Alla inlägg den 1 augusti 2017

Av Jenny-Blue - 1 augusti 2017 10:33

Jaha.. så var den sista semesterdagen kommen.. och imorgon är det tillbaka till verkligheten igen.. Jag hade klarat av att ha semester en eller två veckor till, men det ska ändå bli skönt att få komma igång med vardagen igen.. Hoppas bara att jag klarar av att behålla mitt lugn, som jag övat upp under de senaste veckorna. Är något orolig för att tidsramarna som ingår i vardagen ska knäcka mig, men håller modet uppe och försöker att inte tänka på det..
- Den tiden den sorgen, som man brukar säga..?!

Semestern som nu lider mot sitt slut, har varit skön och jag är tacksam över att jag har lyckats hitta mitt lugn. Tidigare år har pressen varit stor över att hinna med allt det där som man så gärna vill göra, framför allt med barnen.. men i år har jag bara precis skitit i det. Jag har tagit en dag i taget, i solsken eller i regn och bara precis försökt att vara närvarande i stunden, även om det "bara" har varit på alla fyra i rabatten.. Erkänner att andras semesterbilder på instagram, mm från soliga stränder eller på drinken i baren har varit som små taggar i sidan, men jag har medvetet valt att se dessa bilder som ren och skär övning på att inte lägga någon vikt på det.. om ni förstår vad jag menar..?! Huvudsaken är att man mår bra, med inre frid, som jag lite flummigt vill kalla det för. Allt annat kan kvitta.

En annan sak som är helt olik mina tidigare år med semester, är att i år har jag firat den som husägare, med fri tillgång till eget pyssel i trädgård.. istället för att hållas instängd i en lägenhet, med ett ständigt behov efter att få komma ut och med en rastlöshet som bara växer..
- Första året i huset, vilket rättfärdigar en oplanerad semester, på något sätt..? Och som sagt, den inre friden känns behaglig!

Det har inte varit överdrivet med soliga dagar, men det har gått bra ändå.. Fördelningen av dricka under de senaste tre veckorna är i runda slängor, två glas vatten, ett tiotal cider, fem glas vin och typ 70 koppar kaffe.. Fördelningen av mat är en tredjedel grillat, inklusive räknat med de gånger vi varit bortbjudna.. en tredjedel hemlagat och en tredjedel pizza eller annan hämtmat.. En skön fördelning, då jag verkligen hatar att laga mat..

Antal timmar utomhus vs inomhus är helt klart mycket mer ute än inne.. och jag skulle gissa på, i tanke på stt jag trotsat regnet mer än en gång, att det skulle kunna vara typ 70% ute och 30% inne..?! (Gillar min statistik, bara på känsla, helt utan underlag..?! *smile* och totalt onödigt! *hahahaha*)

Mina tider, som jag inte har följt utan som har kommit inifrån, är att jag har vaknat och gått upp vid 9-10 tiden, ibland klockan 11 ungefär och gått och lagt mig (eller däckat som bara jag kan helt utan sprit) vid 03-04 tiden.. Livet är som absolut bäst, när man får möjlighet till att bara vara och kunna följa sin egen tid..!! (Något som de flesta av oss nog tycker, trots att det kanske inte är riktigt lika extremt för alla..?!)

Jag har varit nyttig också.. eller vad man nu säger..?!
- Nej, jag har inte hållt mig till sallad.. men jag har gjort mina armhävningar varje dag.. *smile*

Idag skiner solen, likt som igår.. Vår duvfamilj som flyttat in i vårt äppleträd, mot min vilja, retar gallfeber på hunden.. Svalorna susar förbi titt som tätt. Förbipasserande hörs prata utanför staketet. Barnen har vaknat och tjafsar med varandra som vanligt och dagens tredje kopp kaffe är upphällt och väntar på att svalna..

- Dagen ligger inför mina fötter och jag ska njuta av varje sekund som är kvar..


Kärlek & Ärtor!

LITE MER OM MIG...

KALENDER

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2017 >>>

   

 

      Privat konto: 

     jenny78blue 

 

    Konst konto:

     jenny78blue_art

 

      MaryKay konto:

     jennyblue_mk

 

 

LETAR DU EFTER NÅGOT SPECIELLT? SÖK HÄR:

SIDOMENYN UPPDATERAD

    16 augusti 2023

 

BLOGGFÄRG UPPDATERAD

    15 augusti 2023 

 

MIN KONST - HEMSIDA

www.jennyblueart.com

 

Följer du länken ovan, hittar du info om bokade utställningar, mig och mina verk, presenttips, mm..     

 

      

     

     

         

            - Välkommen!

 

 

LÄNKAR TILL ANNAT VIKTIGT

     

         

     

        

     

 

     

 

     

 

 

KATEGORiER

BELLA i mitt minne

   7 sep 2005 - 15 jun 2016

PitaPata Dog tickers

ARKiV

   

 

 

 

       

 

 

 

       

 

 

 

      

 

 

 

       

 

 

 

      

 

 

 

       


Skapa flashcards