Alla inlägg den 24 juli 2015

Av Jenny-Blue - 24 juli 2015 23:04


Tomas kom ut på balkongen och frågade om jag skulle blogga ikväll..?!

Vad han egentligen menade var, om det var okej om han spelade X-box

en stund med grabbarna.. Inget han behövde förklara, eftersom jag

listade ut den alldeles själv.. *smile*


Så nu sitter jag här, på Tomas balkong, med hörlurar i öronen och skriver samtidigt som jag diggar musik med hela kroppen.. Jag har ingen direkt aning om vad jag ska skriva om, men det ger sig väl efter hand..?! Kan ju börja med en bild tagen tidigare idag..


 


.. ibland är det gött att leva.. *smile*


Måste erkänna att jag har vissa svårigheter med att koncentrera mig på mitt skrivande just nu, då musiken i öronen verkar ta över mina sinnen.. Crazy bra!! 

För tillfället är det "We come We rave We Love" med Axwell^Ingrosso som gungar balkongen.. *smile* Känns som om det kommer att bli en bra första augusti.. då jag tydligen redan har börjat tagga upp inför årets "BIG SLAP"..?! Nej.. Jag missade det förra året, men kommer förmodligen aldrig att missa det igen..?! *big SMILE* (Behöver du veta mer om festivalen? Googla!)


Drar ner på tempot en stund och försöker återfå fokus..?!

Hahahaha.. Nej, vem försöker jag att lura..?! Kan varken dämpa tempo eller fokusera..!! Jag gungar fortfarande..!! Får väl be om ursäkt för att jag slösar din värdefulla tid.. om du fortfarande läser.. (?!) då detta inägg blir en direkt inblick i hur min hjärna fungerar..?! Skriver efterhand som tankarna och känslorna flyter runt, så det kommer att bli ett förmodligen ännu rörigare och osammanhängande inlägg.. Totalt onödigt och kanske fullständigt obegripligt..?! Men det är ju så bra!! ..musiken i mina öron alltså!! (Nu: Pittbull - "Fun" - Damaged Goods Remix) 


Har haft en riktigt bra vecka, trots att resten av familjen har varit lediga medan jag har jobbat.. Eftersom "våra" två förskolor är sammanslagna nu, några veckor under sommaren, har jag fått möjlighet att få jobba ihop med några från personalen från "andra huset", vilket har varit en trevlig upplevelse, då vi i stort sätt, annars bara träffas under våra gemensamma planeringsdagar några gånger under året..


Färgade håret i tisdags.. Känns bra!!


 

.. Färgen syns kanske inte jättebra, men det gör inte de gråa håren heller, så jag räknar det till en av mina segrar.. *smile* Bilden är tagen tidigare i veckan på min balkong, då jag myser i tysthet, med endast solen som sällskap.. (Nu: Avicii - "Waiting For Love" - Carnage & Headhunterz Remix)


Tänder en cigg, men lägger den åt sidan för att gå in och hämta

något att dricka.. (I´ll b back..) Yepp! Hepp! Dricka i glaset.. 

(Nu: Nervo - "Hey Ricky" Något Jonathan lagt till i min lista..?!)


Hade varit gott med ett sugrör, men jag pallar inte att resa mig upp

och gå in en gång till, så det får va'.. Ska se om jag har några fler

bilder/foto att visa er..?!


 Ett kollage från juli 2014..


 Ett annat kollage från juli 2013


       

Några bilder från juli 2012


        

Bilder från juli 2011


Mmmh, det blev några bilder ändå..?!

Musiken tog slut och efter en stunds fullständig tystnad bytte jag lista..

(Nu: Ed Sheeran - "Kiss Me") Jo. Ett ganska så drastiskt byte, men det fungerar bra som bakgrundsmusik när man bloggar.. *smile* vilket jag egentligen tänkte avsluta nu..?!

- Känner mig klar på något vis..?! Med andra ord - totalt tom i bollen.. *smile*

Funderar på om jag ska flytta in till soffan istället.. Det börjar att bli kyligt om benen,

trots filten jag sitter insvept i..?!


Nåväl.. Det är dags.

Sköt om Er. Ta hand om varandra.

Kärlek & Ärtor! Natti natt!!

LITE MER OM MIG...

KALENDER

Ti On To Fr
   
1
2
3 4 5
6
7
8
9
10 11 12
13 14
15
16
17
18
19
20
21
22 23 24 25 26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2015 >>>

   

 

      Privat konto: 

     jenny78blue 

 

    Konst konto:

     jenny78blue_art

 

      MaryKay konto:

     jennyblue_mk

 

 

LETAR DU EFTER NÅGOT SPECIELLT? SÖK HÄR:

SIDOMENYN UPPDATERAD

    16 augusti 2023

 

BLOGGFÄRG UPPDATERAD

    15 augusti 2023 

 

MIN KONST - HEMSIDA

www.jennyblueart.com

 

Följer du länken ovan, hittar du info om bokade utställningar, mig och mina verk, presenttips, mm..     

 

      

     

     

         

            - Välkommen!

 

 

LÄNKAR TILL ANNAT VIKTIGT

     

         

     

        

     

 

     

 

     

 

 

KATEGORiER

BELLA i mitt minne

   7 sep 2005 - 15 jun 2016

PitaPata Dog tickers

ARKiV

   

 

 

 

       

 

 

 

       

 

 

 

      

 

 

 

       

 

 

 

      

 

 

 

       


Ovido - Quiz & Flashcards