Alla inlägg den 31 december 2017

Av Jenny-Blue - 31 december 2017 04:29


Det har varit ett tufft år, med många känslostormar både inombords och utåt sett. Och för att beskriva allt som hänt, med ett ord, skulle jag skriva "galet".. Inte bara i negativ mening, för det har varit många positiva händelser i "upp-och-ner-form"..

Jag tänker på flytten från två lägenheter i tidig våras.. där jag blev tvingad till uppskov tidsmässigt pga. en hiss som strulade varje gång vi skulle lasta.. (Inte helt kul att flytta från sjunde våningen utan hiss, kan jag erkänna..)

Sen att bo i kartonger från två hushåll, med sovrum i vardagsrummet, kändes något bakvänt.. även om det gick förhållandevis bra, trots alla ungar som dagligen hoppade i sängen..


Sen har det varit en galen sommar i trädgården! Galen som underbar, skön, fantastisk och efterlängtad.. Galen som i en dröm! *kärlek*


Vi har haft sommarkalas för dottern och sommarfest för bara vuxna, där vi invigde vårt uterum med härlig stämning..


Vår planerade Värmlandsresa blev helt galen, då hunden fick för sig att springa ut i parken och blev påkörd, i samband med att vi höll på att packa bilen. Familjen blev splittrad när Tomas och de två yngsta åkte som planerat och jag och den äldsta fick stanna hemma med hunden som behövde komma på återbesök bara några dagar efter midsommarafton.


..men det gick att fira midsommarafton i Malmö också.. även om det kändes helt upp-och-ner..


Sen har vi, hela familjen varit på ett kärt återbesök i Åhus, där jag och Tomas träffades för första gången.. för 22 år sedan..?!!

Hunden har tuggat upp väggar och karmar i källaren.. innan hon lärde sig att vara ensam på dagarna.

Vi har gjort klipp genom blocket när vi köpte ett matbord i massiv ek för åtta personer med stolar till. (Var på jakt efter utemöbler, men man kan ju inte få allt..?! *smile*)

Jag har målat om vardagsrummet..

Vi har köpt en gigantisk soffa, som Tomas fick in i huset alldeles själv och monterade efter att han hade fått ut den andra klumpen..

Jag har målat barnens rum.. En lila vägg till dottern och en grön till en av sönerna.

Vi har köpt en stege så Tomas kunde tömma rännorna på huset OCH putsa sitt första fönster.. *smile*

Jag har varit på Big Slap.. *kärlek*

Vi har renoverat källaren och fått klinkers på alla golv.

Jag har målat sovrummet i källaren.

Vi har fått indrager fiber till huset. Något som påverkade oss i båda ändar.. Prova gärna att leva några månader helt utan tv och datanät tillsammans med tre ungar.. *gasp*

Jag har målat hallen.. både den lilla och den lite större..


Jag har fått flertalet blombuketter av Tomas..

Och jag har provat gjuta för första gången..


Jag har fått ordning på röran i garaget och lyckats uppleva drömmen som jag haft sedan många år tillbaka..
- Min egen ateljé!


Vi har haft brandutbildning på jobb..


..och jag har busat galet mycket med min närmaste arbetskamrat.. (som exempel att ställa upp en massa pärlor över hela golvet i köket.. *smile*)

Jag har fått äran att bli fadder, eller gudmor som jag hellre föredrar att titulera mig som, till gullungen Astrid.. *smile*

Jag och familjen har haft galet mycket fredagsmys och tillsammans har vi sett åtskilliga animerade filmer tillsammans.


Den röda tråden genom året har varit min trofasta vän.. Min fyrfota pälskling Spira som värmer mitt hjärta varje minut av tiden.


Vi har provat att vara jourhem åt en andra hund och fått uppleva allt som har med det att göra.. Något som jag med all säkerhet kommer att göra igen.


Ja, året har verkligen varit fullt av action.. Jag skulle kunna skriva hur mycket som helst.. men känner att jag kanske borde avsluta mitt skrivande och gå och nanna kudden en stund innan det är dags för årets sista fest..?!

Gästerna kommer till oss i år, vilket också känns lite galet.. (det har varit många trevliga tillställningar i huset sedan vi flyttade in..)

Nåväl.. Det är dags..
Jag tackar för året som har varit. För alla skratt jag har fått. För alla värmande ord och handlingar som kommit min väg, men också för de nederlag som gett mig lärdom och vishet. Jag tackar för kärlek och hopp och önskar alla ett riktigt gott nytt år!


Kärlek & Ärtor!

LITE MER OM MIG...

KALENDER

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2017 >>>

   

 

      Privat konto: 

     jenny78blue 

 

    Konst konto:

     jenny78blue_art

 

      MaryKay konto:

     jennyblue_mk

 

 

LETAR DU EFTER NÅGOT SPECIELLT? SÖK HÄR:

SIDOMENYN UPPDATERAD

    16 augusti 2023

 

BLOGGFÄRG UPPDATERAD

    15 augusti 2023 

 

MIN KONST - HEMSIDA

www.jennyblueart.com

 

Följer du länken ovan, hittar du info om bokade utställningar, mig och mina verk, presenttips, mm..     

 

      

     

     

         

            - Välkommen!

 

 

LÄNKAR TILL ANNAT VIKTIGT

     

         

     

        

     

 

     

 

     

 

 

KATEGORiER

BELLA i mitt minne

   7 sep 2005 - 15 jun 2016

PitaPata Dog tickers

ARKiV

   

 

 

 

       

 

 

 

       

 

 

 

      

 

 

 

       

 

 

 

      

 

 

 

       


Ovido - Quiz & Flashcards