Alla inlägg under december 2015

Av Jenny-Blue - 19 december 2015 21:38


Idag har jag läst en bok, tro det eller ej..
Hittade den igår, när jag stod i kassan för att betala inne på Coop.
Gick på knepet (till försäljning) och köpte den. Ett impulsköp
precis enligt försäljningsknepens alla regler..?!

Dagens egobild är från tiden då jag fortfarande hade långt hår..

.. för några år sedan och som med sin harmoni, får symbolisera välbefinnandet i mitt inre, från tidigare idag när jag läste boken..

Boken, som var extremt lättläst, "bara" på 145 sidor.. och som kostade mig hela 39 kronor.. Handlade om fiskarnas kommande år, 2016. En tolkning av mitt stjärntecken, genom tarotkort, av en kvinna från Indien, som även hade skrivit boken.. Flummigt kanske, tycker du (?!) Tarotkort..?! Och ja, kanske kan jag också tycka så i vissa fall.. Det var faktiskt lite på skoj som jag köpte den.. (Inte för att jag behöver förklara mig för dig..) men när jag sedan läste boken, som idag då, så blev det nästan obehagligt bekräftande i vissa stycken. En känsla av förståelse i/med/om mig själv, gjorde mig lugn inombords.. och jag kunde helt enkelt inte släppa boken ifrån mig, förrän jag hade läst ut den..

Kärlek & Ärtor..

Av Jenny-Blue - 18 december 2015 23:24


Äntligen fredag.. En dag som vi längtat efter.. Sista dagen för pojkarna i skolan, innan jullovet är ett faktum..
- Härligt att man kan återuppleva känslan, tillsammans med sina barn!

Dagens egobild:

Jag och Charlie efter hämtning på skolan.. på väg in till dagis för att hämta Jasmine.

Kärlek & Ärtor..

Av Jenny-Blue - 18 december 2015 12:50


En ok dag, men ja.. lite lagom upp och ner, kanske man kan säga då jag missade min kalender..?!!

(Går)dagens egobild:

Tagen upp-och-ner..

Kärlek och Ärtor!

Av Jenny-Blue - 16 december 2015 22:58


Dagens egobild:


 

En gammal bild, men samma hopplösa känsla inombords, som besitter mig idag..


Kärlek & Ärtor



Av Jenny-Blue - 15 december 2015 22:45


Fullt medveten om stressen som gror sig starkare i min kropp, men för trött för att stoppa karusellen.. kommer här dagens egobild:

Jag är ute med hunden.. efter att ha hållit tempo i femton timmar sisådär ungefär.. *suck*

Nu tre timmar senare, säger jag god natt och hoppas på att få några timmars sömn..?!

Kärlek & Ärtor..

Av Jenny-Blue - 15 december 2015 13:14


Ibland är det bara sådär härligt skönt på jobb, att man inte kan hejda sig till att skruva upp volymen på radion.. Och till en, egentligen helt söndertjatade julsång, göra ett dansnummer inför barnen som sitter vid borden och äter..

Detta hände idag och jublet blev liksom stämningen, på topp!
- Underbara barn.. Jag skulle vilja ge er hela världen!

Kärlek och Ärtor!!

Av Jenny-Blue - 14 december 2015 11:02


Tillbaka på jobb, efter förra veckans sjukdom.. Och världen är full av frost.. Eller ja, i alla fall min värld..

Och här kommer dagens egobild:


Kärlek & Ärtor..

Av Jenny-Blue - 13 december 2015 17:25


Ja, tro det eller ej, men jag fick ihop hela familjen.. och vi kom iväg till djurens vänner.. precis som jag hade tänkt..!!

Några katter, hundar och kaniner senare.. åkte vi till Vagabond och åt middag, där jag också tog dagens egobild:

Det är inte ofta det händer, men idag lyckades jag få med äldsta grabben på foto..?! *lycka*

Kärlek & Ärtor!!

LITE MER OM MIG...

KALENDER

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16
17
18 19
20
21 22
23
24 25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2015 >>>

   

 

      Privat konto: 

     jenny78blue 

 

    Konst konto:

     jenny78blue_art

 

      MaryKay konto:

     jennyblue_mk

 

 

LETAR DU EFTER NÅGOT SPECIELLT? SÖK HÄR:

SIDOMENYN UPPDATERAD

    16 augusti 2023

 

BLOGGFÄRG UPPDATERAD

    15 augusti 2023 

 

MIN KONST - HEMSIDA

www.jennyblueart.com

 

Följer du länken ovan, hittar du info om bokade utställningar, mig och mina verk, presenttips, mm..     

 

      

     

     

         

            - Välkommen!

 

 

LÄNKAR TILL ANNAT VIKTIGT

     

         

     

        

     

 

     

 

     

 

 

KATEGORiER

BELLA i mitt minne

   7 sep 2005 - 15 jun 2016

PitaPata Dog tickers

ARKiV

   

 

 

 

       

 

 

 

       

 

 

 

      

 

 

 

       

 

 

 

      

 

 

 

       


Ovido - Quiz & Flashcards