Alla inlägg under maj 2017

Av Jenny-Blue - 11 maj 2017 20:19


.. Eftersom jag är tillsammans med en man som älskar mig, blev det inte så farligt när jag kom hem.. Med all rätt kommenterade han lite lätt att "det var inte så snällt".. och refererade till att jag dumpat över allt på honom, men sen blev det inte mycket mer än så.. Vilket fick mig att känna mig betydligt tryggare..

Kärlek & Ärtor

Av Jenny-Blue - 10 maj 2017 12:51


Nattade mellangrabben igår typ kl 20:30 och däckade strax därefter i hans säng.. Minns att jag vaknade till och tittade på hans klockradio, som då visade 05:30.. men sen vet jag inte vad som hände..?!

Nästa gång jag tittade på klockan visade hon 07:31 och jag fick fullständigt panik. Så pass allvarlig panik att jag inte minns vad som hände mellan klockan då och tjugo minuter senare, när jag kom på mig själv med att sitta i bilen på väg till jobb..??!!

Så fruktansvärt obehagligt!! Och plötsligt så inser jag att jag bara precis har lämnat allting där hemma. Mellangrabben äter egentligen frukost på skolan kl 07:30.. Jag var aldrig ute med hunden.. och det värsta av allt, Tomas blev lämnad, (troligen fortfarande sovandes?) med ALLT?!

Att jag fick dåligt samvete, är bara förnamnet och jag skäms som en rutten hund.. Inte för att det hjälper, eller behöver spela någon roll.. för det var faktiskt Tomas som blev lämnad att ta hand om ALLT..

Jag försökte ringa honom när jag "vaknade upp", men jag förstår att han inte svarade.. Det hade nog inte jag heller gjort faktiskt..! Och jag är helt på det klara med att han kommer vilja göra slut när vi träffas ikväll..

Så ja.. Denna dag är kantad av dåligt samvete, stress på jobb och rädsla inför att komma hem och behöva möta Tomas blick.. blandat med oro över hunden som är ensam hemma och hur morgonen blev där hemma..

Hela min kropp skriker efter att få fly, och trycket inom mig håller mig fångad i en bubbla som känns allt annat än hälsosam.. men jag tar ett steg i taget och hoppas på att överleva..

Svårt att förklara för den som aldrig smakat på den väl omtalade "väggen" men så är läget och jag gör mitt yttersta för att hålla ihop.

Detta kan ses som en bekännelse, eller ett sökande efter medlidande, men min tanke med detta inlägg var helt och hållet bara ett behov av att försöka tömma..

Kärlek & Ärtor till alla där ute, oavsett om ni vill, behöver, förstår, eller inte..

LITE MER OM MIG...

KALENDER

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2017 >>>

   

 

      Privat konto: 

     jenny78blue 

 

    Konst konto:

     jenny78blue_art

 

      MaryKay konto:

     jennyblue_mk

 

 

LETAR DU EFTER NÅGOT SPECIELLT? SÖK HÄR:

SIDOMENYN UPPDATERAD

    16 augusti 2023

 

BLOGGFÄRG UPPDATERAD

    15 augusti 2023 

 

MIN KONST - HEMSIDA

www.jennyblueart.com

 

Följer du länken ovan, hittar du info om bokade utställningar, mig och mina verk, presenttips, mm..     

 

      

     

     

         

            - Välkommen!

 

 

LÄNKAR TILL ANNAT VIKTIGT

     

         

     

        

     

 

     

 

     

 

 

KATEGORiER

BELLA i mitt minne

   7 sep 2005 - 15 jun 2016

PitaPata Dog tickers

ARKiV

   

 

 

 

       

 

 

 

       

 

 

 

      

 

 

 

       

 

 

 

      

 

 

 

       


Ovido - Quiz & Flashcards