Alla inlägg den 12 september 2016

Av Jenny-Blue - 12 september 2016 22:37


Började förvisso dagen med att gråta en skvätt i bilen på väg till jobb..

Satt i tankar om hur man skulle kunna beskriva det "jobbiga inuti".. och kom åter igen (?!) fram till att jag är fruktansvärt arg på insidan. Frustrationen över att inse fakta, fick tårarna och rinna över, men jag återhämtade mig snabbt.. och sen var dagen igång!

Är lyckligt lottad över att ha världens bästa jobb!

Gällande en beskrivning av mitt inre kunde jag inte sluta tänka på det som sagts i jämförelse med "vattenglaset". Du har kanske redan sett eller hört det..?! Själv snubblade jag över beskrivningen via facebook.

"Tänk dig att du håller ett glas och att du fyller det med vatten. Det väger inte speciellt mycket och det går per automatik att hålla det upplyft en liten stund. Du skulle till och med kunna hålla det uppe i några minuter innan det började bli jobbigt. Tänk dig nu att du skulle hålla samma glas i en timme.. en dag, en månad, ett år.. utan att spilla ut något vatten..
- Inte lika självklart enkelt längre.."

(Jag har tolkat fritt och kortat ner historien en aning, men kontentan är den samma..)

Jag vill tro, utan att överdriva nu.. Att jag har gått och burit på detta jä*la vattenglas.. i sexton år..?!

- Kanske inte så konstigt att man är "lite" påverkad, vill jag tänka..?!

Nåväl.. #aldrig_ensam.. som det heter..

Och jag är alldeles för jä*la envis för att ge upp.. (Ursäkta min franska, som förekommer lite här och där.)

- Imorgon är en ny dag.. och jag, med den, börjar om igen..

Kärlek & Ärtor - alla vackra människor som finns där ute! Tack för att ni finns och för att ni hjälper mig med mitt vattenglas!





LITE MER OM MIG...

KALENDER

Ti On To Fr
      1
2
3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2016 >>>

   

 

      Privat konto: 

     jenny78blue 

 

    Konst konto:

     jenny78blue_art

 

      MaryKay konto:

     jennyblue_mk

 

 

LETAR DU EFTER NÅGOT SPECIELLT? SÖK HÄR:

SIDOMENYN UPPDATERAD

    16 augusti 2023

 

BLOGGFÄRG UPPDATERAD

    15 augusti 2023 

 

MIN KONST - HEMSIDA

www.jennyblueart.com

 

Följer du länken ovan, hittar du info om bokade utställningar, mig och mina verk, presenttips, mm..     

 

      

     

     

         

            - Välkommen!

 

 

LÄNKAR TILL ANNAT VIKTIGT

     

         

     

        

     

 

     

 

     

 

 

KATEGORiER

BELLA i mitt minne

   7 sep 2005 - 15 jun 2016

PitaPata Dog tickers

ARKiV

   

 

 

 

       

 

 

 

       

 

 

 

      

 

 

 

       

 

 

 

      

 

 

 

       


Ovido - Quiz & Flashcards