Alla inlägg under december 2015

Av Jenny-Blue - 13 december 2015 11:37


Så var det söndag.. Tredje advent.. Och Lucia, på samma gång..
Det är plusgrader ute, även om det känns kallt i vinden.. Men solen lyser och det är en fin dag..

Jag är i skrivande stund, ensam med de två minsta, då Jonathan och Tomas är i simhallen och jag sitter och funderar på vad som ska hända idag.. Har en liten tanke på/om att vi ska ta oss ut till "djurens vänner" i Staffanstorp, för att titta på djuren och gå på deras loppis, men jag skulle vilja ha med mig hela familjen, så jag vet inte riktigt hur jag ska göra..?! Vet inte när Tomas och Jonathan kommer hem igen, så kanske blir det att vi åker själva, jag och de två små..?!

Djurens vänner har i alla fall öppet hus idag, mellan klockan 12 och 15..
För den som är intresserad, är adressen Flintevångsvägen 235, Staffanstorp.

Jag har inte själv varit där, så jag har ingen aning om någonting, mer om det som finns att läsa på deras facebook sida.. Men jag tänker att någon gång måste ju vara den första och det kan ju vara en sak att göra med barnen, om inget annat..?!

Nåväl.. Vi får väl se hur det går.. om vi kommer iväg eller inte..?!
Nu ska jag i alla fall gå och ta en kopp kaffe till.. och kanske en lussebulle..!! *smile*

Kärlek & Ärtor..

Av Jenny-Blue - 12 december 2015 16:24


Julbord med jobb igår.. och pepparkaksbak med de två minsta, hemma hos kusinerna, idag..

Så med julmusik spelandes i bakgrunden, kommer här dagens egobild:

Jag får förklarat för mig, av dottern, hur man gör med formarna i degen..

Kärlek & Ärtor.. Julmusik och pepparkaksdeg överallt.. *smile*

Av Jenny-Blue - 11 december 2015 23:41


Ja, ni får förlåta mig för den sena timmen, men jag är på julbord med jobb och har inte riktigt funnit tiden till dagens egobild.. som kommer här:

Jag och min alldeles egen jultomte, Tomas, på "utmaningarnas hus" tillsammans med flertalet av mina arbetskamrater.

Kärlek & Ärtor !!!

Av Jenny-Blue - 10 december 2015 15:53


Eftersom jag hade lite större förhoppningar om mina egobilder i årets kalender.. med mer variation och mindre sjukdom.. (?!) så väljer jag helt enkelt en "gammal bild" i dagens lucka.. Så ni slipper att se mitt snoriga tryne i soffan igen..

Så här kommer den, dagens egobild:

En yrvaken jag, tidigt en försommar dag, i mitt kök..

Kärlek & Ärtor!

Av Jenny-Blue - 9 december 2015 19:46


Usch.. *suck, pust, stön*
Idag har jag legat i soffan och tyckt synd om mig själv..

- Inget roligt att vara sjuk! *snörvel*

Men här kommer i alla fall dagens egobild:

Jag tröstar mig själv, efter att ha varit tvungen att själv fixa mat, en dag som denna..

Kärlek & Ärtor

Av Jenny-Blue - 8 december 2015 13:03


Idag är en sådan dag, då jag egentligen borde ha legat nerbäddad i sängen och kurerat mig själv.. Med andra ord, ingen jättebra dag.. Men här kommer i alla fall dagens egobild:

Jag och doggy hemma i soffan.. *kärlek på hög nivå*

Kärlek & Ärtor..

Av Jenny-Blue - 7 december 2015 16:33


Tanken som nyss slog mig, har säkert slagit fler..?! Men är det inte litet konstigt att vi blir sådär extra mysiga till julen..?! Jag menar, hela året tuffar på, men så kommer december och plötsligt blir behovet av att träffa alla de där människorna som vi inte har träffat på länge, galet stort..?! Och plötsligt är varje helg (och lediga eftermiddagar) .. överbokade av fikaträffar, middagsbjudningar, luciafirande, firmafester, julbasarer, gemensamma julbak, mm..

Jag sitter och reflekterar, i min stilla ensamhet, på Espresso House, Burlöv C..
Runt omkring mig går människor, i olika hastighet, förbi soffan där jag sitter.. och jag minns att jag skrivit om liknande senarie tidigare..?! Jag upplever dock människorna idag, som något mindre stressade..?! Men sen är det ju "bara" den sjunde idag..?! Tror att jag var något närmare julafton förra gången..?!

Nåväl.. För att återgå till tanken som slog mig.. och för att göra någon slags utvärdering av det hela, så har jag kommit fram till att vi borde fira jul oftare helt enkelt.. Dock inte fler gånger under december månad, då det räcker gott och väl med de obligatoriska fyra, som redan finns..*ghaa* Men en uppesittarkväll i januari hade varit kul.. Eller kanske en gemensam kak-bakar-dag i februari, eller mars, hade varit skoj..?!

- Ah, jag driver med er.. Eller gör jag verkligen det..?! *hahaha*

Jag har lovat mig själv att inte stressa i år! Jag vill fortfarande träffa så många som det möjligen går att pressa in i schemat, men jag tänker INTE stressa!! Snart är vi jullediga, eller ja i alla fall jag, i några dagar och då är det bara "hjärta" som står på agendan.. Klockan får INTE vara med och det känns redan som ett fantastisk bra beslut!!

Kärlek & Ärtor

Av Jenny-Blue - 7 december 2015 11:14


Ja vad ska man säga.. Det är måndag..

.. och här kommer dagens egobild:

Jag har rast och sitter utanför jobb och lapar sol..!!

Kärlek & Ärtor!

LITE MER OM MIG...

KALENDER

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16
17
18 19
20
21 22
23
24 25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2015 >>>

   

 

      Privat konto: 

     jenny78blue 

 

    Konst konto:

     jenny78blue_art

 

      MaryKay konto:

     jennyblue_mk

 

 

LETAR DU EFTER NÅGOT SPECIELLT? SÖK HÄR:

SIDOMENYN UPPDATERAD

    16 augusti 2023

 

BLOGGFÄRG UPPDATERAD

    15 augusti 2023 

 

MIN KONST - HEMSIDA

www.jennyblueart.com

 

Följer du länken ovan, hittar du info om bokade utställningar, mig och mina verk, presenttips, mm..     

 

      

     

     

         

            - Välkommen!

 

 

LÄNKAR TILL ANNAT VIKTIGT

     

         

     

        

     

 

     

 

     

 

 

KATEGORiER

BELLA i mitt minne

   7 sep 2005 - 15 jun 2016

PitaPata Dog tickers

ARKiV

   

 

 

 

       

 

 

 

       

 

 

 

      

 

 

 

       

 

 

 

      

 

 

 

       


Skapa flashcards