Alla inlägg den 7 augusti 2015

Av Jenny-Blue - 7 augusti 2015 22:47


Jag vill tro.. att jag aldrig kom till punkten, där jag slog in i den omtalade väggen, efter min och Toma separation..?! Jag har egentligen aldrig funderat så mycket på varför jag aldrig drabbades, men de fåtal gånger som tanken faktiskt kommit på tal, har anledningen till att jag blivit skonad varit relativ simpel..?! Hela vår separation var som i uppdelade kapitel..?! När det ena var slut, gick jag in i en ny fas där nästa kapitel tog vid.. och hela tiden, betade jag av en motgång i taget..


Men nu var det inte riktigt det jag hade tänkt som dagens blogginlägg.. att skriva om separationen.. Även om det ligger väldigt nära ämnet.. Det var mer resultatet.. följderna av separationen som jag tänkte på ikväll.. För tyvärr är just ikväll, en sådan kväll.. där "ärret" av "separationssåret", är mer påtagligt än vanligt..


- Jag skriver i gåtor.. och du fattar säkert ingenting, men ha tålamod så kanske jag kan förklara..?!


I och med den fruktansvärda besvikelsen som drabbade mig.. (både i och utanför separationen) lärde jag mig, omedvetet, ett sätt att skydda mitt inre från alla hjärtkrossande känslor.. Jag vet som sagt inte hur, men en dag stod jag plötligt där.. utan några som helst känslor, för de som sårat mig mest. Nästan som att ha tryckt på en offknapp..?! Det var inte det att jag bytte ut min besvikelse och sorg, mot andra känslor som tänkbar agg och elaka tankar.. utan jag blev helt enkelt nollställd..

- Som om kroppen, eller mitt inre stängdes av gällande allt det som gjorde ont i själen..?!


När jag pratade med min dåvarande psykolog om detta, sa han att det var ett sätt som kunde vara farligt.. Samma sätt som kanske, enligt min uppfattning, kunde skydda mig från sårade relationer, kunde enligt honom också bli ett hinder för nya, framtida relationer.. Och ja, nu såhär i efterhand, kan jag nog tycka att han hade en poäng i sin tanke..?!


Jag är inte rädd för att känna.. Jag är inte rädd för att vara ensam med mina tankar..

Men "tack vare" stormen av besvikelse och sorg.. och den emotionella röran det skapade,

har jag svårt att tro på att någon, vem som helst, skulle vilja vara genuint ärlig mot mig..

- Inte för att jag tror på att folk går och ljuger mig rakt upp i ansiktet dagligen, men överlag..?!

I min tanke ställs ofta frågan: "Vad vinner personen i fråga på detta?" (för i mitt huvud är

det sällan till min fördel, förstår du..?!) 

- De låter kanske hårt, men jag lovar.. det är inte mitt fel!!

Jag VILL verkligen tro, men tyvärr har jag ytterst svårt för det..


Obegripligt svammel..?! Ja, kanske..?! Men just nu är det "här" jag befinner mig.. och allt känns bara jobbigt just nu..?!


Det handlar om saknad. Saknad, som egenligen är en underbar pina.. Där man går och längtar efter någon.. jättelänge.. och så kommer äntligen dagen, timmen, minuten.. där saknade går över och man träffar den man saknat så innerligt..?! Saknad för mig är dock inte riktigt samma sak, längre..

Visst kan jag sakna som förr, men går det bara en minut över gränsen, så förvandlas saknaden till något jobbigt (sårande).. som i sin tur triggar offknappen.. som i sin tur säger: "Bry dig inte.. Släpp det!" Och så blir det så..?! Jag slutar att känna. Och uppfattningen det ger är lika med negativ.. som i sin tur ger mig dåligt samvete, för det är ju egentligen precis tvärtom..


En av mina "styrkor" under separationen, blev mitt "pokerface".. Samma pokerface, som jag gömmer mig bakom idag.. Jag visar helst inte att jag blir besviken eller ledsen.. även om det kanske syns ändå för den som känner mig..?! Jag säger att det är okej, trots att det skriker i hela min kropp, att jag inte vill vara ensam en endaste sekund till.. (För vem är jag, att ta ifrån någon ett tänkbart nöje..?!)


Man kan säker vända på allt jag har skrivit och tolka orden på ett sätt som får mig till att framstå som en egoistisk och rutten människa, fylld av en massa egna lögner..?! Men försök att förstå.. att det jag skriver kommer direkt inifrån.. Mina tankar, mina känslor, mina ord.. och att det är långt ifrån alltid, som allting samarbetar på ett sätt, som gör att andra kan förstå..?!



Av Jenny-Blue - 7 augusti 2015 01:18


När man börjar veckan med en katastrofdag, kan det inte bli annat än bättre, ju längre in på veckan man kommer..?!


Måndagen, som jag helst skulle vilja glömma.. bestod i stort sett bara av skrik, skäll, tillrättavisningar, frustration och tårar.. Tisdagen blev bättre, med en betydligt lugnare dag och en paus från barnenunder kvällen, då jag var på Almåsa och höll bingo..


Onsdagen började med Lego.. Ett jättepaket, som Charlie köpte under tisdagen och som han och brorsan gjorde ett tappert försök med att försöka sätta ihop under tiden som jag var iväg.. Mindre roligt att börja bygget med att sortera upp alla bitarna som pojkarna hade blandat.. (Det fanns sex stycken färdigsorterade påsar i förpackningen från början) Men när jag fick hoppa in och styra upp, var allt öppnat och en del av bitarna var ihopsatta fel.. *suck*


   

  

- Tur att man är nörd på Lego..?!


För att inte fastna i måndagens tråkiga skrik och skäll, tog vi efter legobygget tag i vår tillvaro och satte oss i bilen för att hitta på något.. Det blev ett snabbt besök i affären och sedan bar det av mot Torup..


- En fika ute i det fria är aldrig fel..?!

Och ska sanningen fram, så hade vi det riktigt mysigt där vi satt..

På vår filt, på en gräsplätt i en glänta inte långt ifrån korna som låg och sov i solen..


Och innan vi åkte hem igen, fick barnen leka av sig lite..

Allt från gunga och klättra, till balansgång..

(Bilden på Jonathans sko, visar något som han blev träffad av när vi satt och fikade..?

Som en genomskinlig fågelbajs i vattenform..?! Både underligt och jätteroligt..!!)


Igår skogen.. idag stranden!


Fick sovmorgon, så denna sköna tordag började helt i min mening..

Frukost strax innan klockan 11, tillsammans med alla barnen, innan förberedelserna satte igång inför dagens bravader.. Att packa strandväskan för tre kan ta sin lilla tid.. (om man nu som jag, kräver att barnen ska hjälpa till..?!) Smörja, fixa fikakorgen, köra inom pappa för att hämta rätt skor.. och ett snabbt "inom" leksaksaffären för att köpa snorkel, cyklop och rosa simglasögon med 'Hello Kitty' på..


Tanken igår, var att vi skulle vara på plats på stranden runt 13-tiden.. Men jag förmodar att 14:30 fungerade precis lika bra..?! Det var i alla fall så det blev.. *smile*


- Men det blev några sköna timmar på stranden tillsammans ändå!

(Den sista bilden är på Jasmine, som ligger under ett provisoriskt

solskydd, byggt av "strandkorgen" och mitt badlakan.. Vill tillägga

att hon fick en filt över benen och att det fläktade rätt bra..)


Efter bad, sandslott och fika i omgångar, packade vi ihop våra grejer och drog oss bort till glasskiosken för att avsluta med vars en glass i bägare..


   

- Kladdigt värre, men väldigt gott och roligt..


Väl hemma igen blev det middag i sin enkelhet, med djurpasta, korv och köttbullar.. och sedan avslutades vår gemensamma dag med milkshake och några godisbitar i soffan framför Tv:n med en film..


När barnen sen, väl hade kommit isäng.. och jag hade varit ute en runda med hunden.. tog jag ett avkopplande bad i badkaret och sen hamnade jag här.. På min favoritplats, balkongen.. och ja.. här sitter jag än!


Känns helt overkligt att klockan är 02:29, men samtidigt kommer det inte som någon överraskning..

- Härligt med semester!!


Imorgon är det fredag.. och nya äventyr väntar..

- Men först får jag nog ta och sova en stund..?!


Kärlek & Ärtor..

- Natti Natt!!

LITE MER OM MIG...

KALENDER

Ti On To Fr
         
1
2
3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21 22
23
24
25 26 27
28
29
30
31
<<< Augusti 2015 >>>

   

 

      Privat konto: 

     jenny78blue 

 

    Konst konto:

     jenny78blue_art

 

      MaryKay konto:

     jennyblue_mk

 

 

LETAR DU EFTER NÅGOT SPECIELLT? SÖK HÄR:

SIDOMENYN UPPDATERAD

    16 augusti 2023

 

BLOGGFÄRG UPPDATERAD

    15 augusti 2023 

 

MIN KONST - HEMSIDA

www.jennyblueart.com

 

Följer du länken ovan, hittar du info om bokade utställningar, mig och mina verk, presenttips, mm..     

 

      

     

     

         

            - Välkommen!

 

 

LÄNKAR TILL ANNAT VIKTIGT

     

         

     

        

     

 

     

 

     

 

 

KATEGORiER

BELLA i mitt minne

   7 sep 2005 - 15 jun 2016

PitaPata Dog tickers

ARKiV

   

 

 

 

       

 

 

 

       

 

 

 

      

 

 

 

       

 

 

 

      

 

 

 

       


Skapa flashcards