Alla inlägg den 23 maj 2017

Av Jenny-Blue - 23 maj 2017 13:20


Igår när jag kom hem, fick jag för mig att ta tag i ogräset på utsidan av staketet.. Rensade två säckar löv, som fallit från träden i parken, tidigt i våras, men har sedan dess låtit utsidan bero..

Men så igår hände det.. Fram med hacka och kratta och projektet var igång.. Kom dock inte mer än precis en liten bit på varje sida om grinden, när den äldsta sonen kom ut och tog över.. Eller ja, till en början hjälptes vi åt, men när jag senare behövde gå in för att ta hand om de andra barnen, fortsatte grabben att jobba. Han tog förvisso en kort paus, stax efter jag hade lämnat, men fortsatte sedan tills jag sa att klockan var mycket och att det var dags att plocka ihop..

Och här är bildbeviset på att trettonåringar faktiskt kan jobba.. om de verkligen vill..


Kärlek & Ärtor!!

Av Jenny-Blue - 23 maj 2017 08:40


Jag har egentligen inte tid för att skriva så mycket, men ville ändå titta in och säga god morgon denna soliga tisdag mitten på maj!

Har just fått reda på namnet på en blomma som jag funderat över.. En blomma som jag har både inne i och utanför trädgården..

Det är en "Bergsklint". En form av blåklint i storlek större, som har lätt för att föröka sig.. *tummen upp*

- Nu måste jag dock rusa.. Har en heldag framför mig, då jag stänger på jobb idag..

Önskar alla en solig och grön tisdag!
Kärlek & Ärtor

LITE MER OM MIG...

KALENDER

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2017 >>>

   

 

      Privat konto: 

     jenny78blue 

 

    Konst konto:

     jenny78blue_art

 

      MaryKay konto:

     jennyblue_mk

 

 

LETAR DU EFTER NÅGOT SPECIELLT? SÖK HÄR:

SIDOMENYN UPPDATERAD

    16 augusti 2023

 

BLOGGFÄRG UPPDATERAD

    15 augusti 2023 

 

MIN KONST - HEMSIDA

www.jennyblueart.com

 

Följer du länken ovan, hittar du info om bokade utställningar, mig och mina verk, presenttips, mm..     

 

      

     

     

         

            - Välkommen!

 

 

LÄNKAR TILL ANNAT VIKTIGT

     

         

     

        

     

 

     

 

     

 

 

KATEGORiER

BELLA i mitt minne

   7 sep 2005 - 15 jun 2016

PitaPata Dog tickers

ARKiV

   

 

 

 

       

 

 

 

       

 

 

 

      

 

 

 

       

 

 

 

      

 

 

 

       


Ovido - Quiz & Flashcards