Alla inlägg den 24 september 2016

Av Jenny-Blue - 24 september 2016 17:06


Jag vet så klart vad jag har gjort, men jag fattar ta mig tusan, inte att det verkligen har hänt..?!!
Det var strax efter klockan 17, i torsdags (22/9) som det hände.. Det som jag har längtat efter att få göra.. i sexton år..?!

Jag har skrivit i gåtor.. Om pusselbitar som håller på att falla på plats, om inre harmoni, osv.. Och somliga har säkert redan listat ut vad som kanske har gått att läsa mellan raderna? Men för dig som inte vet kommer jag nu att skriva i klartext..

- I torsdags eftermiddag, skrev jag och Tomas på ett kontrakt, till det som ska bli vårt hus!
Jag och Tomas flyttar ihop igen och vi gör det i ett HUS!!
- ÄNTLIGEN!!

Resan har varit lång.. och jag vet att de kommande månaderna kommer att bli krävande.. Men va' fasiken?!
- Än så länge har vi överlevt allt som har ansetts vara "pain in di ars".. som har kommit vår väg genom åren.. Vi är ett sjutusan till team, Tomas och jag.. och det finns ingen annan som gör "oss" så bra som vi! *smile*

För dig som inte vet, tog det oss fem år, innan vi blev tillsammans.. Trots att det var kärlek redan vid första ögonkastet..?!

Vi har flyttat ihop.. flyttat tillsammans.. och flyttat isär.. Vi har bott själv, bott sambos, separerat, återförenats.. bott särbos..
.. och nu.. *hahaha* ska vi flytta in i vårt första hus tillsammans..!!

Enligt mig då, borde vi ha gjort detta för länge sedan.. Men nu, med alla erfarenheter snart i flyttlådorna, finns det inget som känns mer rätt än att vi gör det först nu..!

För finns det någon som verkligen har satt sin kärlek på prov, så är det jag och Tomas.. Om och om och om igen..?! Men varje gång.. Efter varje storm.. Hur brutal den än har varit.. Har solen alltid kommit fram igen.. Och varje gång har himlen känts lite klarare..

Någonstans vill jag se detta som "vårt mål", som jag så länge har strävat efter.. Men jag vet att detta, bara precis är början.. på fortsättningen, på vårt gemensamma liv..

Jag är något speedad och upprymd, naturligtvis.. Med tanke på att min otroliga längtan och inre skavande drivkraft, som har plågat mig i nästan sjutton år, äntligen verkar vara över.. (Vilket ni borde förstå själva, utan mina lama försök till att försöka förklara, hur fantastiskt skönt det ska bli..) Och det låter kanske dumt, men jag känner mig redan lugnare i själen..
---

Det kommer att bli en kämpig tid framöver.. De närmast kommande månaderna kommer att kantas av kartonger och sortering, diskussioner om inredning, adressändring, flyttstädning, uppsägningar av hyreskontrakt och tv-abonnemang, telefonsamtal till elbolag, försäkringsbolag och bokförlag. Skolor ska informeras, vänner och bekanta ska informeras, familjen ska involveras.. Flytthjälp ska bokas, tippen ska besökas, mm, mm, mm..

-Ja, alla älska flyttkaos..?! Eller vad är det man säger..?!
Men hur som helst.. Jag är där nu..
Jag har haft perioder av att inte känna mig redo, inre panik, separationsångest av min lägenhet till fasa inför att bli sambo igen.. Men jag är där nu..!!

Jag vet att det kommer att bli tufft ett tag, men jag är redo! Jag ska bli husägare och sambo.. Det bästa av allt är att jag kommer att få hela min galna, men underbara familj under samma tak igen.. Det näst bästa är att jag äntligen kommer att finna ro i själen, då jag äntligen ska få komma till min rätta plats att vara på!

Kärlek & Ärtor!!
-Med dränering och nytt tak..

Av Jenny-Blue - 24 september 2016 16:06


Jag blir varm i hela kroppen när jag tänker på det! Alla dessa fantastiska människor, som finns i vår närhet.. Och alla kära återseenden som blev, mellan personer som inte har träffats på flera år, fick mig att må så underbart bra.. trots att det inte var mig de kommit för att fira.. Bäst av allt var att Tomas var så glad. Det lyste i ögonen på honom, hela kvällen och det var riktigt skönt att få se honom må så bra!

Till en början handlade upplägget med att ha festen på en resturang, om att göra det så smidigt som möjligt.. Att inte själv behöva stå för en massa inköp, att slippa leta lokal för att få plats.. Att inte behöva tänka på maten som skulle lagas, alternativ serveras med catering.. Och att slippa allting efteråt, så som disk och städning.. Att spara tid helt enkelt, men även att hålla kostnaderna inom budgeten.

Och ja, visst var det smidigt. Men i slutänden var det ändå resultatet som räknades.. Och resultatet blev ju helt fantastiskt!
Varm mat som serverades till 65 personer, så gott som allt samtidigt.. Tallrikar som plockades undan, allt efterhand som gästerna ätit färdigt. Jag är imponerad över att efterrätten serverades så bra, trots att folket hade börjat röra på sig.. 65 personer är ändå många att hålla koll på, tänker jag.. Och så hade vi det här med baren.. öppen för de som önskade sig mer än det som ingick till maten, med ett garanterat större utbud än vad som hade varit möjligt att köpa in till en fest hemma..

- Det blev en kväll att minnas, med andra ord! Med god mat, bra service och ett fantastiskt sällskap!


Presenterna som Tomas fick var en skön bekräftelse, på hur bra människorna i hans närhet känner honom.. och jag vet att han blev innerligt glad för varenda en! *smile*

Blommorna (som på bilden ovan) fyller hans lägenhet med en ljuv doft, vilket vi båda har kommenterat mer än en gång.. båda helt överens om att de även är fantastiskt vackra att titta på..

Nåväl.. Presenter och blommor i all ära..
Ett stort TACK till alla er som var med och förgyllde Tomas dag/kväll igår..!!
Ni fick honom att känna sig precis så speciell som han faktiskt är och för det vill jag tacka er!

Kärlek & Ärtor!

LITE MER OM MIG...

KALENDER

Ti On To Fr
      1
2
3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2016 >>>

   

 

      Privat konto: 

     jenny78blue 

 

    Konst konto:

     jenny78blue_art

 

      MaryKay konto:

     jennyblue_mk

 

 

LETAR DU EFTER NÅGOT SPECIELLT? SÖK HÄR:

SIDOMENYN UPPDATERAD

    16 augusti 2023

 

BLOGGFÄRG UPPDATERAD

    15 augusti 2023 

 

MIN KONST - HEMSIDA

www.jennyblueart.com

 

Följer du länken ovan, hittar du info om bokade utställningar, mig och mina verk, presenttips, mm..     

 

      

     

     

         

            - Välkommen!

 

 

LÄNKAR TILL ANNAT VIKTIGT

     

         

     

        

     

 

     

 

     

 

 

KATEGORiER

BELLA i mitt minne

   7 sep 2005 - 15 jun 2016

PitaPata Dog tickers

ARKiV

   

 

 

 

       

 

 

 

       

 

 

 

      

 

 

 

       

 

 

 

      

 

 

 

       


Skapa flashcards