Alla inlägg den 4 september 2016

Av Jenny-Blue - 4 september 2016 20:30


Eftersom det finns så mycket nya tekniska "roligheter", som appar av alla konstens olika slag.. Och eftersom ingen av dessa fanns när jag var i så kallad "ämnad ålder".. rockar jag loss med dessa nu istället..

Man är inte äldre än vad man känner sig..?! *smile*

- Varsågoda..

- Oh dear!

- Haj po daj!

- Äntligen, kan jag göra ett så kallat "duck face".. (som var poppis för evigheter sedan redan..?!)

- Mitt egentliga (sanna) jag..

- Sådana här glasögon hade jag irl* på nittiotalet.. fast då var de vita.

För den som kanske har missat vad irl står för, (tänker lite på min söta mamma faktiskt..) kan jag berätta att det är en förkortning på In Real Life.. alltså *i verkligheten..

- Ah men.. Är jag inte bedårande..?! *hahahaha

Klart och tydligt.. Jag ÄR mamma till alla mina trollungar!!

Och med detta tackar jag för ännu en helg.. Imorgon är det måndag igen och jag ser såååå fram emot att få åka till jobb och start en ny vecka tillsammans med mina underbara kollegier och ungar!

Fortsatt trevlig kväll!!
Kärlek & Ärtor!

Av Jenny-Blue - 4 september 2016 13:57


Wow vilken inspirerande förmiddag.. Har nästan precis kommit hem, efter att ha varit på husvisning.. Eller ja, två stycken faktiskt..!

Det första huset vi var och tittade på var lite av en otippad chansning.. Medvetna redan innan vi kom dit, om att renoveringsbehovet var stort, blev det ändå en upprymmande upplevelse.. Det var ett litet hus, med förvånansvärt stora rum, fördelat på två våningar.. Planlösningen var jättebra och i priset fanns det gott om utrymme för kommande kostnad för renovering som skulle sätta vår prägel på huset. Bonus var den stora trädgården, med stora möjligheter för att kunna skapa en harmonisk miljö, utan att först behöva riva bort en massa..
- Ja det kändes riktigt bra! Helt klart av intresse..

Andra huset, skulle man kunna säga vara nästan det motsatta.. bortsett från att vi faktiskt gillade det också..
Bra planlösning, men med lite mindre rum.. Allt fördelat på ett plan, men näst intill helt utan renoveringsbehov. Klappat och klar för att flytta in och börja leva direkt.. Trädgården var betydligt mycket mindre och galet belamrad av växter, men eftersom allting var så nice inne i huset, kändes det ändå befogat på något vis..

Så ja.. Två helt olika typer av hus.. Båda av intresse..
- Det blir till att diskutera, sen när fotbollsmatchen är slut och Tomas och Jonathan kommer hem igen..

Fortsatt trevlig söndag!
Kärlek & Ärtor!

LITE MER OM MIG...

KALENDER

Ti On To Fr
      1
2
3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2016 >>>

   

 

      Privat konto: 

     jenny78blue 

 

    Konst konto:

     jenny78blue_art

 

      MaryKay konto:

     jennyblue_mk

 

 

LETAR DU EFTER NÅGOT SPECIELLT? SÖK HÄR:

SIDOMENYN UPPDATERAD

    16 augusti 2023

 

BLOGGFÄRG UPPDATERAD

    15 augusti 2023 

 

MIN KONST - HEMSIDA

www.jennyblueart.com

 

Följer du länken ovan, hittar du info om bokade utställningar, mig och mina verk, presenttips, mm..     

 

      

     

     

         

            - Välkommen!

 

 

LÄNKAR TILL ANNAT VIKTIGT

     

         

     

        

     

 

     

 

     

 

 

KATEGORiER

BELLA i mitt minne

   7 sep 2005 - 15 jun 2016

PitaPata Dog tickers

ARKiV

   

 

 

 

       

 

 

 

       

 

 

 

      

 

 

 

       

 

 

 

      

 

 

 

       


Ovido - Quiz & Flashcards