Alla inlägg den 28 september 2016

Av Jenny-Blue - 28 september 2016 11:12


Jaha.. Då sitter jag här och reflekterar över dagens redan många intryck..

Sitter överraskande (?!) nog på Espresso House och njuter av en klassisk frukost.. värmd scones, juice och go'-kaffe.. samtidigt som tankarna snurrar, gällande besiktningen av huset tidigare imorse.

Tänker inte gå in på några detaljer, men jo.. visst fanns det en del punkter som är värda att tänka över.. Och tyvärr (får jag nog erkänna) känns en av dessa punkterna liiiite mer krävande än vad vi kanske hade förväntat oss.. för att inte tala om kostnaden som kan bli..?!
Hur son helst så blir det till att kolla upp, då varken jag eller Tomas har en susning om vad "punkten" kan innebära i kostnader..

Annars, gällande besiktningen, förutom det ovannämnda, så kändes det bra.. Det blir mycket information på en och samma gång och kan kännas överväldigande, men mycket av det (som måste noteras) är egentligen bara bagateller..

Går vi in på den egna känslan, min känsla av och i huset (utan att tänka på allt det där fackmannamässiga) så kändes det riktigt nice att sitta och dricka sitt morgonkaffe vid köksbordet, samtidigt som dagen sakta ljusnade utanför..
- Lite grann som att redan vara hemma på något vis..?! *smile* Väldigt avslappnat och odramatiskt, trots den kommande insikten av verkligheten i, mellan, under och över väggarna..

Klockan är 11:00, i skrivande stund och det är faktiskt dags för mig att börja tänka jobb..
- Jäkla lyxlir, tänker du..?! Men eftersom jag ska stänga idag, blev det så här.. Vilket passade utomordentligt bra idag faktiskt, med tanke på morgonens bokade bravader.

- Men jo, jag har det bra! *smile*

Nåväl.. Frukosten slut!
Reflektionerna får vänta, för nu drar det mot jobb!

Kärlek & Ärtor!!


Ps.. Hur många selfies kan en latte ta egentligen..?! *smile*

LITE MER OM MIG...

KALENDER

Ti On To Fr
      1
2
3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2016 >>>

   

 

      Privat konto: 

     jenny78blue 

 

    Konst konto:

     jenny78blue_art

 

      MaryKay konto:

     jennyblue_mk

 

 

LETAR DU EFTER NÅGOT SPECIELLT? SÖK HÄR:

SIDOMENYN UPPDATERAD

    16 augusti 2023

 

BLOGGFÄRG UPPDATERAD

    15 augusti 2023 

 

MIN KONST - HEMSIDA

www.jennyblueart.com

 

Följer du länken ovan, hittar du info om bokade utställningar, mig och mina verk, presenttips, mm..     

 

      

     

     

         

            - Välkommen!

 

 

LÄNKAR TILL ANNAT VIKTIGT

     

         

     

        

     

 

     

 

     

 

 

KATEGORiER

BELLA i mitt minne

   7 sep 2005 - 15 jun 2016

PitaPata Dog tickers

ARKiV

   

 

 

 

       

 

 

 

       

 

 

 

      

 

 

 

       

 

 

 

      

 

 

 

       


Ovido - Quiz & Flashcards