Alla inlägg den 9 juni 2016

Av Jenny-Blue - 9 juni 2016 11:01


Jag vet inte varför det triggade igång mig imorse, när jag hörde programledarna förlöjliga tarot och konsten i att spå dess kort..?! Alla har vi ju rätt till att tycka som vi vill..

Förmodar att det är min syn på trångsynta människor, som egentligen triggar mig..?! Men det är mer medlidande än ilska, jag känner, då jag någonstans tycker synd om dessa människor. Blir arg dock, i tanken om varför allt måste vara inom ramen av det som så många kallar "rätt och riktigt".. Jag menar, bara för att man inte tror på något behöver man väl inte dissa de som tror på något annat..?! Eller har jag fel?

-Nej, det har jag naturligtvis inte!

Men.. Som den större människa som jag är, så får jag ha överseende med detta.. också..?! Jag vet att vi alla ligger på olika nivåer i vår medvetenhet och man kan inte begära mer än vad andras förnuft tillåter.

Nu kanske du tolkar mig som "översittare" men det är okej. Jag har överseende med det också.. Jag är säker på min sak. Om du känner att du behöver smutskasta mina övertygelser, ser jag det bara som omognad och rädsla inför det du inte kan förstå.

Sen menar jag inte, att jag inte kan lyssna till din åsikt. (Även om det kanske triggar mig inuti.) För som sagt, jag tror på att vi alla är olika och jag kan respektera dig, trots att du inte tycker som jag.

Kärlek & Ärtor

LITE MER OM MIG...

KALENDER

Ti On To Fr
    1 2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17 18 19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2016 >>>

   

 

      Privat konto: 

     jenny78blue 

 

    Konst konto:

     jenny78blue_art

 

      MaryKay konto:

     jennyblue_mk

 

 

LETAR DU EFTER NÅGOT SPECIELLT? SÖK HÄR:

SIDOMENYN UPPDATERAD

    16 augusti 2023

 

BLOGGFÄRG UPPDATERAD

    15 augusti 2023 

 

MIN KONST - HEMSIDA

www.jennyblueart.com

 

Följer du länken ovan, hittar du info om bokade utställningar, mig och mina verk, presenttips, mm..     

 

      

     

     

         

            - Välkommen!

 

 

LÄNKAR TILL ANNAT VIKTIGT

     

         

     

        

     

 

     

 

     

 

 

KATEGORiER

BELLA i mitt minne

   7 sep 2005 - 15 jun 2016

PitaPata Dog tickers

ARKiV

   

 

 

 

       

 

 

 

       

 

 

 

      

 

 

 

       

 

 

 

      

 

 

 

       


Ovido - Quiz & Flashcards