Alla inlägg den 12 augusti 2016

Av Jenny-Blue - 12 augusti 2016 10:24


Det går inte att beskriva, för den oförstående, hur mycket jag njuter av att, som nu, sitta på en trätrappa i solen i bara nattapinka.. Att gå från sängen, ut genom en dörr och komma direkt ut till sol och fågelkvitter.. Att känna den friska luften och höra bruset i träden..
- Ja, det är så obeskrivligt avkopplande!


En kopp kaffe på detta hade varit pricken över i:et.. men samtidigt har jag inte riktigt lust att resa på mig och gå in, så det får faktiskt vänta..

Det har varit ett par trevliga och sköna dagar, tillsammans med familjen, hemma hos min härliga morbror och hans underbara fru.. Med rundvandring i huvudstaden, besök på museum, upplevelse i glashytta, mysiga fikaställen, god mat, sena kvällar och underbar natur..

(Som sänt från ovan, kom just min morbrors fru, tillsammans med katten, med en kopp kaffe till mig.. *kärlek* Ja, sa ju att hon var underbar!! *smile*)

Barnen har fått röra sig fritt på gården och jag måste säga att det är skönt när de inte ses som ett störmoment, trots att det kan gå rätt vilt till mellan de tre emellanåt.. De har varit med och matat hästarna, varje dag som vi varit här och idag tror jag visst att Jonathan sa att han skulle få lov att rida på en av dem.. Jag älskar mina barns självsäkerhet som låter de göra det de gillar, utifrån sig själva och att de inte känner sig hindrade av vad kanske andra tycker.. Inte helt vanligt att killar erkänner sitt gillande för hästar i hans ålder..?! Eller ja, det kanske bara är oldschool som sitter i sedan jag själv var yngre..?! Hur som helst är det roligt i alla fall!!


Jag har sölat lite på kanten, men wow vilken god kopp kaffe!!
Känner mig verkligen bortskämd!

Dagarna går fort och snart är det dags för vardag igen..
Ska jobba på måndag, men har sedan resten av veckan ledig.. Dock börjar barnen skolan igen på onsdag, men det känns inte så galet längre, som det gjorde precis i början, när jag kom på min felkalkylering gällande min semester.. Det blir nog bara bra, att komma upp lite tidigare på morgnarna..?! Och så får barnen, i alla fall Charlie en mjukstart utan behov av fritids på eftermiddagarna.. Jasmine dock, börjar inte allvaret förrän vecka 34, då allt är tillbaka till det "normala" igen..

Nu ska jag faktiskt slita mig från denna underbara plats och stund..
Jag hör att barnen har vaknat och det är dags att dra sig mot köket för att äta frukost..





Kärlek & Ärtor!!

LITE MER OM MIG...

KALENDER

Ti On To Fr
1 2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2016 >>>

   

 

      Privat konto: 

     jenny78blue 

 

    Konst konto:

     jenny78blue_art

 

      MaryKay konto:

     jennyblue_mk

 

 

LETAR DU EFTER NÅGOT SPECIELLT? SÖK HÄR:

SIDOMENYN UPPDATERAD

    16 augusti 2023

 

BLOGGFÄRG UPPDATERAD

    15 augusti 2023 

 

MIN KONST - HEMSIDA

www.jennyblueart.com

 

Följer du länken ovan, hittar du info om bokade utställningar, mig och mina verk, presenttips, mm..     

 

      

     

     

         

            - Välkommen!

 

 

LÄNKAR TILL ANNAT VIKTIGT

     

         

     

        

     

 

     

 

     

 

 

KATEGORiER

BELLA i mitt minne

   7 sep 2005 - 15 jun 2016

PitaPata Dog tickers

ARKiV

   

 

 

 

       

 

 

 

       

 

 

 

      

 

 

 

       

 

 

 

      

 

 

 

       


Ovido - Quiz & Flashcards