Alla inlägg den 12 februari 2017

Av Jenny-Blue - 12 februari 2017 21:49


När hela familjen är samlad under samma tak.. *Kärlek*


Sängen, som senare ska flytta ner till ett färdigt sovrum i källaren, är än då länge den bästa platsen för hunden att ligga i under tiden som vi andra sitter och äter..

- Min älskade hund!


Fräscha blommor på bordet är ett måste..?! *smile* Just nu står där dock en bukett rosor, som jag fick av sambon för några dagar sedan..


En del av min trädgård.. Något av det första jag tog tag i efter vi flyttat in.. Nu är det bara snö, så trädgårdsbestyren får ligga på vänt ett tag till..


Vårt garage.. INNAN min lägenhet tömdes helt..?!! (Inget av värde, om det är någon som undrar..)


Och här är vårt uterum..?!! Inte lika mycket att sortera här..?! *hahaha*

Fortsättning följer..
- Kärlek & Ärtor!

Av Jenny-Blue - 12 februari 2017 17:36


Tro det eller ej.. men nu sitter jag här i min trädgård, rakt under solen.. och njuter av lugnet som för tillfället råder omkring mig.

Känner en uns av bitterhet, att det behövde gå så många år.. förlorade i saknadens tecken, men vet med mig själv att bitterhet är förödande för själen och väljer därför att njuta av att jag faktiskt är här nu, som jag så länge velat vara.

Flytten hit var den värsta flytt jag varit med om.. (slår separations-flytten med hästlängder, vilket säger en hel del..?!)

Med en sen start pga knasig planering, följd av maginfluensa som däckade hela familjen och sedan en hiss som vägrade att samarbeta, har jag kämpat mot alla odds sedan den 2/1-17.. Den 27/1 släppte vi taget om Tomas lägenhet, vilket var skönt, men med mina sju våningar utan hiss har jag fått kämpa fram tills den 8/2, då jag ÄNTLIGEN kunde lämna ifrån mig nycklarna till min äntligen tömda lägenhet..

Nu lever vi "bara" i flyttkaos. Med lådor och möbler, från två hushåll, proppat precis överallt.. Men det stör mig inte. Att äntligen ha allting under ett och samma tak är en fröjd om man jämför med tiden då det rörde sig om att ha koll på tre ställen, vilket vi hade fr.om den 2/1 tom 27/1, då det blev två, för att sedan den 8/2 bara bli ett..*smile*

- Underbart!

Nåväl! En låda om dagen, håller ännu och jag ser, för första gången på länge, ljust på framtiden.

Bilden är från en disig dag, när solen ännu inte orkat sig fram.. (alltså inte tagen i anslutning till dagens inlägg.)

LITE MER OM MIG...

KALENDER

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2017 >>>

   

 

      Privat konto: 

     jenny78blue 

 

    Konst konto:

     jenny78blue_art

 

      MaryKay konto:

     jennyblue_mk

 

 

LETAR DU EFTER NÅGOT SPECIELLT? SÖK HÄR:

SIDOMENYN UPPDATERAD

    16 augusti 2023

 

BLOGGFÄRG UPPDATERAD

    15 augusti 2023 

 

MIN KONST - HEMSIDA

www.jennyblueart.com

 

Följer du länken ovan, hittar du info om bokade utställningar, mig och mina verk, presenttips, mm..     

 

      

     

     

         

            - Välkommen!

 

 

LÄNKAR TILL ANNAT VIKTIGT

     

         

     

        

     

 

     

 

     

 

 

KATEGORiER

BELLA i mitt minne

   7 sep 2005 - 15 jun 2016

PitaPata Dog tickers

ARKiV

   

 

 

 

       

 

 

 

       

 

 

 

      

 

 

 

       

 

 

 

      

 

 

 

       


Skapa flashcards