Alla inlägg den 13 september 2015

Av Jenny-Blue - 13 september 2015 21:42


Var hos svärfar och hans fru i helgen.. och bara måste dela med mig av

allt det vackra, jag hann med att fotografera i deras trädgård..

          



- Galet många vackra Dahlior..!!
Men även mycket annat underbart, som fick/får själen att le..

         

.. som grodorna och bubblorna i dammen..!

Och allt det där andra, som en trädgård kan innehålla..?!


       


Kärlek & Ärtor!!
.. och god natt!


.

.

#foto #trädgård #blommor #höst #färger #dahlia #björnbär #päron #groda #bubblor #natur #utomhus


Av Jenny-Blue - 13 september 2015 14:04


Jag har fått för mig att de sitter i var och varannan bil numera..?! Eller så är det bara jag som har hängt upp mig och inte kan se något annat..?! Oavsett, så förstår jag inte riktigt meningen med de..?!

Varje gång jag ser en parkerad bil, med skylten, tänker jag "Herre Gud, släpp ut ungen.. Där kan den ju inte sitta..?!" Och varje gång jag ser den i en bil, körandes framför mig, tänker jag "Är det något speciellt som förväntas av mig som kör bakom..?!" Jag menar, är det så att jag ska hålla extra avstånd, eller ska jag förvänta mig att det kan komma leksaker ut från rutan..?!

- Är det för deras eller min skull, som skylten sätts upp..?!

Och vad skulle det betyda om jag satte upp en egen skylt, fast med texten "rökare i bil"..?! Hade det betytt att man skulle vara mer berättigad att köra på och krocka ihjäl mig då..?! Det spelar väl ingen roll vem eller vad som sitter i bilen..?! Det är väl samma trafikregler för alla..?!

Tänker: "Hade det inte varit bättre att ha skyltar på de som kör rattfulla, eller utan körkort, då istället..?!" Ja, som en legitim varning för andra trafikanter, menar jag..?! Sen å andra sidan är ju även idioter människor.. och jag betvivlar att man skulle vilja sätta upp en skylt som bjuder in till böter från farbror polis..?!

- Har du några bra svar, på alla mina i-lands problem/tankar..?! Kommentera gärna..
Eller om du kanske bara har slagits av samma tanke och känner för att ventilera, som jag..?! Kommentera gärna..

 


Kärlek & Ärtor..

Ps.. Och du.. Ta det lugnt i trafiken..
(Det är söndag idag, så idag är det extra befogat..?! *smile*)

LITE MER OM MIG...

KALENDER

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29 30
<<< September 2015 >>>

   

 

      Privat konto: 

     jenny78blue 

 

    Konst konto:

     jenny78blue_art

 

      MaryKay konto:

     jennyblue_mk

 

 

LETAR DU EFTER NÅGOT SPECIELLT? SÖK HÄR:

SIDOMENYN UPPDATERAD

    16 augusti 2023

 

BLOGGFÄRG UPPDATERAD

    15 augusti 2023 

 

MIN KONST - HEMSIDA

www.jennyblueart.com

 

Följer du länken ovan, hittar du info om bokade utställningar, mig och mina verk, presenttips, mm..     

 

      

     

     

         

            - Välkommen!

 

 

LÄNKAR TILL ANNAT VIKTIGT

     

         

     

        

     

 

     

 

     

 

 

KATEGORiER

BELLA i mitt minne

   7 sep 2005 - 15 jun 2016

PitaPata Dog tickers

ARKiV

   

 

 

 

       

 

 

 

       

 

 

 

      

 

 

 

       

 

 

 

      

 

 

 

       


Skapa flashcards