Alla inlägg den 15 mars 2017

Av Jenny-Blue - 15 mars 2017 20:26


Det har varit en aningen rörig dag, med många bollar i luften.. men jag vill ändå påstå att den har varit riktigt bra!

Tänkte inte skriva så mycket, utan istället ge er några bilder från det som har varit.. och vi börjar med dagens bild som jag inte kunde motstå att ta när jag var ute och gick under lunchen..

Krokus.. dessa fantastiska små blommor.. som med sina underbara färger sträcker sig mot solen lite varstans man ser, nu såhär i vårtider.. *lycka*

Motsatsen till vårkänslor.. snö.
Här en enkel, något grynig bild, tagen i trädgården en kväll när jag kom hem sent från möte på jobb.. Det var alldeles vindstilla och sådär dämpat tyst som det blir i ett snötäckt landskap.. och även om jag inte är speciellt glad i själva årstiden njuter jag av dessa vackra stunder som faktiskt händer ibland.. *smile*

Här är en bild på min vackra hund.. tagen förra helgen, när vi var på kurs.. *kärlek*

Jag fyllde år för ett tag sedan och blev firad med denna bild.. En av mina söta arbetskamrater hade "klippt och klistrat" och resultatet blev sann glädje.. Tack än en gång till min fina vän!

Är det en staty..?! Ja, kvinnan till höger.. Men hunden är livs levande och tror sig bestämt vara en katt..?! *smile*

Ännu en hundbild, men ni måste förstå att jag är kär..!! Och håll med om att bilden är rolig..
- Spira med tungan rätt i mun..?! (Hon firar sin ett-årsdag med ett märgben ute i trädgården under solens värmande strålar..)

Jag vet inte vad du gör på ditt jobb, men jag gör bland annat sånt här.. (Sätter dekorplast på pallar..) Detta är en av fyra pallar.. än så länge.. *smile*

En liten före- och efter bild på den lilla gången bakom vårt garage och förråd..
- Gissa om jag njuter av att ha trädgård..?!

Sist men inte minst, avslutar jag dessa lilla foto-inlägg med en söndagsbild på mig och Spira, liggandes tillsammans i sängen.. Med håret på alla håll och kanter njuter jag av min hunds sällskap (som är något störd av mitt fotograferande) och bjuder på detta helt och hållet bara för att jag kan..

Och med det sagt (och visat) säger jag "god kväll" och
- Kärlek & Ärtor!!

LITE MER OM MIG...

KALENDER

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2017 >>>

   

 

      Privat konto: 

     jenny78blue 

 

    Konst konto:

     jenny78blue_art

 

      MaryKay konto:

     jennyblue_mk

 

 

LETAR DU EFTER NÅGOT SPECIELLT? SÖK HÄR:

SIDOMENYN UPPDATERAD

    16 augusti 2023

 

BLOGGFÄRG UPPDATERAD

    15 augusti 2023 

 

MIN KONST - HEMSIDA

www.jennyblueart.com

 

Följer du länken ovan, hittar du info om bokade utställningar, mig och mina verk, presenttips, mm..     

 

      

     

     

         

            - Välkommen!

 

 

LÄNKAR TILL ANNAT VIKTIGT

     

         

     

        

     

 

     

 

     

 

 

KATEGORiER

BELLA i mitt minne

   7 sep 2005 - 15 jun 2016

PitaPata Dog tickers

ARKiV

   

 

 

 

       

 

 

 

       

 

 

 

      

 

 

 

       

 

 

 

      

 

 

 

       


Ovido - Quiz & Flashcards