Alla inlägg den 1 september 2015

Av Jenny-Blue - 1 september 2015 11:49


Det här med att vara sjuk, är inte min starka sida..
- Håller på att dö av tristess..?!

Fick denna "fantastiska" förkylningen, som jag ligger inne med sedan i söndagskväll, av min äldsta son.. som med sitt unga blod hann kurera sig under helgen.. Jag å andra sidan ligger fortfarande med feber i kroppen.. *suck* (Något som jag inte har varit med om på många år.. Att ha feber så länge..?!)

- Vi snackar förkylningsbaciller Arne tydligen, då de inte vill ge med sig..?!

Att ligga pall en eller två dagar, kan man väl leva med.. men nu tycker jag ändå att det borde räcka..?! Tänker på mina stackars arbetskamrater, lämnade åt sitt öde..?! (Har alltid haft en förkärlek till att överdramatisera.. *smile*) Och jag saknar barnen, som lyser upp min tillvaro..

Men man får väl härda ut..?! Finns väl inte så mycket annat att göra, än att gilla läget och vänta ut de små rackarna till bacillusker, som suger kraften ur min kropp..?! Någon gång måste de ju ge upp.. kan jag tycka..!! Får väl se det på den ljusa sidan och hoppas på att jag slipper att bli sjuk senare.. Ja, om jag gör det nu, slipper jag det kanske senare, tänker jag..?! *hoppas, hoppas, hoppas*

Tackar gudarna, för papper och penna.. då jag i sällskap av dessa, kan fördriva tiden på lugnaste sätt.. Samtidigt som hjärnan blir lagom aktiverad för att inte flippa loss pga. understimulans.. (även om det känns som om det är nära nu..?!) Det var länge sedan som jag hade ett så stort behov av att rita..?
- Det ena ger det andra, kan man säga..?!

Med hopp om att febern ska försvinna och ge mig en feberfri dag imorgon, så att jag kan få åka till jobb och göra det jag är ämnad för att göra.. säger jag "skön tisdag" till dig.. och drar filten över huvudet, för att somna om i soffan..

Kärlek & Ärtor!

LITE MER OM MIG...

KALENDER

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29 30
<<< September 2015 >>>

   

 

      Privat konto: 

     jenny78blue 

 

    Konst konto:

     jenny78blue_art

 

      MaryKay konto:

     jennyblue_mk

 

 

LETAR DU EFTER NÅGOT SPECIELLT? SÖK HÄR:

SIDOMENYN UPPDATERAD

    16 augusti 2023

 

BLOGGFÄRG UPPDATERAD

    15 augusti 2023 

 

MIN KONST - HEMSIDA

www.jennyblueart.com

 

Följer du länken ovan, hittar du info om bokade utställningar, mig och mina verk, presenttips, mm..     

 

      

     

     

         

            - Välkommen!

 

 

LÄNKAR TILL ANNAT VIKTIGT

     

         

     

        

     

 

     

 

     

 

 

KATEGORiER

BELLA i mitt minne

   7 sep 2005 - 15 jun 2016

PitaPata Dog tickers

ARKiV

   

 

 

 

       

 

 

 

       

 

 

 

      

 

 

 

       

 

 

 

      

 

 

 

       


Skapa flashcards