Alla inlägg den 3 september 2016

Av Jenny-Blue - 3 september 2016 16:30


Enligt mina planer för dagen, som jag skrev i tidigare inlägg imorse.. har vi nu kommit lite mer än halvvägs ungefär..

Tomas och Jonathan kom hem till oss andra och vi åt frukost tillsammans.. Sen var vi och träffade barnens farfar och fick en hel dröse päron med oss hem.. Huset vi var och tittade på efteråt, var galet underbart, men tyvärr lika galet mycket i renoveringsbehov. Vår oplanerade aktivitet gick till att åka till svågertorp för att köpa skruv, mm som Tomas var i behov av.. (Själv hittade jag målardukar och svart färg, som jag inte kunde låta bli att köpa.. inte helt otippat kanske?! *smile*)

Kvar på planeringen återstår nu "bara" middagen med kusinen och hans familj.. vilket det är alldeles strax dags för att göra sig iordning till..

Ja.. Lite kaffe på det och sen var saken biff..
Ha det gott, vi ses!

Kärlek & Ärtor

Av Jenny-Blue - 3 september 2016 09:27


Septemberkylan påminner om att hösten är på ingång..
Dessa vackra dagar.. med regn och sol varvat med vind.. får längtan efter tjocketröja, värmeljus och mys i soffan att växa sig större.. Höstens alla färger är inte långt bort nu!

Det har varit en händelserik sommar 2016.. som började med att vår älskade hund gick bort.. Sorgen och saknaden har satt sina spår, men vi har försökt att njuta ändå.. Midsommar i Värmland.. Äventyr på Skånes djurpark.. En resa till Stockholm, med utflykter till glashytta, akvariemuseet, gamal stan, och Gnesta city bland annat.. Sena kvällar, husvisningar, bröllop, grillade måltider, kalas, bingo och allt med en fantastisk gemenskap i grunden.. Barnen har sålt leksaker på loppis, ridit, lekt med kompisar, silat stenar, sovit länge och vuxit..

Med hösten börjar nya utmaningar.. Nya projekt och visioner på jobb.. Nya planer inför framtiden.. Lite som en nystart, på fortsättningen..?! Kärleken finns och hoppet är stort.. (Tro det eller ej *smile*)

Min medvetenhet om att mörkret är på väg och hur mina inre demoner brukar reagerar såhär års, får jag att ana oro inom mig.. men jag väljer att inte mata känslan.. Accepterar att den finns där, men ignorerar den för att den inte ska kunna ta fäste och växa sig större.. Och även här finns det hopp om att allting ska bli bra.. Att allting kommer att bli ännu lite bättre än tidigare.. Jag är ett år äldre, ett år klokare och har i år ett ess gömt i rockärmen.. *smile* (Mer om det i ett senare inlägg..)

Nåväl..
Det är den tredje september.. Det är lördag och utsikterna inför dagen ser lovande ut..
Jag, Charlie och Jasmine har redan hunnit måla lite.. (Jasmine skapar fortfarande) Snart blir det frukost och vi hoppas att Tomas och Jonathan kommer och gör oss sällskap.. Sen ska vi träffa barnens farfar och plocka päron.. Åka och titta på ännu ett hus.. Göra något oplanerat.. Och senare ikväll ska vi hem till en av mina kusiner och äta middag tillsammans med hans familj..

Ha en underbar dag!

Kärlek & Ärtor!

LITE MER OM MIG...

KALENDER

Ti On To Fr
      1
2
3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2016 >>>

   

 

      Privat konto: 

     jenny78blue 

 

    Konst konto:

     jenny78blue_art

 

      MaryKay konto:

     jennyblue_mk

 

 

LETAR DU EFTER NÅGOT SPECIELLT? SÖK HÄR:

SIDOMENYN UPPDATERAD

    16 augusti 2023

 

BLOGGFÄRG UPPDATERAD

    15 augusti 2023 

 

MIN KONST - HEMSIDA

www.jennyblueart.com

 

Följer du länken ovan, hittar du info om bokade utställningar, mig och mina verk, presenttips, mm..     

 

      

     

     

         

            - Välkommen!

 

 

LÄNKAR TILL ANNAT VIKTIGT

     

         

     

        

     

 

     

 

     

 

 

KATEGORiER

BELLA i mitt minne

   7 sep 2005 - 15 jun 2016

PitaPata Dog tickers

ARKiV

   

 

 

 

       

 

 

 

       

 

 

 

      

 

 

 

       

 

 

 

      

 

 

 

       


Ovido - Quiz & Flashcards