Alla inlägg den 3 januari 2016

Av Jenny-Blue - 3 januari 2016 19:36


Jag har börjat ta detta ämne på mer och mer allvar.. Och att, i alla fall, en gång om dagen (läs kväll, närmare natt) försöka "landa i mig själv".. Det kan vara allt ifrån den enklaste andningsövning (inte alltid så enkelt dock) till ordentliga försök till meditation.. Eftersom jag bara precis har börjat, så vågar jag påstå att jag är nybörjare av lägsta rang, men mitt intresse växer för varje dag som går och jag läser mer nu än vad jag någonsin har gjort sedan jag gick ut skolan..

För att kunna hitta ett mönster och på så sätt kanske också finna svaren som jag så länge sökt, brukar jag ta en liten stund och reflektera över olika situationer, som eventuellt kommit min väg under dagen.. Det kan vara allt ifrån känslor som jag fått i en vardagssyssla, till upplevelser utifrån en utförd övning..

Hoppas på att jag ska kunna dela med mig lite mer av det goda senare när jag fått lite mer kött på benen, men tills dess får ni hålla er till tåls med det små reflektioner jag har.. *smile*

Kärlek & Ärtor

Av Jenny-Blue - 3 januari 2016 16:48


Nya färger, andra mönster.. En gigantisk rensning av kategorier, för att korta ner den långa listan.. Nya bilder i sidomenyn, uppdatering av presentationen om mig själv och min blogg och lite annat smått och gott..

- Galet egentligen vad mycket tid det kan ta, bara för lite förnyelse..?!

Lite nya tankar om mina inlägg..
- Tänker.. att jag ska försöka hålla mig till ett ämne åt gången, vilket kanske kommer att innebära fler, men kortare inlägg..?! (Allt ännu bara en tanke, så jag har ingen aning om hur det kommer att fungera i praktiken..?!) *smile*

Kärlek & Ärtor!

LITE MER OM MIG...

KALENDER

Ti On To Fr
        1
2
3
4 5 6 7
8
9
10
11 12 13 14 15 16
17
18 19 20 21 22 23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2016 >>>

   

 

      Privat konto: 

     jenny78blue 

 

    Konst konto:

     jenny78blue_art

 

      MaryKay konto:

     jennyblue_mk

 

 

LETAR DU EFTER NÅGOT SPECIELLT? SÖK HÄR:

SIDOMENYN UPPDATERAD

    16 augusti 2023

 

BLOGGFÄRG UPPDATERAD

    15 augusti 2023 

 

MIN KONST - HEMSIDA

www.jennyblueart.com

 

Följer du länken ovan, hittar du info om bokade utställningar, mig och mina verk, presenttips, mm..     

 

      

     

     

         

            - Välkommen!

 

 

LÄNKAR TILL ANNAT VIKTIGT

     

         

     

        

     

 

     

 

     

 

 

KATEGORiER

BELLA i mitt minne

   7 sep 2005 - 15 jun 2016

PitaPata Dog tickers

ARKiV

   

 

 

 

       

 

 

 

       

 

 

 

      

 

 

 

       

 

 

 

      

 

 

 

       


Ovido - Quiz & Flashcards