Alla inlägg den 3 juli 2016

Av Jenny-Blue - 3 juli 2016 22:01


Söndagen håller på att ta slut och vi gör oss klara för ännu en arbetsvecka.. Många har semester, men jag får vänta ett tag till, innan jag får sovmorgon igen..

- Inget mig emot, men jag tycker lite synd om barnen.. Svårt att komma i säng när det är så ljust ute och fantastiskt svårt att komma upp på morgnarna på grund av sena kvällar.. Men, men.. That's life..

Island - Frankrike på tv och jag ska äta glass.. IGEN! *smile*

Ha en skön fortsatt kväll och en fantastisk måndag imorgon.

Kärlek & Ärtor

Av Jenny-Blue - 3 juli 2016 15:31


Har just kommit hem från att ha varit och tittat på ännu ett hus.. Den inplanerade husvisningen var väl som de flesta andra och en återkommande tanke slog mig: "Det är bra med en sk. öppen visning, då man inte behöver förboka sitt besök, men shit vad det förstör det första intrycket av huset..! Det blir sällan rätt, när man måste vänta, för att kunna komma in i hallen, som sen är knöka full av människor som försöker passera.."

Mäklaren, som välkomnade oss strax innanför grinden, fick som vanligt våra kontaktuppgifter, gav oss ett häfte och påpekade att de nuvarande ägarna hade både hund och katt och att hon hoppades att ingen av oss var känsliga mot detta.. Bättre hade varit om hon hade informerat om att ägarna rökt inomhus.. för det var väldigt mycket mer påtagligt än hund och katt, kan jag säga..

Synd.. Det var ett mysigt hus.. Men som sagt mer eller mindre rökskadat.. och trots att vi (forfarande) är rökare båda två, kändes det som om det skulle krävas stora insatser för att få tre våningar fräscha igen..

Nåväl.. Huset bredvid var tydligen också till salu och vi passade på att ta oss en titt.. Här hade mäklaren åkt på semester, så det var ägaren själv som stod för visningen.. Tanken här blev mer: "Oj, förlåt för att vi stör er i maten, men oj vad nice att kunna gå runt, bara vi och faktiskt kunna se huset..

Det andra huset var bra.. Inte helt hundra nere i källaren, med påtaglig fukt i ett av rummen och lite väl lågt i tak.. Men ja, tankarna har fått något att jobba med.. Skulle kunna.. om man hade kunnat göra något åt priset.. kanske..?! Jag vet inte..?! Huset har legat ute till försäljning ovanligt länge, så spekulationerna om varför är många.. Kan ha att göra med fukten i källaren..?! Kan också ha att göra med att ägaren vägrar att gå ner i pris..?! Fördomsfullt skulle det kunna ha att göra med att det är danskar som bor där just nu och att de har fixat elen själva..?! *smile* (En fördom utifrån egen erfarenhet och inget illa menat..)

Nåväl..
Vi får väl se.. Barnens entusiasm inför husvisningar är mer eller mindre död.. Det är bara Jasmine som fortfarande tycker att det är spännande.. Charlie tycker att det är "skittråkigt" som han själv uttrycker sig och Jonathan har bara varit med på ett fåtal visningar under de sista åren.. Och jag förstår dem. Jag tycker i ärlighetens namn inte heller att det är speciellt kul längre, då jag redan från början är inställd på att det ändå inte kommer att bli något av det.. Men så har inte den inspirerande "wow-känslan" inträffat på väldigt länge heller.. Och den är ju nästan ett måste, för att det ska vara givande..?! (Mindre öppna visningar, fler bokade möten?) Samtidigt är jag fullt medveten om att jag måste ut och leta för att kunna hitta..

Kärlek & Ärtor

LITE MER OM MIG...

KALENDER

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2016 >>>

   

 

      Privat konto: 

     jenny78blue 

 

    Konst konto:

     jenny78blue_art

 

      MaryKay konto:

     jennyblue_mk

 

 

LETAR DU EFTER NÅGOT SPECIELLT? SÖK HÄR:

SIDOMENYN UPPDATERAD

    16 augusti 2023

 

BLOGGFÄRG UPPDATERAD

    15 augusti 2023 

 

MIN KONST - HEMSIDA

www.jennyblueart.com

 

Följer du länken ovan, hittar du info om bokade utställningar, mig och mina verk, presenttips, mm..     

 

      

     

     

         

            - Välkommen!

 

 

LÄNKAR TILL ANNAT VIKTIGT

     

         

     

        

     

 

     

 

     

 

 

KATEGORiER

BELLA i mitt minne

   7 sep 2005 - 15 jun 2016

PitaPata Dog tickers

ARKiV

   

 

 

 

       

 

 

 

       

 

 

 

      

 

 

 

       

 

 

 

      

 

 

 

       


Ovido - Quiz & Flashcards