Alla inlägg den 27 mars 2017

Av Jenny-Blue - 27 mars 2017 21:23


Det är så innerligt svårt att förklara och rättfärdiga sitt beteende och sina behov när man mår psykiskt dåligt.

Huvudet vet vad jag behöver. Kroppen vet vad jag behöver.
Men det är fan inte så lätt, när alla andra runt omkring behöver minst lika mycket.

Jag ger vad jag har.. och lite till. Men ibland har jag inte så mycket att ge och då känner jag mig dålig för det.

Ibland får jag för mig att folk runt omkring mig ser mig som egoist för att jag hela tiden gnäller om att jag är trött, att jag inte orkar mer, att jag skiter i allt.. men jag gör sakerna ändå.. Mitt gnäll är egentligen en signal på att jag vill få en paus.. för i det stora hela har jag fruktansvärt svårt för att ge den till mig själv. Jag tuffar på trots att jag är medveten om att jag kommer allt närmare stupet. Och ju längre jag driver på desto större blir faran för att jag faller och inte kommer kunna ta mig upp igen.

Jag gnäller och skäller, som ett larm, i hopp om att min omgivning ska hinna stoppa mig.. Jag kan inte själv, hur gärna jag än vill.

Tusen gånger, har jag drömt tanken om att få hamna på hispan eller bli inspärrad någonstans, där jag likt rehabilitering hade fått den pausen jag så innerligt känner att jag behöver.

Men jag kan inte lämna livet i två, tre månader.. Alla runt omkring behöver mig.

Orättvist beskrivet, men det känns som om det hela tiden är någon som drar i mig. Alla måsten kväver mig, trots alla desperata försök till att få bukt på mitt inre.

- Jag kan inte för mitt liv begripa hur alla andra bara klarar av det..?! Hur de kan koppla på och sen koppla av för att ha den där fantastiska balansen som livet handlar om.. Jag begriper det helt enkelt inte..?!

Kärlek & Ärtor

LITE MER OM MIG...

KALENDER

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2017 >>>

   

 

      Privat konto: 

     jenny78blue 

 

    Konst konto:

     jenny78blue_art

 

      MaryKay konto:

     jennyblue_mk

 

 

LETAR DU EFTER NÅGOT SPECIELLT? SÖK HÄR:

SIDOMENYN UPPDATERAD

    16 augusti 2023

 

BLOGGFÄRG UPPDATERAD

    15 augusti 2023 

 

MIN KONST - HEMSIDA

www.jennyblueart.com

 

Följer du länken ovan, hittar du info om bokade utställningar, mig och mina verk, presenttips, mm..     

 

      

     

     

         

            - Välkommen!

 

 

LÄNKAR TILL ANNAT VIKTIGT

     

         

     

        

     

 

     

 

     

 

 

KATEGORiER

BELLA i mitt minne

   7 sep 2005 - 15 jun 2016

PitaPata Dog tickers

ARKiV

   

 

 

 

       

 

 

 

       

 

 

 

      

 

 

 

       

 

 

 

      

 

 

 

       


Skapa flashcards