Alla inlägg den 19 januari 2016

Av Jenny-Blue - 19 januari 2016 19:46


Andra dagen hemma, med sjuka lilla Jasmine, är snart slut och jag får väl säga att läget är ok.. inte för att det är så bra som det kan bli, men det finns hopp om det..

Igår under dagen, trodde jag att vi skulle vara klara, typ idag.. med sjukdomen som håller oss hemma, men nej det går inte.. Feberfri nästan hela dagen, men så framåt kvällen kom den igen..?! Och en natt ifrån underjorden välkomnade den sena timmen vi vaknade imorse.. (Det är i stunder som dessa, som ett gemensamt rum till alla tre barnen är mindre bra, då det tär på precis alla om en av de små är sjuka..) Jasmine fick förvisso så småningom komma in och lägga sig i min säng, men pojkarna stördes ändå i sin sömn..

Tack vare att vi försov oss imorse, fick det bli frukost hemma och även om det egentligen inte borde sägas, (?!) så måste jag ändå medge att det blev en mysig morgon, då vi riktade in oss på att komma till skolan i tid till lektion nummer två.. (I min fantasi tänkte jag, när vi satt i bilen väl på väg till skolan, att livet hade varit ljuvligt om varje morgon kunde starta så här sent.. Men det vet ju alla att det är tekniskt omöjligt inom de ramar vi lever..)

Idag, när jag och Jasmine hade släppt av killarna på skolan, körde vi till affären för att handla det nödvändigaste.. (Det är vid tillfällen som dessa, då det är mindre bra att vara särbo.. saker och ting löser dig inte av sig själv och man måste i egen person ta tag i sånt som måste göras..)

Nåväl.. Jag blir mer och mer varse om hur Jasmine känner i näsan, när hon gråter förtvivlat om att hon har ont, då jag också börjar känna av symtomen. Hoppas dock att det stannar vid lite näsont och inte blir värre än så.. Jag har ett jobb som behöver mig.. och jag behöver mitt jobb, så: "feber, håll dig borta.. tack!"

Även om det är frustrerande att inte kunna vara på jobb, nu på början av terminen när det är så mycket som dras igång.. måste jag ändå medge att det är supermysigt med att ha barnen hemma! (Min vecka med barnen, denna veckan, om någon missat det..?! *smile*) Det märks att de har blivit äldre.. Både i hur det går här hemma, vad de gör och hur de gör det, men även i deras sätt att prata och framför allt i vad de talar om.. Fullständigt älskar deras tankar och funderingar.. och att de faktiskt delar med sig av vad de känner och tycker!
- Vi snackar kvalitetstid, på hög nivå!

Nu är det dock hög tid att de gör sig redo inför natten.. och jag får allt vacker avsluta här och nu, för att göra min plikt som mamma och hjälpa till och om det behövs mana på..

Kärlek & Ärtor!

Ps. Till dig som ännu inte förstått att tiden tillsammans med dina barn är tillfällig.. Passa på att umgås med de små liven medan du kan! Det är så vi knyter banden.. Och eftersom vi bara har våra barn till låns, är bandet inför framtiden viktigare än vad du kanske tror..?! (Om du inte vill bli gammal och ensam det vill säga..?!) Bara en liten parentes.. *smile*


LITE MER OM MIG...

KALENDER

Ti On To Fr
        1
2
3
4 5 6 7
8
9
10
11 12 13 14 15 16
17
18 19 20 21 22 23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2016 >>>

   

 

      Privat konto: 

     jenny78blue 

 

    Konst konto:

     jenny78blue_art

 

      MaryKay konto:

     jennyblue_mk

 

 

LETAR DU EFTER NÅGOT SPECIELLT? SÖK HÄR:

SIDOMENYN UPPDATERAD

    16 augusti 2023

 

BLOGGFÄRG UPPDATERAD

    15 augusti 2023 

 

MIN KONST - HEMSIDA

www.jennyblueart.com

 

Följer du länken ovan, hittar du info om bokade utställningar, mig och mina verk, presenttips, mm..     

 

      

     

     

         

            - Välkommen!

 

 

LÄNKAR TILL ANNAT VIKTIGT

     

         

     

        

     

 

     

 

     

 

 

KATEGORiER

BELLA i mitt minne

   7 sep 2005 - 15 jun 2016

PitaPata Dog tickers

ARKiV

   

 

 

 

       

 

 

 

       

 

 

 

      

 

 

 

       

 

 

 

      

 

 

 

       


Skapa flashcards