13 juli 2015

Av Jenny-Blue - 13 juli 2015 21:38


Strax efter att jag hade skrivit färdigt och publicerat mitt förra inlägg, kom Tomas hem från affären och matlagningen satte fart..
Middagen blev klar, vi åt och nästan direkt gick barnen ut på gården igen.. Jag och Tomas snackade ihop oss, jag satte på mig skorna, gick ut.. och kallade ihop ungarna.. (våra tre + en av grannbarnen) Vi hoppade in i bilen, jag startade motorn och förväntningarna var på topp.. Underbart att höra alla de olika gissningarna som barnen kunde komma på. Allt från Vellingeblomman, till Svedala, till HusieMosse, till bondgårdslekplatsen, till Danmark.. Den skönaste kommentaren kom från Jonathan som, när vi nästan var hemma igen, sa: "Ah jag vet.. Du tänker köra runt tills vi somnar, innan du kommer köra dit vi ska.." Jag börjar skratta hysteriskt, varpå Jasmine säger: "Asså mamma, du e' för rolig.." Och jag skrattar ännu mer.. Precis när jag känner att jag kan börja andas igen, efter min skrattattack, säger Jonathan, på fullaste allvar: "Ah, jag känner dig mamma, snälla alla bara somna nu så att vi kan komma fram.." Skrattattack nummer två drabbar mig.. och nu är vi bara ett kvarter hemifrån.. (Grannungen måste tro att vi är helt knäppa i vår familj..?! *hahaha*)

Så kommer vi då fram till vägkorsningen och när jag svänger vänster, fattar alla barnen att det är hem vi ska.. och ett stort missnöje bryter ut i baksätet på min bil.. Charlie nästan gråter av förtvivlan, samtidigt som han snyftar något i stil med att jag har ljugit för honom hela tiden..?! Barnen kliver ur bilen och börjar med ens sprida ut sig över intill liggande gräsmatta, varpå jag får samla ihop de igen för att vi gemensamt ska kunna gå tillbaka in på gården..

- Och titta?! Vem sitter där, på bänkarna intill grillplatsen..?!
Jo det är ju pappa (Tomas), som under tiden som jag kört ett varv och ungarna
har gissat fem tusen destinationer, dukat fram glass, Nutella, bananer och maränger..!!
*Hahahahaha!!* Jonathan var skitsur.. Charlie totalt gråtfärdig.. Och Jasmine hon höll bara precis med sina bröder..
Den enda som verkade vara tacksam för vår lilla kupp, var grannpojken..?!

Hur som helst, det kan kvitta..?! (Om man nu får tycka så utan att bli kallad för ansvarslös, elak eller dum förälder..?!)
- Alltså, jag skrattar fortfarande.. !!

Och ja, det var dagens tips, på hur man blåser sina barn.. *hahahahaha*

(Förlåt älskade ungar, men ni kommer att tycka att detta var roligt..
Även om det kanske kommer att ta 15-20 år innan det händer..?!)

Kärlek & Ärtor i massor!
- See ya!!

Av Jenny-Blue - 13 juli 2015 17:40


Måndag.. och jag är inte på jobb.. Nej, för jag har semester.. *smile*

Har inte gjort så mycket.. än.. mer än att ha varit iväg en sväng med Charlie.
Vi var på Burlöv C. igår och Charlie hade hittat ett legobygge som han ville ha, men när vi kom till kassan och han skulle betala med sitt Burlöv-C-kort, visade det sig att BR hade fått nya kortterminaler och att något avtal för att ta emot dessa presentkort inte hade skrivits på än.. Så det blev till att lämna tillbaka den, efter länge, utvalda lådan med lego.. och gå tomhänt därifrån, med en lovande mamma som sa att vi skulle åka dit igen, en annan gång, fast med riktiga pengar istället.. (Detta "en annan gång" förvandlades dock till ett "bara hem om och vända för att sedan åka tillbaka igen"..?! Och när jag, någon timme senare, sa att jag inte kunde köra för att jag hade druckit vin, som jag hade fått av pappa, så blev Charlie sur och anklagade sin pappa för att ha förgiftat mig..*smile*)

Idag, hade dock giftet försvunnit, som Charlie uttryckte det.. och vi kunde återvända till leksaksaffären för att köpa det där legot som han sååå lääänge gått och väntat på.. Och så klart, eftersom vi var på Burlöv C. blev det ett snabbt besök på Espresso House också..


När vi kom hem sen, satte jag och Charlie oss nästan direkt ner vid köksbordet och det blev legobygge för hela slanten.. Jonathan ville också vara med, vilket han naturligtvis fick, men med vissa regler ifrån lillebror.. (Kul att se deras samarbete.. och fantastiskt roligt att lyssna på deras kommentarer till varandra..*kärlek*)

 
Nåväl.. Samarbetet höll inte jättelänge och nu har de fått gå till sina respektive rum, i hopp om att jag ska kunna behålla mitt lugna semester-mood..?! Det är ju bara dag ett, vardagsvis räknat.. och jag skulle gärna vilja njuta några dagar till..?!

Kvällen innebär en del planer, men inget stort.. Vi får väl se om det blir lyckat eller ej..?!

Tänkte ett litet miniäventyr tillsammans med familjen.. med något gott att tugga på, någonstans..?!


På återseende! Puss och Kram!


Ps..

 

Ny möter gammal - Legogubbarnas utveckling..?!

Här två olika generationer av snickare/hantverkare..

Ds.


LITE MER OM MIG...

KALENDER

Ti On To Fr
   
1
2
3 4 5
6
7
8
9
10 11 12
13 14
15
16
17
18
19
20
21
22 23 24 25 26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2015 >>>

   

 

      Privat konto: 

     jenny78blue 

 

    Konst konto:

     jenny78blue_art

 

      MaryKay konto:

     jennyblue_mk

 

 

LETAR DU EFTER NÅGOT SPECIELLT? SÖK HÄR:

SIDOMENYN UPPDATERAD

    16 augusti 2023

 

BLOGGFÄRG UPPDATERAD

    15 augusti 2023 

 

MIN KONST - HEMSIDA

www.jennyblueart.com

 

Följer du länken ovan, hittar du info om bokade utställningar, mig och mina verk, presenttips, mm..     

 

      

     

     

         

            - Välkommen!

 

 

LÄNKAR TILL ANNAT VIKTIGT

     

         

     

        

     

 

     

 

     

 

 

KATEGORiER

BELLA i mitt minne

   7 sep 2005 - 15 jun 2016

PitaPata Dog tickers

ARKiV

   

 

 

 

       

 

 

 

       

 

 

 

      

 

 

 

       

 

 

 

      

 

 

 

       


Ovido - Quiz & Flashcards