Alla inlägg den 26 maj 2017

Av Jenny-Blue - 26 maj 2017 01:01


Vi började dagen med att sova länge..
- Fantastiskt skönt, men aningen ovant, då det var ett halvår sedan det hände sist..?!

En kopp kaffe, sittandes i solen på trappan.. En kopp kaffe till, tillsammans med rens av ogräs mellan plattorna i trädgården.. och sen var vi igång. Eller ja.. Tomas var redan igång efter första koppen kaffe.. Han packade bilen full och tog sedan med sig båda pojkarna för att köra iväg och slänga skräp, under tiden som jag rensade ogräs till kopp nummer två..

Hur som helst.. Dagerns stora projekt, planerat sedan ungefär en vecka tillbaka: Att få ordning i uterummet!

Det har gått cirka fyra månader, sedan vi flyttade in i vårt hus, då vi fyllde, knöka, TRYCKTE in saker i uterummet.. och idag kom dagen då det skulle tömmas, städas och göras iordning inför våra gäster som vi bjudit hit på lördag..

Jag är tacksam för all den tid jag lagt ner i mitt småplockande och små-sorterande av påsar och dylikt fram tills idag, för hu jeda mig vilket jobb..?!! Inte så jätte-krävande att tömma uterummet, men att sen sortera alla saker till rätt plats..!!?? Ja herre Gud vilket jobb vi har gjort idag, på vår "lediga" dag tillsammans.. En dag som för övrigt var vår 22-år-sedan-vi-träffades-dag.. *smile*

Det rullade på rätt bra.. Tomas drog ner allt det som skulle ner i källaren, medan jag körde racet med allt som skulle upp på vinden. Och någonstans på mitten hjälpte barnen till med det de kunde..

Framåt eftermiddagen fick vi ett spontanbesök (jag älskar sådana!) av en barndomsvän till Tomas och hela hans go'a familj, vilket blev en skön paus i allt göra.. Jag kunde dock inte sitta still så där jättelänge, då jag kände att vi hade en hel del kvar att göra, innan klockan blev för mycket och orken tog slut.. Men det var riktigt mysigt att de kom och glädjen de skänker är guld värt, varje gång vi ses! (Fick en ljuvlig frukt-och-grönsaks-korg/låda istället för en "vanlig" blomma, som inflyttningspresent, vilket uppskattades högt! Kul, tycker jag, när man vågar föra annat än det som beskrivs inom ramen.. *smile*)

Nåväl.. Uterummet är i alla fall numera städat och iordning! Det är kanske inte helt så som vi tänkt att vi vill ha det i slutändan, men ack så bra det kommer att vara tills dess! Och det kommer att bli hur bra som helst på lördag, när vi inviger det med festligheter.

Men nu är klockan mycket och jag behöver verkligen komma i säng.. Ska jobba imorgon, trots klämdag, och efter dagens hårda slit ska det bli riktigt skönt.. Kommer garanterat att sova som en stock..?!

Jag ger mig själv en klapp på axeln, för dagens goda insatser och applåderar Tomas för sin del av jobbet! Sen säger jag: "God natt" och avslutar, som vanligt..

..Kärlek & Ärtor!!

LITE MER OM MIG...

KALENDER

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2017 >>>

   

 

      Privat konto: 

     jenny78blue 

 

    Konst konto:

     jenny78blue_art

 

      MaryKay konto:

     jennyblue_mk

 

 

LETAR DU EFTER NÅGOT SPECIELLT? SÖK HÄR:

SIDOMENYN UPPDATERAD

    16 augusti 2023

 

BLOGGFÄRG UPPDATERAD

    15 augusti 2023 

 

MIN KONST - HEMSIDA

www.jennyblueart.com

 

Följer du länken ovan, hittar du info om bokade utställningar, mig och mina verk, presenttips, mm..     

 

      

     

     

         

            - Välkommen!

 

 

LÄNKAR TILL ANNAT VIKTIGT

     

         

     

        

     

 

     

 

     

 

 

KATEGORiER

BELLA i mitt minne

   7 sep 2005 - 15 jun 2016

PitaPata Dog tickers

ARKiV

   

 

 

 

       

 

 

 

       

 

 

 

      

 

 

 

       

 

 

 

      

 

 

 

       


Ovido - Quiz & Flashcards