Alla inlägg den 18 september 2016

Av Jenny-Blue - 18 september 2016 16:36


Det får mig att undrar om det är jag som är nonchalant och ointresserad, eller om det är människorna i fråga, som inte är intressanta nog att ge mig det intryck jag anser vara värt att minnas..?! (Tyvärr känns inget av alternativen direkt önskvärda..) Kanske är det så att jag bara flyter med.. och helt enkelt inte lägger dessa första möten på minnet..?! Eller så är det bara så att jag inte minns, då jag är allmänt tankspridd och ofokuserad.. och att det helt enkelt inte fastnar..?!

Det slog mig, när jag satt och pratade med några av föräldrarna, under tiden som Jasmine och hennes kompisar var på kalas, tidigare idag.. när en av mammorna berättade om sitt första minne av mig..

Det händer relativt ofta, att olika personer jag möter, delar med sig av sina första intryck av mig.. vilket oftast sker när det har gått en tid.. Vilket får mig att inse att jag förmodligen är en sådan person som gör stort intryck på människor i min omgivning..?!

Nu när jag tänker efter så finns det en röd tråd i alla dessa berättade minnen..?! Kanske inte det jag är mest stolt över, men jag vill tro, att det är kontrasten från deras första intryck av mig, jämförelsevis med den jag visar mig vara, när de lär känna mig lite bättre, som gör att dessa personer känner behov av att dela med sig..?!

Tråden är att jag går från att vara en person med humör och attityd, en "tuffing", eller "bitch" om du så vill, till att visa mig vara en omtänksam och faktiskt snäll person.. Vill tro att jag överraskar med min livserfarenhet och mitt sunda förnuft..?! Att jag växer i personernas ögon och att det blir en positiv grej av alltihop..?! (Observera nu, att detta är spekulationer, från min sida..! Alltså ingenting som jag vet säkert, då jag faktiskt aldrig frågat varför..?! Vilket jag också kan bli lite fundersam över..?!)

Nåväl.. Hur som helst så är det lite roligt.. Underlig, men roligt..!

- Nog reflekterat för idag.. Dags att tänka middag..

Sköt om er. Ta hand om varandra..
Kärlek & Ärtor

LITE MER OM MIG...

KALENDER

Ti On To Fr
      1
2
3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2016 >>>

   

 

      Privat konto: 

     jenny78blue 

 

    Konst konto:

     jenny78blue_art

 

      MaryKay konto:

     jennyblue_mk

 

 

LETAR DU EFTER NÅGOT SPECIELLT? SÖK HÄR:

SIDOMENYN UPPDATERAD

    16 augusti 2023

 

BLOGGFÄRG UPPDATERAD

    15 augusti 2023 

 

MIN KONST - HEMSIDA

www.jennyblueart.com

 

Följer du länken ovan, hittar du info om bokade utställningar, mig och mina verk, presenttips, mm..     

 

      

     

     

         

            - Välkommen!

 

 

LÄNKAR TILL ANNAT VIKTIGT

     

         

     

        

     

 

     

 

     

 

 

KATEGORiER

BELLA i mitt minne

   7 sep 2005 - 15 jun 2016

PitaPata Dog tickers

ARKiV

   

 

 

 

       

 

 

 

       

 

 

 

      

 

 

 

       

 

 

 

      

 

 

 

       


Ovido - Quiz & Flashcards